Gå til innhold

Han vil ikke bruke kondomer

Anbefalte innlegg

Sambo vil at jeg skal begynne med p-piller eller annen prevensjon, fordi han er lei av kondomer. Han sier at kondomer er bare for single. Jeg er ikke særlig lysten på å verken tukle med hormonene mine eller å sette fremmedlegemer inn i kroppen, men han blir skikkelig sur. Jeg har vel ikke større ansvar for prevensjon enn ham, bare fordi vi er sammen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143514608-han-vil-ikke-bruke-kondomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han får sterilisere seg da?

Jeg mener også at du må bidra litt, hvorfor ikke prøve minipille en stund da, er ikke så mye hormoner i dem.. Om han har brukt kondomer i 6 år skjønner jeg at han er lei av dem, synes det er snodig at du ikke er det egentlig.

Er enig med deg når det kommer til spiral da, hadde aldri plassert en metalldings inni livmora.

Annonse

Kondom går ikke utover noen av dere.

P-piller og annen hormonell prevansjon kan faktisk påvirke kroppen svært negativt. Blodpropp osv. kan være resultat av p-pille bruk

Kobberspiral, kan gjøre at du blør opptil 2 uker av gangen ved menstruasjon.. (selv opplevd)

All prevensjon som skal inn i din kropp kan ha bivirkninger.. bortsett fra pesar (eller du trenger jo sæd-drepende krem til.og det kan være ubehagelig.. men ikkke for alle... (men det er like knotete som kondom...)

Snakk med han, og vis til alle bi-virkninger og farer ved kvinne-prevensjon, og spør på hvilken måte han syns det er riktig å kreve at du setter din helse i fare for å ha deg med han.. Han ville nok ikke ofret noe slikt for ett ligg.. Med kondom slipper du det! (evt. sterelisering.)

Det er stor forskjell på prevensjon for menn og damer da. Han slipper å "tukle" med kroppen sin.

Synes ikke kondomer nødvendigvis er noe bare han bruker heller, vi bruker det vel sammen? Han kjøper dem riktignok, men noen spesielt stor utgiftspost tror jeg vel ikke det er. Kan godt være med å spleise, hvis det er det som er problemet.

HI

Nei, men jeg kan forstå samboeren din også. Kondom er faktisk ganske kjipt å bruke i lengden, mannen min klatgde ikke den perioden vi brukte det, i ca 1 1/2år, men da jeg fikk hormonspiralen og han da slapp kondomen så innrømmet han at det var mye bedre uten, og at det var en ren lettelse å slippe kondomen. Kondomen reduserer følsomheten. Mannen min beskrev det slik at uten kondom så føltes det varmere, mykere og han kjente bedre konturene, jeg merket det selv også, kjente konturene hans bedre uten kondom.

Dere får prøve å finne en løsning som fungerer for dere begge. Jeg var selv skeptisk til spiral, men er kjempe glad jeg turte å prøve, for min del har den fungert svært godt. I tillegg er jeg glad jeg slipper å innspisere kondomer etter hvert samleie, for vi opplevde en gang at kondomen havnet langt inn i skjeden da han skulle trekke seg ut, og tre ganger hadde den sprukket. Så jeg hadde 4 runder med Norlevo i løpet av det halvannet året med kondombruk. Var drittlei av angst, for jeg ville ovrhode ikke bli gravid igjen siden vi alt hadde tre barn.

Hvis dere ikke skal ha flere barn, hvorfor ikke bare sterilisere seg?

Jeg skjønner godt at han er lei av kondomene. Det er ikke mange ganger jeg og min samboer har hatt sex med kondom, men han liker det ikke, og det gjør virkelig ikke jeg heller. Syns det er en helt annen følelse når det gummilaget ligger mellom oss.

Du har ikke større ansvar for prevensjon enn han, så sånn sett er det jo bare å si fra at enten fortsetter dere med kondomer eller så blir det ingenting...

Ha ha tro det eller ei men spiral er mye mindre farlig enn det p-piller er. Røyker du bør du ikke bruke p-piller i det hele tatt for da kan blodet tette seg så mye at man kan få hjerne eller hjerteslag. Selv fikk jeg aldri p-piller så lenge jeg røykte siden min mor døde av hjerneslag det er bare det at man ikke år opplysning om dette uten at man spør eller sier i fra selv.

Må ærlig innrømme at jeg føler med mannen din!

Kondom er usexy- å gir ikke mannen fullt utbytte. For meg som er dame hadde det føltes usexy at mannen min måtte hive på seg en kondom når vi hadde sex.

Da er det mye enklere med p piller, finnes tusen typer å du vil garantert finne en som ikke tukler mye med systemet ditt.

Eller som jeg har gjort å hoppe av i svingen i alle de år uten å bli gravid. (selvom det ikke er 100% sikkert så har vi da tatt sjansen). Har foresten blitt gravid på første forsøk når vi har prøvd- så er fruktbar også.

Viss du sier dere nå har brukt kondom i 6 år- så kanskje du skulle la han slippe litt. For noen mannfolk er det kanskje verre å bruke kondom, enn det er forferdelig for damer å tukle med systemet.. Hver sin gang dette!!

Annonse

Jeg skjønner han godt, kondomer er jo liksom for single og har har unektelig vært tålmodig som har brukt kondomer i 6 år!! Jeg synes du kan tenke igjennom hva du kan gjøre nå for å ta litt ansvar da. Argumentet å "tukle med egen kropp" fikk du gratis av en annen debattant her, det var ikke det du var opptatt av, du var bare opptatt av at det ikke var kun ditt ansvar.

Det er vel behagelig med den kondomen da. Slipper griseriet.

10.06

"finnes tusen typer, og du vil garantert finne en som ikke tukler med systemet ditt" (???) Hvordan kan en p-pille ikke tukle med systemet.. hele kluet med p-piller er at de tukler med systemet slik at det IKKE blir barn ut av samleie.. ett system det ikke er tuklet med lager nemlig barn av samleie.... SÅ det finnes IKKE p-pille som ikke tukler systemet...

Dere har et like stort ansvar for å beskytte dere, men jeg skjønner godt at du ikke vil tukle med kroppen når det gjelder hormoner fra ppiller osv.

Hva med pearly? Da temper du, så får du sikre og usikre perioder. Skal visst være ganske sikkert. Ulempen er at det er dyrt, men ikke såå dyrt at det ikke er verdt det. Kan kjøpes brukt og.

www.pearly.com

Hæ? Jeg skrev at jeg ikke vil "tukle med hormonene eller putte fremmedlegemer inn i kroppen" i denne trådens aller første innlegg, så det er temmelig sært å påstå at dette er et argumentbjeg harvfått gratis av noen andre.

HI

Nei vet dere hva. Stakkars mannen din. Virkelig? Kondom i seks år???

Wow! Han fortjener en medalje, for hadde jeg vært i hans sted, hadde jeg sluttet å ha sex for over 5 år siden og tilfredsstillt meg selv.

Jeg tror ikke dere virkelig forstår hvor mye kondomer nedsetter følsomheten. Jeg velger lett å avstå fra sex, fremfor å bruke kondom med samboeren min.

Det kan også nevnes at vi nå er ferdig med å få barn, og jeg venter nå på å "kutte strengen".

Mr. Perfect

To spørsmål til dere som svarer her:

1. Hva mener dere med at kondomer er for single?

2. Hvorfor mener dere at det er HAN som tar ansvaret når vi bruker kondomer, slik at det siden blir "min tur"? Hvorfor er det ikke VI som tar ansvaret sammen?

Snakk om krisemaksimering da. Det er snakk om en supertynn gummihinne; den gjør lite eller ingenting med følsomheten. Det eneste som kan være dumt, er at vi ikke kan hvis vi ikke har noen for hånden, men det er ingen som dør av det heller.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...