Gå til innhold

Kan noen komme med råd om hvordan jeg hjelpe jenta mi på 21 mnd å sovne selv på kvelden og sove bedre på natten?

Anbefalte innlegg

Hei

Har ei jente på 21 mnd som alltid har hatt problemer med søvnen. Nå det siste halvåret må en av oss sitte inne på rommet hennes i alt fra 0,5-1,5 time hver kveld og holde henne i hånda til hun sovner. I tillegg så har hun alt fra 2-10 oppvåkninger om natta,der vi må inn og på nytt sitte der med henne. Ofte ender det opp med at en av oss legger seg på ei seng vi har satt ved siden av hennes seng. Hun våkner fremdeles da, men da er det lettere for meg å sovne igjen etter at hun har sovnet. Vet at det nok er vi selv som har gjort at det er blitt sånn som dette, men nå trenger vi virkelig hjelp her. Vi får en ny baby i begynnelsen av januar, og ser ikke helt hvordan dette skal gå,spesielt siden jeg er en del alene hjemme. Har prøvd etter råd fra hs å la henne gråte, men ikke har jeg hjerte til det særlig lenge, og det virker bare som om det gjør henne mer utrygg.

Det virker ikke som om alle oppvåkningene på natten gjør noe for henne,hun er blod som en sol på morgenen. Så det virker som om det går mest ut over oss voksne. Samlivet er ikke akkurat blitt bedre av å aldri sove i samme seng lenger:(

Hun sover greit på dagen,ca halvannen time. Må vekke henne for at det ikke skal bli helt umulig på kveldene. Har prøvd å kutte ned på dagsovingen uten noe særlig hell.. Hun sovnet litt raskere på kvelden,men fremdeles hyppige oppvåkninger.

Nå vet vi ikke hva vi skal gjøre lenger, hjelp!!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...