SuperMuffin Skrevet 13. september 2011 #26 Skrevet 13. september 2011 Bare en uke igjen på meg nå! Har IKM tirsdag 20. Har testet el denne perioden og vet vi har truffet skikkelig.. så er ekstra spent nå! Men ikke merket eller funnet noen symptomer enda
TurboJenny87 Skrevet 13. september 2011 #27 Skrevet 13. september 2011 Hei jenter, melder meg inn her. Hadde positiv EL test 11. og har da IKM 24.09. Spennende dette her:-) Men er ikke så altfor positiv etter 14 måneder etter pilleslutt:-\
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 13. september 2011 #28 Skrevet 13. september 2011 Jeg har ikm mandag 19. september. Mulig det er litt før, men satser på denne dagen. Har kun hatt mensen 2 ganger etter at den kom tilbake etter fødselen. Er litt usikker på hvor mange dager syklusen er på. Alt fra 24-27 dager. Nå er det slik at jeg føler at jeg har så mange symptomer.. Hadde en bitteliten blodflekk noen dager etter EL. Prøvde å lete etter et barberkutt eller noe, men fant ingenting. Ellers blødde tannkjøttet litt, jeg er plutselig tett i nesen og det siste er selvfølgelig masse stikk i nedre mageregion. Tror nesten ikke at det er mulig å få det til på 1. forsøk i og med at det tok oss 15. pp sist gang. Ønsker dere andre jenter masse lykke til i jakten på en liten spire.......
Bondespira Skrevet 13. september 2011 #29 Skrevet 13. september 2011 melder meg på her...ikm 19sep. som alle andre både føler og opplever jeg mange tegn, men tror nok det sitter mest i topplokket;) Hadde MA i april, hvordan er det å være gravid etter det...blir en glad eller bare engstlig? Tror-vet- jeg kommer til å teste imorgen, ganske dumt...men kan ikke la være. Hipp hurra for billigetester.no!! Ønsker ALLE her inne masse lykke til og håper mange får sine høyeste drømmer bekreftet snart
Mamma med spire Skrevet 14. september 2011 #30 Skrevet 14. september 2011 Hvordan går det jenter? Her i huset har prøvingen vært så som så denne perioden. Vi har hatt mye jobb begge to i tillegg til mye annet på programmet så det har vært begrenset med tid og energi til å legge inn aksjer. Vi fikk vel bare lagt inn aksjer en gang rundt el, men samtidig så kan en gang være nok så jeg får bare krysse alt jeg har:) Bondespira. Jeg var litt engstelig når jeg ble gravid etter MA, men det var fordi jeg begynte å blø tidlig i svangerskapet. Jeg ble som sagt engstelig og lei meg siden jeg trodde jeg ville miste igjen så legen sendte meg til ul. Det var for tidlig å se noe så det ble tatt en blodprøve for å teste hcg. Reiste på ferie dagen etter og det gikk derfor noen uker før jeg fikk tatt ny blodprøve. Blødde en del iløpet av disse ukene på ferie så jeg bekymret meg mye. Når jeg kom hjem og svaret på den nye blodprøven var klar fikk jeg også ul. Hcg viste veldig bra stigning og ul viste vår lille spire og et bankende hjerte. Etter dette roet jeg meg for da hadde jeg kommet noen dager lenger enn da jeg hadde MA og jeg hadde sett spiren som levde i beste velgående. Etter dette koste jeg meg resten av svangerskapet uten fler bekymringer. Dette ble litt langt... Men, men;)
bebbis? Skrevet 14. september 2011 #31 Skrevet 14. september 2011 ja... i dag har jeg bursdag, da... hipp hurra for meg... eller bare en bekreftelse på at nå er jeg 35 år, og burde vel hatt 3 barn eller noe sånt noe... hehe... ikke helt min stil tydeligvis.. Håper at jeg i gave har en liten spire i magen.. har vært litt rar de siste dagene, vært kvalm, og veldig sulten men ikke orket å spise opp all maten.. sulten uten matlyst på en måte.. og så leste jeg over her at tett i nesa er et tegn...??? jeg har jo vært det i et par dager også...I tillegg til mensen murringer også.. Fy søren hadde vært morsomt med positiv test på tirsdag... men jeg er nok redd for at dette er det mentale som spiller meg et lite puss... Og bondespira.. når du blir gravid etter en MA må du ikke være engstelig.. tenk heller på det at da er den unnagjort, så da slipper du det en gang til. Alle sier det jo her inne at ingen graviditeter er like, så dermed er det jo logisk sett ingen grunn til at du skal være engstelig.. (ikke for det, jeg er engstelig av natur, så har full forståelse for deg) Klem..
Morris Skrevet 14. september 2011 #32 Skrevet 14. september 2011 Her er ikm den 22. tror jeg. 1 pp og usikker på syklus i grunn. Destod mer optimist da og leter etter symptomer så det holder. Dessverre har det vært veldig travelt i heimen siste måneden så prøvingen rundt EL ble litt amputert... Men men spennende er det i alle fall ;-)
*2små*gull* Skrevet 14. september 2011 #33 Skrevet 14. september 2011 Hei. Melder meg inn her jeg også :-) IKM 21.09 og dette er 1.pp denne gang! Har en fantastisk flott, 2år gammel gutt som så gjerne ønsker seg en lillebror eller lillesøster ;-) Så da får man bare håpe at det går like lett denne gangen som det gjorde sist!!
Mamma med spire Skrevet 14. september 2011 #34 Skrevet 14. september 2011 Gratulerer med dagen bebbis? Håper du får gaven du ønsker deg;)
minius Skrevet 14. september 2011 #35 Skrevet 14. september 2011 Jeg er ny på forumet og er i første pp med IKM rundt 20. september. Sluttet med p-pillen i midten av august, og fikk mensen uka etter til "vanlig tid". Er det vanlig at det går litt tid fra man slutter med pillen til man blir gravid? Har uansett dempede forventinger siden det er første gang vi prøver, og jeg prøver å ikke ha for høye forventninger, men det blir uansett spennende å teste i neste uke!
manne86 Skrevet 14. september 2011 #36 Skrevet 14. september 2011 Jeg er også ny her minus:) å har IKM 24.september, EL 9.sept, 27 dagers syklus. Veldig utålmodig her nå, kjenner og føler på alt som alle andre Kommer nok til å begynne testinga tidlig neste uke...hehe
minius Skrevet 14. september 2011 #37 Skrevet 14. september 2011 Ja, føler meg helt skrullete her jeg kjenner og føler på alt som kanskje kan være et tegn ;-) Spørs om det ikke blir en test i helga.. hehe
*2små*gull* Skrevet 14. september 2011 #38 Skrevet 14. september 2011 Tør dere teste så tidlig altså? Jeg er så redd jeg skal bli skuffa jeg, så tror jeg venter til jeg evt er på "overtid" :-) Hadde hormonspiral som jeg fikk tatt ut den 2.sept, og i teorien kan man da bli gravid med en gang! Håper VELDIG på at det går ila høsten :-)
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 14. september 2011 #39 Skrevet 14. september 2011 Nå tror jeg ikke på at det er symptomer på graviditet likevel.. Det er visst slik at etter at man har født så kjenner man stikking i livmoren etter EL, og da helt til mensen. Dette er visst helt normalt.. Har bestillt tester fra billigetester. Kommer vel i morgen. Mulig jeg tar en test nærmere helga. Uff, ble litt skuffet her nå. Kjenner så mye stikk der nede hele tiden. Oppblåst er jeg og myyyyye annet. Føler at dette er 50/50 % sjanse. Krysser fingrene
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 14. september 2011 #40 Skrevet 14. september 2011 Vi får ha testefest i helga!!!
minius Skrevet 15. september 2011 #41 Skrevet 15. september 2011 Spørs om jeg klarer å vente til jeg er på "overtid" med å teste :-) På den andre siden er det første gang vi prøver å bli gravide, så vi prøver å ha realistiske forventninger... Men det blir uansett en spennende uke!
Mamma med spire Skrevet 15. september 2011 #42 Skrevet 15. september 2011 Da kom tanta før den i det hele tatt skulle vært her og jeg kryper videre til 13 pp. Samtidig så har jeg bestemt meg for å ta en pause fra "bli gravid". Jeg merker at det har blitt mye fokus på å bli gravid i det siste og derfor desto større skuffelse når tanta kommer. Så derfor tar jeg meg en pause herfra (prøver iallefall i en pp med pause selvom det sikkert ikke blir lett;)) Ønsker dere alle lykke til denne pp'en og håper ingen av dere er på "bli gravid" når jeg kommer tilbake, men at dere har flyttet over til 1tri;)
Silja81 Skrevet 15. september 2011 #43 Skrevet 15. september 2011 Det var trist å høre mammamio. Synes alle som prøvd i mer enn et år burde få en gratis graviditet i bonus. For meg er det en uke til ikm før jeg vandrer videre til 8pp. Er mindre aktiv her enn tidligere da skuffelsen blir større når forventningene trigges. Men er uansett fint å se at det er noen som blir gravid for hver ikm-uke. Da føles det ikke helt uoppnåelig .
lille +gutt Skrevet 15. september 2011 #44 Skrevet 15. september 2011 Ikke mange dager igjen til vår uke nå Spennende dette da vi har testet med el tester denne mnd, og etter å ha innsett at bim kalenderen ikke stemmer på meg så kom smilet jeg har ventet på 2 dager etter siste dagen til bim kalenderen min. jeg fikk bare et smil er det noen som vet om det egentlig er rett trodde det skulle bli to smil pga to el dager. Vil derfor anbefale alle å teste vist de har økonomisk mulighet til det da disse kalenderne tydeligvis ikke stemmer for alle. Jeg har akkurat de samme symptomene som alltid så har tenkt litt at dette kanskje er vanlig for meg, så lever i spenning Lykke til alle sammen
Bondespira Skrevet 16. september 2011 #45 Skrevet 16. september 2011 Hei! Takk for oppmuntrende ord! Det nærmer seg den spennende uka for oss her med IKM uke 38. Dum som jeg er tok jeg en test onsdag og den var selvfølgelig helt blank. Mine tidligere graviditeter har alltid testet pos tidlig, men kanskje ikke så tidlig da... Lykke til vidre mammamio, alltid en nedtur når et dukker opp helt utenom tida og hvertfall i en pp... Vel, håper jeg får testene i posten idag, så blir jeg gjerne med på testfest jeg;)) Håper mange av oss forflytter oss over til 1 trimester de neste dagene!
Evigoptimisten Skrevet 17. september 2011 #46 Skrevet 17. september 2011 Hei Uke-38 jenter:) Jeg slenger meg på her.. Er i vår 17 pp nå! Har veldig lyst å klare det selv, siste sjanse nå før kikhulsoperasjon i oktober, og etterpå bærer det på IVF behandling. Jeg har ikm 23.september, og sender masse lykkeønskninger til dere alle for uken som kommer. Måtte det gro mange spirer nå...
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 17. september 2011 #47 Skrevet 17. september 2011 Jeg greide ikke å dy meg annet enn at jeg testet på torsdag (9 dpo) ettermiddag og den var svaaaakt positiv, bare skyggestrek nesten. i går og i dag er den litt sterkere, så nå haper jeg virkelig å den har tenkt å bli sittende:) Men jeg skal over ikm den 21 før jeg tørr juble .... Håpe, håpe, håpe..... Lykke til alle sammen i uka som kommer
honningbien Skrevet 17. september 2011 #48 Skrevet 17. september 2011 Oi, det høres ut som klaff hos deg, Skal jeg? Spennende!! Jeg har vært på nattevakt, og klarte ikke dy meg når jeg våknet litt ut på dagen i dag. Tok en test fra billigtest, så på den etter 3-4 min, negativ. (IKM om 4 dager). Men når jeg sto opp, svak positiv rosa strek. Det står jo på de at de kan bli falsk positiv hvis de blir liggende. Men får jo selvfølgelig forhåpninger.. Om jeg bare hadde klart å vente noen dager!
minius Skrevet 18. september 2011 #49 Skrevet 18. september 2011 Jeg klarte ikke å dy meg heller, og testet positivt i dag så da får jeg vel flytte meg over til 1.trimester forumet :-) Håper å se flere av dere der, krysser fingrene for dere alle!
manne86 Skrevet 18. september 2011 #50 Skrevet 18. september 2011 å gratulerer minus:) enda noen dager til jeg kan teste da, men tviler på denne mnd men jeg kommer kanskje inn der neste men;) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå