Gå til innhold

Jeg tror mannen min har blitt alkoholiker:(

Anbefalte innlegg

En voksen person som ikke klarer seg en hel uke uten å drikke seg full- å viss muligheten til å drikke faller bort i helga pga jobbing da kan vedkommede sette seg ned midt i uka å drikke (ikke når vedkommede skal på jobb). Når en drikker opptil 2 ganger i uka, uten å skulle noe spesielt.. Bare setter seg ned å drikker seg full, alene eller med samboer..

Det som er skrevet over her har jeg kopiert fra en annen tråd, men det beskrivelsen passe veldig godt på mannen min :(

Og jeg er LEI.. Jeg har tatt det opp med han mange ganger at jeg syns han drikker for mye, men han bare kommer med bortforklaringer som:

Han jobber så hardt hele uka at han må få kose seg i helgene (med alkohol)

Det er sommer og fint vær

Ut med jobben

I hele sommeren har han drukket 2-3 ganger hver uke og klarer ikke bare ta seg ett glass eller 2 men drikker seg full.

Nå vurderer jeg å ta barna og flytte (har 2 stk under 6 år). Jeg har ikke lyst til at ungene skal vokse opp med en far som ligger fyllesyk til langt på ettermiddagen flere ganger i uken og ikke vil jeg leve sånn lenger heller.

Men, syns det er veldig vansklig å flytte også med tanke på økonomi ,delt omsorg (da er jo ikke jeg der og kan skjeme barna),finne et nytt sted og bo, flytting ol..

What to do ?

Fortsetter under...

Jeg hadde vel satt foten ned. Krevd at han innså at han har et problem, og fått hjelp. Om han ikke vil det hadde jeg flyttet.

Er selv oppvokst med en far som hadde et alkoholproblem. Såg han aldri full heldigvis. Var helt normalt at han drakk en pils etter jobb, før han sov middag. Om kvelden satt han alltid med en øl, eller noe i glasset. Var jo helt normalt for oss, så tenkte jo aldri på det...

Hadde aldri utsatt barna mine for en slik oppvekst. Vil tro far vil få et begrenset samvær også, om han ikke klarer å holde seg edru...

Det er mitt innlegg du kopierte HI... Den jeg skrev om er min mamma...

Det som er like trist ja, er at når hun da drikker så ligger hun halve dagen- å vi har såpass nært forhold at jeg finner dette veldig leit siden vi ofte vil på besøk dit men det sjelden er svar før langt utpå dag i slike tilfeller..

Mannen din kommer garantert ikke til å innrømme att han har et problem. Men det har han. Jeg mener helt klart at man har et problem om man ikke klarer å gå 1 uke uten å drikke seg full.

Jeg syns du skal gi mannen dit et ultimatum- du skal dele alle dine tanker med han om dette. Si hva du føler, tenker og hva som holder på å skje om han ikke innser dette. Det er IKKE greit iallefall, og jeg forstår godt du ikke vil bo sammen med en sånn mann. Viss du elsker han, så må han få en sjanse til å kutte ut alkoholen, viss han ikke vil eller ikke klarer da må du nok kanskje få alt på avstand.

Lykke til!

Det er vel et tegn på alkoholiker når man ikke kan ta seg en pils eller ett glass å stoppe der. Du må snakke med han før det øker til mer drikking, må si at du ikke vil at barna skal vokse opp med en sån far. Er ikke sikkert at han ser at det har blitt så ille. Men kanskje klarer å ta seg sammen hvis du forteller han at du har tenkt å ta med barna og flytte pga drikkingen hans.

bedre å flytte fra han, så slipper ungene å vokse opp SAMMEN med en alkoholiker.... Jeg flyttet fra min ektemann under fødsel... (dvs, jeg kom aldri hjem fra fødestuen, men flyttet for meg selv.) Hadde da ett barn på 2.5 og ett helt nyfødt. Mest riktige jeg har gjort noensinne...

Økonomisk fikk jeg god støtte fra nav, osv.

Praktisk er det lite hjelp å hente.. og noen familie hadde jeg heller ikke.. likevel verdt å ha flyttet... ikke så mye hjelp i en alkis som ligger som ett slakt heller ;)

Pr. idag har han ikke tilsyn med barna, og får se de på hans initiativ, han må blåse før besøkene.. han klarer å ringe... stort sett... aldri... så han har sett de 1 gang dette året i forbindelse med anskaffelse av nye pass til podene.. (han så ikke på dem omtrent...)

Altså FLYTT Fra han... før det er for sent.

Annonse

Hvorfor spør du om det? Du synes det å ta en øl og stoppe der ligner på å ikke kunne ta en øl og stoppe der?

Omtrent som å spørre om man kanskje er allergisk mot nøtter siden man ikke opplever noe som helst slags ubehag når man spiser nøtter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...