Gå til innhold

Ømhet i brystene, feber, men ikke rødhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 38,6 i feber, brystene er vonde og det verker i kroppen. I natt trodde jeg at det måtte være brystbetennelse, men da jeg undersøkte brystene var de ikke røde. Uansett tømte jeg brystene skikkelig, i tilfelle.

Kan det rett og slett være at brystvevet/kjertlene reagerer på feberen (som har en annen årsak enn brystbetennelse)? Andre deler av kroppen blir jo også øm og verkende ved feber, så det kan vel gjelde brystene også? (Jeg håper jo selvfølgelig det, selv om feber er kjipt uansett. Føler meg tygd og utspytta:p)

Med ønske om en frisk dag for både dere og meg,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk brystbetennelse da snuppa mi var 3 uker gammel. Begynte med ømt bryst (vondt å komme borti, men ikke ulidelig vondt liksom). Senere på dagen ble jeg skikkelig sliten og fikk etterhvert feber på mellom 38.5 og 39 og skikkelig influensafølelse. Var da veldig usikker på om det var brystbetennelse, da det ikke var spor av rødhet i brystet, ei heller merkbare klumper.

Var ikke bedre dagen etterpå, og var veldig i tvil om jeg skulle dra på legevakten eller ikke (var lørdag) - slitsomt å sitte der og vente med liten baby spesielt dersom det skulle vise seg å "bare" være influensa...

Men, bestemte oss etterhvert for å dra inn, og fikk konstatert brystbetennelse, med ganske stor "infeksjonsgrad /mye bakterieaktivitet". Fikk utskrevet antibiotika, måtte tømme brystet ofte, og ble vesentlig bedre to dager etterpå.

Ble først på lørdagskvelden rød på brystet!

så ville ikke utelukket det. blir det ikke bedre, bør du oppsøke lege. men sjekk ut ammehjelpens sider først :-)

Skrevet

Feber er ikke et godt tegn. Vær forsiktig og prøv å få tømt brystene ofte. Forhåpentligvis blir formen bedre, men hvis ikke - ta kontakt med lege. Bedre å få det sjekket enn at det blir verre. Trodde ikke jeg hadde betennelse til å begynne med, og lot det gå aaalt for lang tid :-( man kan aldri være for forsiktig, og betennelse er noe hersk.

Håper formen din blir bedre! Kombinasjonen av feber og baby er slitsomt.

Lykke til!! :-)

Gjest <308+11<3
Skrevet

hei.

jeg hadde det på akkurat samme måten sist helg. hadde 38,5 i feber og vondt i hele kroppen. men også i brystene. var ikke rød eller noe sånt. men dro alikevel til legevakten og der fikk jeg beskjed om at det var brystbetennelse. fikk antibiotika og var mye bedre allerde dagen etter :)

så kan jo være lurt å få det sjekket.

god bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...