Gå til innhold

Kan man virkelig trekke visdomstann når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har trekt tann mens jeg var høygravid, fikk bedøvelse også, men kunne bare ta noen få paracet som smertestillende i dagene etterpå.

Når det gjelder salami kan du egnetlig spise det etter x antall uker fordi fosteret etter disse ukene har alle indre organer på plass og fosteret kun skal legge på seg. Dessuten er det så strenge regler i Norge så faren for toxoplasmose er uansett veldig liten.

mattilsynes sjekker dyrene ofte, og finner de en som er positiv, slaktes og destrueres alle dyrene det ene dyret har hatt kontakt med selvom alle de andre er negative.

Annonse

Det største problemet er som en sier et evt behov for smertestillende i etterkant. jeg har trukket begge visdomstennene oppe (som de stort sett sier er de enkleste å trekke). Den ene var veldig grei, det var ikke noe behov for smertestillende i det hele tatt i etterkant. Den andre derimot var veldig vond og jeg fikk resept på 600mg ibux og paralgin forte mot smertene og jeg var veldig glad jeg hadde det, for det var sykt vondt de neste dagene, jeg klarte nesten ikke å åpne munnen for å spise noe som var høyere enn en brødskive fordi det var vondt.

Må du trekke tanna, så må du, men kan du vente ville jeg gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...