Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 27. august 2011 #1 Del Skrevet 27. august 2011 Sitter nå her med stikking i magen (underlivet) for noen dager siden, mer gått over til støl og murringer nå, vondt i korsrygg og hofter (typisk menssmerter, også der jeg kjente d mest da jeg var gravid med datteren min) og ømme bryst, kvalm av alt av matlukt og fikk igår metallsmak i munnen! Blir jo helt tullete av alle disse "typiske" symptomene, mens med datteren min hadde jeg INGEN symptomer.... Er på mitt andre brett p-piller hvor jeg har hoppet over en mens fra forrige viss dere skjønner.... enda en uke til brettet er slutt, men er så i tvil om å slutte nå siden jeg mistenker at jeg er gravid?? Tør liksom ikke å ta en test, dette passer bare ikke inn i livet mitt NÅ, men ønsker et barn til veldig sterkt...! (men gjerne om noen år da jeg er ferdig med skole...) Hva tror dere? Bortsett fra å ta en test.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143515176-hei-noen-som-har-erfart-%C3%A5-bli-uplanlagt-gravid-p%C3%A5-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 27. august 2011 #2 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Jeg ble uplanlagt gravid på p-piller med førstemann (men det må sies at vi ble veldig veldig glade da, selv om vi og var studenter på det tidspunktet). Jeg hadde ingen mistanke om graviditet før tida for mensen var der, men ingen mensen dukket opp (og med p-piller så kommer jo mensen typisk på akkurat samme dag og samme klokkeslett hver gang). Husket ikke at jeg hadde vært noe syk på en lang stund, verken oppkast eller dårlig mage, og jeg hadde tatt pillene til riktig tid hver dag..så man skulle jo tro at jeg ikke skulle kunne bli gravid...men gravid ble jeg likevel, og resultatet ble ei frisk og nydelig tulle Man kan jo synse og tro masse ift om du nå skulle være gravid eller ikke, men et ordentlig svar får du jo ikke før du har testet -og det er det vel for tidlig for deg å gjøre ennå. Så du må nok bare vente i spenning og se Men om du virkelig mistenker at du kanskje kan være gravid, så ville i alle fall jeg ha droppet de siste pillene ut denne syklusen, og heller bruke kondom som prevansjon så lenge, hvis jeg var deg. Og viser det seg at du ikke er gravid, så bare begynner du på nytt brett igjen når det er riktig ift syklus og sånt, også fortsetter du da å bruke kondom frem til pillene er "sikre" igjen. Er ikke sikkert du er gravid heller, noen ganger kan kroppen vår spille oss et puss, og vi kan innbille oss mye rart, hehe. Men det gjenstår å se hva en test vil vise... Skjønner du syns det vil passe LITT dårlig med en baby til når du er student, men jeg vil bare si at jeg har klart det! Hehe... Vi fikk tulle nr 2 mens jeg fortsatt var midt i studiet (denne gangen planlagt, faktisk, hehe), og jeg må jo innrømme at det har vært tøft, men samtidig ville jeg aldri ha gjort noe anerledes. Om abort er noe du vurderer dersom du nå skulle være gravid, så er nok ikke jeg den rette til å gi råd, for jeg er generelt imot abort. Men derfor ville jeg i alle fall fortelle det at jeg har fått til å studere samtidig som jeg har vært gravid og småbarnsmor TO ganger! Det er mye som går, bare man innstiller seg på det Og om du ønsker deg et barn til etterhvert, men helst ikke nå, så håper jeg jo for din del (og en evt baby sin del) at du ikke er gravid nå. Uansett: masse masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143515176-hei-noen-som-har-erfart-%C3%A5-bli-uplanlagt-gravid-p%C3%A5-p-piller/#findComment-143515586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 27. august 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 27. august 2011 fikk mi tulle før jeg begynte på universitetet, og har nå klart å gjort dette i to år da min samboer har vært borte pendler (hjemme en gang i mnd, i en uke ca). Så er jo vant til å ha mesteparten av ansvaret alene. Nå er vi endelig to om hverdagen, så det er jo bra men jah... uff.... sitter nå med kvalme her attpåtil....... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143515176-hei-noen-som-har-erfart-%C3%A5-bli-uplanlagt-gravid-p%C3%A5-p-piller/#findComment-143515780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå