Gå til innhold

Inspirert - dere som er kaffedrikkere, forventer dere å få servert kaffe når dere besøker noen?

Anbefalte innlegg

Hos meg får gjestene vann eller pepsi max, jeg drikker ikke kaffe selv og gidder sjelden hente frem kaffetrakteren.

Hadde du blitt snurt om du var min gjest og opplevde dette?

Fortsetter under...

Nei hadde ikke blitt sur:) Men hvis du hadde vært en venn av meg og jeg hadde vært så nøden på 1 kopp kaffe... Så hadde jeg bare spurt om jeg kunne lage meg en kopp;) Har venner som ikke drikker kaffe, men de har pulverkaffe til evt gjester;)

Men hadde ikke tenkt videre på det egentlig:)

Nei, bare hos andre kaffekjerringer.

Jeg drikker gjerne vann også, jeg. Ville ikke komme på å forlange kaffe. Forventer det ikke heller, med mindre vertskapet skal ha kaffe...

Annonse

Nei, forventer ikke det. Det er vel omtrent ingen av våre bekjente som drikker kaffe. Vi er i 30-40 årene. Men svigermor drikker kaffe hele dagen, så der er det forventet.

Sier alltid ja hvis jeg blir tilbudt kaffe, men blir ikke sur hvis ikke. Hos noen av vennene mine er jeg så husvarm at jeg kan sette på kaffen selv hvis jeg absolutt må ha det;) Skjer ikke så ofte det,da.

Annonse

Jeg er ikke vanskelig og drikker det som blir tilbudt. Drikker ikke kaffe til vanlig, men om vertskapet har leget det så drikker jeg det. Eller som sagt alt annet.

Tja, er ihvertfall veldig vanlig å få kaffe om man er på "kaffebesøk" da. Og jeg blir glad om jeg får en kaffekopp (eller te). Kan også drikke vann, no problem. Pepsi max liker jeg ikke.

Forventer ingenting,men syns det grenser til uhøflighet å ikke tilby noe å drikke.Jeg er vokst opp med at man byr på noe når man får gjester.Jeg gjør det alltid selv og mine venner gjør det samme

Synes det er litt rart at du 'ikke gidder å ta fram kaffetrakteren' når du får gjester som er kaffedrikkere. Selv drikker jeg ikke te, men har da litt te i skapet om vi har besøk som liker det.. 'Offnei, det er så stress med den vannkokeren', liksom..? Det er i grunnen holdningen din som er kjip, ikke det faktum at du ikke tilbyr kaffe, synes jeg.

Nå er ikke jeg kaffedrikker, men drikker helst te da, og ofte er jeg på besøk hos folk som ikke har te, helt ok. Jeg kan alltids drikke kaffe, eller vann sånn for syns skyld.

Selv har jeg alltid kaffe, te, juice, isbiter til vann og farris i hus, men skjeldent brus da vi ikke drikker brus selv annet enn en skjelden gang.

Nei det forventer jeg ikke. Men jeg er forholdsvis "ung" enda og ikke mange av mine venninner drikker kaffi. 26 år men dog en av få venner som drikker kaffi daglig.

Jeg tilbyr kaffi til de jeg vet drikker kaffi når de kommer på besøk, men jeg tar det ikke som en selvfølge å bli tilbudt kaffi hos venner.. Men blir alltid tilbudt kaffi av den eldre generasjonen :)

Syns dette er HELT greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...