Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry, men må bare klage litt.

Har hatt smerter på innsiden av låra i noen dager nå, men begynner virkelig å lure på om dette er bekkenløsning.

I dag er det skikkelig vondt helt fra bekkenet og nedover.

Er det noe å gjøre med dette igrunn?

Skal til jordmor på onsdag.. Er 39+5 i dag.. Håper ikke jeg må føde "sånn" for dette er ikke noe godt :/

Sover med pute mellom beina, føler dette hjelper litt, men i natt føler jeg ikke at jeg har sovet godt...

Ingen skjønner liksom hva jeg mener.. Ringte til føden for å spørre, å hun jeg snakket med hadde aldri hørt om dette, mente at det

ikke hadde noe med babyen å gjøre, å at dette var noe allmennlegen kunne... Tror jo heller ikke at babyen ikke

har det bra pga dette, men er bare så vondt, pluss at jeg ikke vet hva det er.. Veldig gangsperrefølelse nedover beina

SOrry klageinnlegget..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Dette høres ut som bekkenløsning ja. Jeg har det på samme måte smerter i lyskastere og symfyse og strålinger i alle retninger. Jeg har hatt dette i noen mnd nå og det er et sant h*****e for å være ærlig. Dette var ikke jeg forberedt på med graviditeten! Føler med deg! Det er nok ikke noe å gjøre noe med, bortsett fra å holde ut. Ta det rolig og belast minst mulig. Avlast gjerne med krykker. Du er jo kommet såpass langt at det blir unødvendig med fysio da det er så lang ventetid for å komme til. Jeg fikk beskjed av fysio at jeg ikke måtte bli overrasket/oppgitt om det ikke var bedre etter fødsel. Det kunne henge i i seks uker etter. Hvis det ikke var bedre til da måtte jeg få ny henvisning til fysio og behandling igjen. Håper jeg ikke var alt for negativ, men er jo greit å være forberedt! Jeg kan jo ikke si sikkert at det er bekkenløsning du har, men det høres slik ut. Hold ut og ta det roliig:)

Skrevet

Okei, tusen takk for svar :)

Ble bare så bekymra når det plutselig "kom" uten at jeg hadde hatt noen lignende smerter som dette i hele svangerskapet..

Så det er bare å ta det med ro?

Klarer sikkert ikke å føde viss det skal være så vondt :/

Skal prøve å holde ut :)) Heldigvis ikke så lenge igjen nei:)

Uansett er det vel ingenting en eventuell lege kan gjøre med dette?

Au :/

Men jeg burde vel egentlig ikke klage, siden noen har dette fra tidlig i svangerskapet og jeg har hatt det i 1 uke eller noe sånnt...

Skrevet

Du må jo gjerne ta en tur til lege og høre hva han sier. Jeg kan jo ikke stille noe diagnose på deg. Men det høres ut som slik jeg har det. Det er forferdelig vondt og ingenting som hjelper meg. Jeg har også tenkt endel på fødselen og hvordan det skal gå, når jeg ikke kan finne noen behagelig stilling å sitte eller ligge eller stå i. Men tar det som det kommer. Jeg synes det hjelper med krykker på dagtid . Og samboer må hjelpe meg ut av seng om natten når jeg skal på do. Det positive er jo at jeg har god tilvenning til lite søvn. Hehe. Men ta deg en tur til lege og hør med ham:)

Skrevet

Haha. Så nå at det stod smerter i lyskasterne. Haha. Skulle så klart stå smerter i lyskene.

Skrevet

Ok:)

Skal til jordmor på onsdag på terminen, så kan høre med henne:)

Klarer heldigvis å gå på do selv:)

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Hei!

Jeg har slitt med bekkenløsning hele dette svangerskapet, og ja -strålinger fra lyskene nedover lårenes innside heilt til knærne fulgte med her.. Har hatt fysikalsk behandling og han lærte meg å strekke ut innsiden av lårene, det har tatt bort nesten all smerte i lårene:))

Stå med beina LITT fra hverandre, og beveg overkroppen til den ene siden til du kjenner det strekker på lårets innside. ikke godt-men d hjelper!!

Skrevet

slike strålinger nedover innside lår kommer også ofte i forhold t modning og nærme termin...jeg har ikke hatt nevneverdig bekken problemer...men stråling har jeg hatt mye av siden pia sank ned i bekkenet et par uker siden....d trykker på mange nerver der nede, så jeg får ofte følelsen av at jeg har gått ut i spagaten og er lettere støl og "nummen". men d er normalt:)

Skrevet

Ok, takk for svar alle sammen:)

Vet at babyen ligger langt nede og at hodet er festa heldigvis.

Litt bedre nå, er spesielt vondt når jeg må stå opp om natta for å gå på do, eller når jeg står opp om morgenen..

Men hjelper heldigvis å ligge med en pute imellom beina..

Blir bare redd siden jeg ikke vet hva dette er, men overlever sikkert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...