Gå til innhold

Hvordan få en fin lysebrun hårfarge (hjemmefarging) når man fra før har bleika hår?

Anbefalte innlegg

Er ikke sånn bimbohvitt da, men er helfarga/bleika lyseblondt. Er drit lei av ettervekst (er ikke så mørk naturlig da, men litt blir det da), og har lyst på en fin lysebrun farge, og så kanskje ha i noen striper etterpå.

Tingen er at når jeg har prøvd det før blir alltid fargen myyye mørkere enn på pakken. Blir alltid mørkebrunt! Og da ser jeg på siden av pakken der de viser forskjellige utgangspunkt og forskjellige resultat. Så håret mitt suger til seg farge som en svamp.

Fortsetter under...

La frisøren ta seg av det! SÅ dyrt er det ikke. For å slippe tydelig ettervekst, så kan du ha lysebrun farge lik din naturlige og så striper i tillegg for mer "liv". Jeg tror det er sånn søsteren min gjør på meg og det funker fint (hun er frisør). Det er vanskelig å gjøre selv, samt at det ikke er bra for håret om det skulle komme feil ut med kjøpefargen og du må fikse ytterligere på det...

Håret vil alltid bli mørkere enn på pakken, men det er overskuddsfarge og vil vaskes ut etterhvert. Det må bli såpass om det skal bli fint særlig å bleika hår. Du kan evt. gjøre som jeg, kjøpe lysbrunt og så mellomblonde striper for å ha i tilfeldig etter håret er farget. Jeg er blond, men liker at dybden i håret er lysbrun evt mørk blond. Liker karamelltonene.

Far det først i en lys rød farge (den må være veldig rød), med slik glansvask, og deretter velger du en lys caramell farge. Enkelt og billigere enn å reise til frisøren.

Glemte å nevne ; grunn til rødfargen først er fordi at det kommer til å bli grågrønt uten!!! Men rød er den nyansen man må bruke for å få frem den fargen. Kjøper du en mørkere brun kan du risikere å få det for mørkt, og bruker du ikke rød under blir det grønt

Annonse

Når man skal bl blond eller gå vekk fra blond bør man styre unna alle farger som har rødskjær i seg.

Jeg hadde nok gått til frisør for å få best mulig resultat. Jeg går alltid til lærlinger- det er under halve prisen :) Eller ta kontakt med frisørskoler, der får du det også billig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...