Gå til innhold

Han vil ikke bruke kondomer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du er rett og slett egoistisk og ikke særlig hyggelig med samboeren din. Skulle rett og slett tro han kunne finne på å ha seg med noen andre en dag, rett og slett for at du aner ikke selv hvor mye det setter ned følelsen. Tenk om du skulle ha måtte bade med klærne på eller redningsvest hver gang du badet og dusjet ?

 

/ mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du er kjip HI, som ikke gidder å sette deg inn i alternativene (ladycomp) fordi bare det å høre navnet høres ut som for mye arbeid, og som ikke en gang i voksen alder vet at kondom setter ned følsomheten for menn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondomer er noe forbanna træl, og beklager, men jeg står bak mannen din 100% her. Hadde jeg hatt samme innstilling som deg ang "å tukle med hormoner eller sette fremmedlegemer inn i kroppen", så hadde jeg enten hatt 10 unger, eller ikke fått sex. Så den tar jeg for laget ;) Alternativet er sterilisering.

 

Jeg har gått på p-piller i 17 år, og merker ikke noen forskjell på kroppen. Jeg tar en pille hver morgen samtidig med allergimedisinene mine, ser ikke akkurat på det som et stort offer... Ang penger, så har vi felles økonomi, så det er ikke verken han eller jeg som står for utgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syntes det hørtes ut som mye styr å drive å ta tempen hver dag. Da kan man vel ikke ha sex når man vil da, bare når tempen sier at det er ok?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD!

 

Du synes mannen min liksom har rett til å være utro, fordi vi har sex med kondom? Stakkars dame som har endt opp med deg, hvis du har dame da.

 

Og dusje med redningsvest? Hva slags hjernedød sammenligning er det? Det er snakk om et syltynn hinne rundt penis; han har aldri nevnt med ett ord at det har noen som helst effekt på følsomheten. Grunnen til at han er misfornøyd er at vi ikke kan ha sex når vi mangler kondom, og at vi får en pause på et minutt for at han skal hente og ta på kondom når vi skal ha sex. I tillegg har han denne idéen om at kondomer er "bare for single".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener at hi må tempe hver morgen for at han skal slippe å bruke kondom.. litt sært å oppriktig mene at kvinnen må enten putte seg full med hormoner, skaffe seg fremedelementer som settes inn i kroppen, eller tempe seg hver dag for at den stakkars mannen skal slippe å bruke kondom.. og så sier dere at vi er likestilte???? sorry, men det er litt arogant å oppriktig mene dette.....

 

Hva har skjedd med kvinnene?? Hvorfor må vi styre med noe som helst.. kan ikke mannen styre litt også.. de slipper tross alt ganske billig unna sånn rent fysisk ellers i livet.. slippe mens, slippe å gå gravid med alle plager det medfører, slippe å føde, slippe å amme... men likevel ha lengst lovpålagt permisjon etter fødsel i forhold til kvinnen.. og så må kvinnen faktisk ha hovedansvaret for prevensjon.. for STAKKARS MANN?????? eeeeh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nå har han hatt ansvaret i 6 år, nå er det vel din tur? Han har vel ikke større ansvar enn deg heller?

 

2. Kondomer gjør faktisk mye med følsomheten og er ubehagelig.

 

3. Har du i det hele tatt prøvd andre ting???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Grunnen til at han er misfornøyd er at vi ikke kan ha sex når vi mangler kondom, og at vi får en pause på et minutt for at han skal hente og ta på kondom når vi skal ha sex. I tillegg har han denne idéen om at kondomer er "bare for single"]

 

Og vips; der forsvant all spontaniteten i sexlivet..

Sorry altså, men jeg skjønner så inderlig at han er misfornøyd! Dette erhadde vært uholdbart for meg ihvertfall. Tenk så nedtur da, hisse hverandre opp, dirre av lyst, men så nei; tom for kondomer.... Hadde hylt av frustrasjon.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går det i kondom og dette med nedsatt følsomhet er bare positivt ettersom det gjør at gubben kan holde på litt lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv jeg synes sex er bedre uten kondomer. Man har vel et felles ansvar for prevensjon, og som en part i forholdet synes jeg vel at man kan diskutere og komme fram til en løsning som passer begge tol Det er jo tydelig at kondomer passer deg godt, men ikke mannen din. Du har langt flere alternativer når det gjelder prevensjon enn hva mannen din har, du kan f.eks. også sterilisere deg, alt av hormonprodukter (som jeg ikke tåler selv) og kobberspiral (som fungerer fint nå, men hvor jeg blødde dager hver mnd de første 6 mnd.).

 

Kanskje sex ikke betyr så mye for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo faktisk saken at mannen har brukt kondom i 6(!) år!!

Han har jo "styrt" endel.. Synes det skal måtte gå an og dele på det.

Skjønner jo at noen er redde for og putte

ting inni seg og det å bruke p-piller og det der. Men HI har fått ganske mange andre alternativer her. Enten er det for mye styr eller så er det skummelt.. Alvorlig talt hi.. Synes du er vanskelig.. Synes mannen din har hvert tålmodig hvis han har brukt kondom i så mange år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null kondom = null sex her i huset...

 

Kunne ikke tenke meg å ta hormoner og har for ustabil syklus til ladycomp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, hi, stakkars mannen din!!

 

Det er millionvis at jenter som bruker p-piller, spiral og andre prevansjonsmidler. Hvorfor må det være så mye verre for deg, enn for oss andre jenter??

 

Det hadde ikke overrasket meg at mannen din er/kommer til å være utro mot deg, dersom du tvinger han til et helt liv med kondom¨.

 

Og ja, han har helt rett; kondomer er for single!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så mange som bruker kondom når de er i et fast forhold? Eller er det de samme som sitter og argumenterer nedover her?

 

Har ikke hørt om det i min vennekrets ihvertfall, her bruker vi p-piller, spiral, p-sprøyte o.l..

 

Hadde aldri giddi å hatt sex med partneren min om han hadde krevd å bruke kondom, jeg liker det bare ikke. Da skulle det kun vært fordi jeg hadde glemt å ta pilla mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som vi også må over på kondomer etter at jeg har vært en tikkende hormonbombe med hormonspiralen innsatt. Den må ut nå da jeg tydeligvis reagerer på alt av hormoner. Kobberspiral er utelukket pga store blødninger. Vi må bruke kondom selv om hverken jeg eller mannen ønsker det. Håper det går bedre enn vi forventer!

 

Her er kanskje redningen, bare tre år unna! ;-)

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article417721.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er to om prevansjonen, om han dropper kondomen, er det opp til deg å beskytte. Synes egentlig dere har like mye ansvar her.. Du får sette inn en "hette" med sæddrepende middel, så tukler du ikke med hormonene, og fremmedlegmet tas ut etter hvert samleie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med p-piller 1,5 år før vi skulle begynne prøvingen på baby. Vi brukte da kondom.

Vi brukte kondom 2 år mellom barna.

 

Jeg syns det var litt dumt, men MANNEN så det over hode ikke var noe problem for han og at det var minimalt nedsettelse og hadde ingen betydning for han.

 

Etter andre og siste unge satte jeg inn hormonspiral.

 

Jeg kunne tenkt meg at han ville sterilisere seg, han var på gli, men ombestemte seg.

Jeg vil gjerne sterilisere med, men det koster over 6000 kr og det kan vi ikke ta oss råd til nå.

 

 

 

Jeg syns mannen tdin HI skal fortsette å bruke kondom eller en av dere bør sterilisere dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på pillen i 8 år, var strålende fornøyd og skrøy uhemmet av det merket jeg brukte. Så sluttet jeg fordi vi skulle begynne å prøve å bli gravid og inni helvete for en enorm forskjell jeg merket på kroppen!! Sexlysten gikk bla gjennom taket, den blir veldig ofte veldig dempet med p-piller. Sa klart fra til mannen at det er helt uaktuelt for meg å begynne på hormonprevansjon igjen noensinne. Mannen som jo også merket endringen i sexlyst og humør respekterer jo selvsagt det. Vi har brukt kondom/hoppe av i svingen og ble ikke gravid før vi i et overopphet øyeblikk fullbyrdet hyrdestunden. Blir vel samme fremgangsmåte til barn nummer 3 er kommet så blir det Ladycomp/pearly på meg.

 

Så støtter deg fullt ut på hormonprevansjonen, men ladycomp-metoden består i å ha et lite apparat liggende på nattbordet og stikke en liten dings under tungen rett etter at du har våknet. Så lyser det rødt eller grønt. Såååå mye styr er det vel ikke? Går an å prøve om det funker for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er SVÆRT MANGE som ikke tåler piller og spiraler og annen drit. Det er faktisk mye bedre at en mann bruker kondom enn at damen blir syk av annen prevensjon.

 

JEg blir helt flau av å være kvinne når jeg leser alt pisspreiket andre kvinner kommer med her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar parti med mannen jeg da!

Greit nokk, det er hormoner i prevansjoner for oss damer, men hormon nivåene jevner seg ut! Uansett så er det praktisk!

P-stav gjør til så du ikke har mens i det heletatt! Du sparer utgifter på masse intimprodukter. Lysten kan øke, dere slipper å tukkle med kondom OG kondom ødelegger mye av kosen for mannen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lurer på om jeg har prøvd noe annet: Ja, det har jeg. Gikk på p-piller i mange år, helt fram til jeg ble gravid. Det er snakk om mye mer enn 6 år, så jeg har da sannelig tatt min del jeg også.

 

Har ikke lyst til å begynne på piller igjen, på grunn av helsefarene som er forbundet med det.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke du fjerne livmorhinnen så slipper du hele mens styret?

Jeg er faktisk ening med mannen din jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...