Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #1 Del Skrevet 26. august 2011 Må bare lufte, og høre om jeg er heeelt på jordet her... Og ja, jeg er hormonell ;-P Er skikkelig lite imponert over mannen akkurat nå... Jeg har bekkenløsning igjen, med svangerskapsisjas,.. og den er ikke god nå!!! Har akkurat begynt behandling hos akupunktør, for det og div andre småplager. Skulle gjerne hatt både fysio og bassengtrening også, men har ikke råd eller mulighet til det nå, som hjemmeværende mamma. Akupunktør anbefalte veldig begge deler, for bekkenet er ikke bra i det hele tatt. Og alle muskler fra rygg til tå står i helspenn! Fått streng beskjed om å få mest mulig avlasting og hvile! Har sagt det til mannen også, og han er vanligvis flink til å ta med den minste, på et år, når han kommer hjem fra jobb og minimum en morgen på helg. Får ikke hvilt så mye på dagen i uka da jeg er hjemme med Vesla og sender storebror til skolen og tar han imot etter skolen etterfulgt av lekser og middag til alle. Og det går greit nok det altså. Men da er bekkenet skikkelig slitent til helgen, og fordi jeg har problemer med å sove på natta, så er det uvurderlig at mannen tar Vesla på morgenen enten lørdag el søndag, evt begge morgener så jeg kan hvile bekkenet litt ekstra et par timer. Og det vet han. Men han har et litt irriterende "problem" og det er å si ja til alt og alle som ber om hjelp til ting, uten å høre med meg først. Og ber de ikke om hjelp så tilbyr han det! Stadig! Og nå har han sagt seg villig til å hjelpe en kamerat å flytte inn langt oppi gokk. Han skal, neste uke, reise tidlig på lørdag, men sa at han da skulle komme hjem på lørdag efta så han kunne stå opp med unga på søndag i hvert fall. Og det hjelper jo litt. (bekkenet er helt ødelagt de mandagene han ikke har kunnet hjelpe til så det betyr ganske mye å få den ekstra hvilen!). Men så for et par timer siden eller noe så sier han at han har fått melding av en annen kamerat som skal oppover til samme sted samme helg og som lurte på om mannen min kunne være over der til søndag så de kan feste litt sammen! Okei, så er det jo koselig at de får treffes og se hverandre igjen, feste og kose seg litt. Jeg unner han jo det! Og vi har alltid vært åpne og fleksible når det gjelder sånt. Han trenger egentlig ikke spørre meg om "lov" og omvendt, men vi snakker jo om det og blir enige, siden den andre da må belage seg på å være hjemme med mini. Og hadde det ikke vært for at jeg er stor, tung og sliten om dagen så hadde jeg ikke tenkt mer på det! Men nå er jeg STOR, jeg er SLITEN og har mye plager og vondt pga bekkenet, allerede (3 mnd til termin). Derfor det er så viktig at jeg tar det pent og får behandling også, så jeg kan hente meg inn eller holde det i sjakk til fødsel og barsel. Mannen sa at han ikke hadde svart enda, og jeg sa vel bare et kort Javel, eller noe sånt til at han hadde fått mld. Drar han oppover tidlig lørdag og blir der på fest og sover over til søndag vil jo det si at jeg må ha begge unga alene hele helgen uten noe avlasting. Og selv om jeg unner han tid med kamerater så kjenner jeg at jeg blir skikkelig sur, for nå håper og forventer han at jeg skal svare og avgjøre hva han gjør i helgen. Om han kan bli borte hele helgen, eller må hjem fordi kona sier så..... Og jeg synes egentlig at han kan tenke såpass langt selv og ta den avgjørelsen på egenhånd, uten å legge det over på meg. Uansett hva jeg sier så blir det ugreit, enten får jeg dårlig samvittighet fordi jeg sier Nei, eller så kommer jeg til å bli sur fordi han drar (selv om det er jeg som har sagt at det er ok) og jeg kommer til å få ekstra vondt hele uka som kommer.... Synes det er skikkelig dårlig at han legger det over på meg!!! Og selv om han ikke har spurt rett ut om det er greit, så sa han det på en slik måte og lot det henge i luften etterpå,.. han har ikke svart kameraten enda eller sagt noe mer... Helt klart han ventet/venter på reaksjon fra meg før han svarer kameraten!!! Bare synes det er skikkelig urettferdig av han!!!!! Han vet jeg vil han skal være sosial med kamerater! Og han vet at jeg har behov for avlasting! Uansett hva som skjer nå så kjenner jeg at jeg bare kommer til å være sur fordi han lot det henge sånn på meg!!!!!!!!! ARGH!!!!!!!!!!!! Vær så snill å gi meg noen tilbakemeldinger!!! Er jeg helt urimelig??? Eller har dere noen tips til hvordan jeg kan roe meg ned??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143513610-urimelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studine mevik Skrevet 29. august 2011 #2 Del Skrevet 29. august 2011 Det første du må gjøre er å be legen din om henvisning til fysioterapi. Det har du krav på. Jeg synes du skal si til mannen din at han selv må avgjøre hva han velger, men si gjerne meninga di om saken også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143513610-urimelig/#findComment-143522424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå