mamma til Armand & Even Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Even har grønn avføring i 5 dager nå.og jeg skifter på han ofte. Jeg pratet med en lege på legevakten for noen dagen siden og han sa at det kan være mage infeksjon.!!!!! han er litt urolig i sovn ellers han virker blid og fornøyd. noen erfaring?????
to til tre Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Min lille hadde det innimellom, og da fikk jeg tips om at det kunne være at han ga seg for tidlig når vi ammet, dvs at han bare fikk i seg formelken, og ikke den tykke, næringsrike melken. Vi slet litt med ammingen, så jeg begynte å pumpe etter noen av måltidene (tok nesespray for å få ut alt) og gav ham det med flaske for å være sikker på at han fikk i seg det han skulle. Da ble avføringen sennepsgul igjen Dette med formelk gir typisk grønn, skummende avføring. Hos oss var den ikke så skummende, men skikkelig grønn. Håper det ordner seg!
LoveInMyTummy Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 Hei du! Det kan også være tannfrembrudd som gir grønn avføring.
www.sovehjerte.no Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Hei, vi har vært mye plaget med dette. Hos oss kom det av at jeg hadde overproduksjon av melk så babyen fikk bare i seg formelka. My spreng og sånn.. Kanksje det er noe du kjenner deg igjen i? Lykke til ihvertfall :) Det er ikke noe hyggelig for noen av dere..
magpie Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 vi hadde det også sånn i flere uker (kansje tre..?) når gutten va 3 måned ca. Helsesøster sa da at så lenge babyen virker blid og fornøyd og legger på seg er det ikje noe å bekymre seg så veldi over. Ho sa at vi måtte ta det opp med lege hvis ikje det ga seg til neste kontroll, men som sagt: bæsjen ble plutseli gul igjen etter noen uker. Forøvrig dette med at babyen bare får i seg "skummamelka" høres jo veldi fornuftig ut. Tror faktisk at det va det som gjorde bæsjen grønn hos oss. Var bare ingen som fortalte oss det!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 Oj... Nå ble jeg skikkelig uvell! Vår baby på 4.5 mnd har hatt grønn avføring de siste par mnd. Trodde dette var helt normalt jeg. Må nesten ringe legen på mandag jeg da!
to til tre Skrevet 27. august 2011 #7 Skrevet 27. august 2011 Anonym: Ikke få panikk da! Du ser jo hva de andre har svart? at det er HELT NORMALT! hvis "problemet" kan være formelken, så prøv det ut før du ringer legen, fint lite han/hun kan gjøre uansett, hvis det er noe sånt som forårsaker det
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #8 Skrevet 27. august 2011 Han får MMe så det er nok ikke formelken!
Gjest Skrevet 27. august 2011 #9 Skrevet 27. august 2011 Man kan jo være litt på vakt selvfølgelig, men som med det meste andre, se an allmenntilstanden... Min lille tulle fikk grønn avføring når hun var ca 4 mnd og det vedvarte i et par mnd til hun begynte å få fast føde og avføringen endret seg generelt. Var litt bekymret jeg og, men helsesøster sa at jeg skulle se an om hun fikk feber og var i dårlig form, hvis ikke så var det ikke noen fare. Samme sa lege (eneste at han kjente litt på magen i tillegg, uten at jeg vet helt hvorfor). Men de sa at det antakeligvis er noe magen jobber med, ett eller annet kan være årsaken, men det behøver ikke å være noe farlig, og antakeligvis lite å gjøre med det. Men om babyen får feber, diare, oppkast, dårlig allmenntilstand, så bør du få babyen til lege, da kan det jo være at han må ha antibiotika pga en infeksjon eller noe.
to til tre Skrevet 28. august 2011 #10 Skrevet 28. august 2011 ja, det store spørsmålet fra lege/helsesøster er alltid "hvordan er allmentilstanden". hvis den er bra, så gjør de ingen ting. de er nok redde for å sette i gang behandling på de små uten grunn, og det støtter jeg dem i
firebarnsmum Skrevet 28. august 2011 #11 Skrevet 28. august 2011 Vår lille snuppe har også grønn avføring nå - og ganske hyppige avføringer. Hun blir 7 uker i morgen. Jeg trodde kanskje det skyldtes hormoner fra meg, har nemlig fått igjen mensen...
ToneC Skrevet 28. august 2011 #12 Skrevet 28. august 2011 Min har også hatt det innimellom. Leste at det også kan være fordi melken går så fort gjennom systemet at den ikke blir ordentlig fordøyd. Tarmene etc er jo ikke helt utviklet enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå