Gå til innhold

Min sønn har en venn som lukter så ille.

Anbefalte innlegg

Min sønn på 6år har en et år eldre kompis som han leker veldig godt med.

Ofte er de inne hos oss.

Problemet er at denne vennen lukter veldig, veldig ille. Det lukter i hele huset når han er på besøk. Og det er fælt å si det, men jeg blir rett og slett kvalm.

Jeg har i mange år jobbet med barn, men aldri kjent en slik lukt av et barn.

Barnet er ikke blitt vasket på mange uker - det er iallefall det det kjennes ut som. Han lukter urin, svette, gamle klær, en soverom som ikke er blitt luftet....ja noe ekkelt. Og man kjenner det ganske godt. Det stinker!

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg kontakte hans familie (som jeg bare er på hei med) og si at han bør få en dusj? Jeg mener det er ganske ille at et barn skal lukte slikt. Jeg er ikke fin på det i det hele tatt, det er bare en uholdbar lukt for alle rundt (jeg er ikke den eneste voksne som nevner det, men det ser ikke ut til å bry barna rundt).

Jeg opplever at barnet kommer fra et godt hjem dog uten noen regler. Men en bv-sak er det jo ikke. Foreldre oppdrar jo barn forskjellig. Min sønn sier at det lukter veldig ekkelt hjemme hos dem og at det er veldig rotete. Men for alt jeg vet så kan det være et ødelagt kloakkrør. Selv om jeg har kjent denne lukten av gutten siden min sønn og han ble venner (ca 4mnd).

Bør jeg gjøre noe?

Fortsetter under...

Bare kom på en teit ide, og skriver den ned selv om den kanskje er litt dum.. ;) Hva med å ta med guttene på svømming/badeland en gang i uka.. hvis familien hans syns det er greit og betaler for sønnen. Da får han seg i hvertfall en dusj en gang iblant ;)

Vi har ikke svømmehall i min kommune. Naboen tok et bad på han i sommer - i et slikt badebasseng ute. Synst jo det er trist at det skal være slik. Det er jo ikke normalt.

Jeg får kontakte skolen om det ikke bedrer seg snart.

Men man er jo litt redd for å tråkke på noens tær da.

Takk for svar!

H.I.

Annonse

Det er jo faktisk en barneverns-sak om foreldrene ikke gir han rene klær og sørger for god hygiene!

Jeg ville tatt det opp med helsesøster på mandag faktsik. Forsiktig snakket med henne på tomannshand, og hørt hva hun syns.

Hun kan da ta det videre

Barnevernet gjør ingenting med møkkete unger så lenge de får god omsorg ellers, de kan ikke diktere hvor rent folk skal ha det hjemme eller sette regler for hvor ofte man skal dusje.

Vet dette at erfaring fra jeg jobbet i barnehage, en unge var nettopp så møkkete og illeluktende, men barnevernet gjorde ingenting med den saken. Der sto de hjelpesløse...

Men ta det med helsesøster, hun kan ringe foreldrene og ta en prat om hygiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...