Gå til innhold

amming og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp! Dersom jeg drikker 3-4 0,33l øl i kveld, fra kl 21 - 23.30, når kan jeg amme igjen da? Lillegutt er 11 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ventet en 5-6 timer. (3 timer med et glass vin og det dobbelte med 2)

Skrevet

De sier at når du kan kjøre bil kan du amme igjen. Selv skal jeg drikke ett par glass vin imorra på kvelden men regner med å amme igjen på natta... Er ikke mye alkohol som går over i melka uansett så er egentlig ikke sånn kjempebekymra for d.

Skrevet

Egentlig aner jeg ikke, har ikke turt å røre alkohol mens jeg ammer enda selv om vesla er 8 mnd nå...

Vi får en promille når vi drikker alkohol, og den promillen blir samme i melka som i blodet. Så skal babyen drikke melk med en liten promille (mindre enn prosent som er i alkoholen vi konsumerer) (da etter det er gått en stund siden man inntok alkoholen), for å så fordøye den og deretter få sin egen promille... (altså langt unna så farlig som i svangerskapet der babyen får samme promille som oss og blir like beruset som oss) det sier seg selv at det blir svært svært lite alkohol den lille får i seg! Selv er jeg en pyse, men når man vet dette så tror jeg ikke man skal være så superredd for å drikke litt hvis man venter noen timer med ammingen. Selv ville jeg nok i ditt tilfelle ventet til tidligst kl 8 dagen etter eller noe, men går nok helt fint før også.

Hvis jeg har misforstått det med hvordan barnet får i seg alkohol gjennom morsmelk så må dere si ifra til meg :P Men jeg tror det er slik jeg sier...

Men jeg ville vært mer forsiktig om jeg fullammet en liten baby enn en større baby som også får annen mat osv. Men som sagt, jeg er en pyse...

Skrevet

Takk for svar! Lillegull fikk mat av meg kl 7.30 i dag tidlig! Han var så furten i natt da han fikk erstatning på flaske av meg samtidig som han lå inntil en pupp full av deilig mat..

Tenker at det ikke er noe problem å gjøre det sånn en sjelden gang. En ting er sikkert, det var herlig å ha noen timer ute, ikke bare være mamma! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...