Gå til innhold

Tannpuss

Anbefalte innlegg

Gjest summerbee
Skrevet

Min sønn er 9 mnd og har to tenner nede og to begynnende tenner oppe. Prøver å pusse disse så godt jeg kan. Det er ikke alltid like lett når han er utålmodig og jeg ikke får lov. Føler at tannpussen blir litt "slurvete" , noen som har råd for god tannpuss? Har hørt man kan bruke like mye tannkrem som størrelse på neglen til lillefingeren, gjelder det når han bare har fire tenner? Og han får NAN på sengen før han sovner og på natt/morgning før han sover noen timer videre. Kan dette føre til hull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik blir det med vår tannpuss her i huset også, men gjør så godt vi kan morgen som kveld! :)

Aner ikke det med tannkrem, men er veeeldig forsiktig med bruken av det. En pitteliten ert sa hs til oss, helst litt mindre. hehe.. Det var en måte å si det på ja..

Men har en venninde som har gitt flaske til barna sine etter tannpussen, nå er de 2 og 4 år. Aldri hatt problemer der i huset med tennene.

Her hender det at lillegull våkner opp igjen og vil ha mer melk, så da pusser ikke vi tennene en gang til iallfall!

Skrevet

Min sønn har 8 tenner, og jeg sliter med det samme. som deg; føler at pussingen blir slurvete, og håper at han ikke får hull!

Jeg spurte helsesøster om nattamming kunne skade, og fikk til svar at det kunne det ikke. Nå har jeg sluttet å amme om natta, men det hender likevel at jeg pusser tennene FØR siste pupp (som ofte er den som får han til å sovne).

Jeg bruker også ca. samme mengde tannkrem som deg; kanskje litt mindre.

Skrevet

8 tenner her også og vi synger puss puss så får du en suss og når sangen er slutt overtar han tannbørsten og pusser selv feks mens jeg dusjer. Å pusse noe lengre enn sangen varer er umulig på nåværende tidspunkt, går ikke ann å forhandle, så jeg er fornøyd med det vi får til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...