Gå til innhold

oppmerksomhet (blomster/gaver) ved 2. fødsel vs 1.fødsel??

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er normalt å få av oppmerksomhet ved andre fødsel? Får dere like mye da som ved første fødselen? Da vi fikk førstemann var det helt overveldende hvor mange som ønsket å gi blomster og gaver, vi fikk både på sykehuset og hjem.

Men nå når vi har fått nr to er det noe helt annet. Ikke for å virke storforlangende, men jeg hadde gledet meg til å pynte litt hjemme med fine blomster og ikke handlet inn så mye klær til mini siden vi sikkert kom til å få en del i gave. Men denne gangen har vi "bare" fått to buketter, en fra min mor og en fra min venninne. Vi har fått en del gaver, men flere i nærmeste familie har ikke kommet med noe til barnet.

Hvordan har det vært for dere andre som har fått flere barn? Vi holder på å sende ut takkekort nå, og syns det er litt merkelig å ikke sende til alle i den nærmeste familien. Kan ikke sende kort med takk for sms'en som vi fikk liksom...

Fortsetter under...

Tror nok dette er helt normalt. Både vi og de fleste jeg kjenner med flere barn har opplevd det samme. Med unntak av der det er veldig langt mellom barna (over 7-8 år). Vi fikk også masse gaver, besøk og blomster med nr 1. Litt med nr 2, lite med nr 3 og ingen blomster og knapt nok besøk med nr 4.

Når jeg fikk første så det ut som at noen hadde dekorert huset vårt for en begravelse.....

Mamma kjøpte ikke mindre enn 8 bæreposer med klær til tulla.

Med andremann fikk jeg blomst av mannen, og 2 pysjer av mamma :)

Helt normalt!

Engasjementet var langt fra det samme med nr. 2. Han/vi fikk kun 2 kort, nr. 1 fikk kanskje 15. Ble omtrent samme med gavene. Så det at mange sier ikke kjøp så mye klær i forkant for man får så mye, det gjelder (for de fleste) bare første gangen. Dessuten er det ofte fra str 62 og gjerne større klær man får.

Blir mindre og mindre for hvert barn.

Da vi fikk unge nr fire var det knapt noen som kom på barselbesøk, og ikke ble det mange gaver heller. Men det som skuffet mannen veldig var at da vi fikk sistemann gadd ikke folk ringe for å gratulere en gang, gode venner som har vært der hele livet hadde ikke tid til en sms engang....

Så det du opplever er ganske normalt.

FIkk kun oppmerksomhet på nr1. nr2, 3, og 4 var ikke så spennende.. på nr.4 fikk jeg ikke barselbesøk i det hele tatt i løpet av de 6 første ukene!!!! Da var jeg trist, spesielt siden den lille var syk, og vi ikke visste hvor lenge han kom til å leve.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...