Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei å hopp!

Jeg hopper videre hit med en gang, dessverre!

Men neste pp MÅ denne lille spiren klamre seg fast!! Denne prøvingen og ventingen er utholdelig... Jeg teller dager- timer- tar tester og klorer meg til hvert minste lille tegn og lurer hode å kropp for så å bli skuffet på nytt.. Uff!!

Nei la oss håpe denne pp gir oss alle MASSE hell og lykke!!

Ønsker alle andre som hiver seg med her masse lykke og babystøv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her :)

Håper på en periode uten et eneste symptom her. Alle gravid-symptomene viser seg mnd etter mnd å være pms....

Denne perioden skal det klaffe:) Jeg har bestemt det;)

Skrevet

Samme her... Jeg har symptomer hele mnd jeg føler jeg.. Men spesielt nær IKM. Stikkinger i puppene også.

Men det er en ting jeg virkelig vet å det er at når man virkelig er gravid så vet man det med seg selv 99% sikkert før man tar testen, man bare "vet" det liksom! De gangene jeg ikke har vært gravid tror jeg at jeg bare virkelig virkelig håper at jeg er det og kjenner på alle muligens slags tegn fra kroppen og overanalyserer disse!!

Man kan bli GAL! Å ikke minst kjæresten min- holder endel følelser og håp skjult for han, men akuratt den dagen TR kommer på besøk da er jeg på bånn og da drar jeg han med meg på lasset stakkar..

Men men!! NÅ må det vel klaffe for oss :) Jeg kjenner faktisk at jeg er pittelitt positiv igjen :P Håper disse neste ukene flyr unna..

Skrevet

Vel, jeg drar han med gjennom 14 dager fra el til ikm, med humørsvingninger !! Det har resultert i at han nå har bestilt seg time for testing. Vi har nå vært prøvere et år med en positiv test som endte i ma. Jeg har to fra før som satt på første forsøk, så han er ikke høy i hatten, stakkar, når han nå her tatt det skrittet.... Men skal innrømme at det uansett resultat er godt å vite. Enten kan vi bare fortsette eller så kan vi få hjelp...

Men går inn i pp nr. x med blanke ark og håper virkelig at vi får et junibarn til i familien :)

Skrevet

Blir med her jeg også..er litt usikker på når ikm er for kroppen min lurer meg stadig, men tror det er iløpet av uke 38.

Fikk besøk av tanta på tirsdag og er ferdig med besøket for denne gang.

Bruker å bli skuffet når tanta kommer, men denne gangen var jeg mer skuffet enn noen gang selvom jeg innerst inne viste at den kom.

Det er mulig det er fordi jeg nå er inne i 12pp.

Jeg er ikke som deg mammamia:) jeg vet ikke med 99% sikkerhet når jeg er gravid. Har vært gravid to ganger uten å ha den minste anelse.

Den ene gangen mente legen at jeg var gravid og ville teste meg og den andre gangen ba de rundt meg om å teste siden humøret mitt plutselig ble veldig forandret:p uheldigvis endte disse graviditetene i MA og sa.

Skal til legen om ca 2 uker:) Så jeg får se hva han sier:)

Håper det blir mange positive tester denne pp:)

Skrevet

Vel vi har vel faktisk vært prøvere vi også i 1 år.. Men det har resultert i to SA. En etter uke 12 og en i uke 6. Jeg ble gravid på første skikkelige forsøk med begge to, så derfor er det så utrolig leit det tar så "lang" tid nå når vi virkelig er klare for dette.

Vi har ikke prøvd effektivt hele dette året, hadde oss en lang pause etter den første SA. Så dette her blir vel min 4 pp etter forrige SA.

Jeg håper alle gode ting er 4, med full klaff på 4 forsøk og en lillesøster eller lillebror når barnet vi har fra før har blitt 4 år !! :)

Jeg kan tenkte meg at 12 mnd med intensiv prøving er knekken- håper virkelig det klaffer for dere snart, det er vel fortjent!! Det er så leit at når man virkelig ikke planlegger eller forventer å skulle bli gravid så blir man det, men når man virkelig vil og prøver så blir man det ikke...

Men nå må vi være positive her :D hehe!!

Skrevet

Hei alle! :)

Jeg er ny her, og har fulgt debattene ei stund og ventet på at denne tråden for uke 38 skulle dukke opp. For nå er det første pp for aller første gang! Er utrolig spent på denne prosessen, og er så glad for å kunne dele tanker og bekymringer her.

Dersom jeg har regna riktig har jeg el rundt 7. sept, og ikm ca 21. sept. Har regelmessige sykluser på 28 dager, og sluttet på prevensjon i vår engang. Ellers er jeg 28 år, samboer, og flink student.

Ønsker alle lykke til! :)

Skrevet

Velkommen til oss, Lurifax :)

Spennende periode du går inn i:)

Skrevet

Velkommen lurifax:)

Ja, ett år med prøving er ikke lett. Har aldri reagert så kraftig som jeg gjorde når tanta kom denne gangen, men det er bare å ta seg sammen å prøve igjen:)

Det er ett år siden forrige sa for oss, men vi har vært uten prevansjon siden mars i fjor. Var etter sa at vi gikk inn for å prøve.

Har også en på 3 år. Hadde vært fint om han fikk søsken snart:) tok tid å få han også, så jeg er nok ikke av de som blir så veldig fort gravid.

Men vi får bare krysse alt vi har å krysse og håpe på at dette er vår uke:)

Skrevet

Ny måned -ny prøveperiode - nye muligheter..

Da går vi inn i 4PP..

Fruktbar periode er: 03.09 - 08.09

EL er: 06.09

Mulig termin: 31.05

IKM skal da være 20.09

Får virkelig håpe det klaffer denne gangen.. for alle oss :-)

Skrevet

Hei igjen dere.

Jeg hører dessverre ikke til uke 38 likevel. TR skulle dukket opp fredag-lørdag, men den gang ei. Det kjennes ut som den er like rundt hjørnet hele tiden, men ingenting skjer. Så da tror jeg at det ikke skjer idag og dermed vil jeg høre til de som har IKM i uke 39. Ja ja- enda lenger å vente!! :/

Lykke til til dere denne pp!! :) Så håper jeg vi snakkes på 1 trimester om en måneds tid!!

Skrevet

Melder meg inn her jeg også... Har prøvd snart i halvannet år, så vet hva mange av dere snakker om. Skal endelig til utredning, gleder meg veldig til å få vite om det er noe og evt. hva det. Orker ikke å gå å lure lengre..

Så jeg krysser fingrene for at dette er riktig pp, ikke bare for meg, men dere også.. unner ingen av dere denne grusomme prøvingen..

Vi har bestemt oss for å gjøre et skikkelig forsøk denne pp med sex hver dag, mannen jublet over forsøket og jeg tror det kan bli gøy siden det da blir viktig med variasjon og kreativitet :) Så kan jeg si med hånden på hjertet at vi har gjort et iherdig forsøk når utredningen min begynner ;)

Skrevet

Jeg melder meg også inn her. Vi skal inn i 1.pp nå. Ønsker oss veldig gjerne en lillebror eller lillesøster til gutten vår som er 2 år nå. Sist gang gikk det veldig fort, satt på første forsøk. Ikke sikkert vi er like heldige denne gangen.

IKM er ca 22. Sept.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei jenter!!

Hører nok til her inne jeg også, har mest sannsynlig EL rundt 7 sept og forventet IKM ca 21 sept.

Jeg skriver mest sannsynlig EL fordi jeg har sjelden EL (pga mye stress på jobben), fikk min først EL på 7 mnd nå i august - så gleden var stor når jeg fikk positiv EL-test, men fikk skikkelig nedtur når TR kom 14 dager etter.

Vi har vært prøvere i over 1 år, så frustrasjonen er ganske stor.

Går nå på dronninggele, så håper jeg får EL nå i neste uke.

Ønsker alle lykke til - og håper det klaffer for oss denne pp.. :)

Skrevet

Hei alle prøvere til veke 38. Eg e rny her, og ser at det er spesielle linkar for ikm veke ditt og datt. Korleis lagar ein ein slik? Dukakr den opp av seg sjølv med den flotte borden og alt? :) Eg har ikm veke 39.

Ellers til Poppelopp81. vil berre ønska deg masse lykke til. før hadde eg ein forferdeleg stressande jobb. Tenker på at det e rikkje bra å ha det så stressande at kroppen vert prega av det. Er det muleg for deg å bytta jobb? Eller er ikkje det noko du ønsker kanskje... Masse lykke til iallefall!!

Skrevet

Hopper inn her jeg også. Har IKM i slutten av uke 38.

Er vår andre prøveperiode, krysser fingrene for spirer og babystøv for oss alle.

Jeg sliter litt med spotting noen dager før mens og er blitt anbefalt wild yam. Er det noen som har erfaring og som kan fortelle litt om doseringer?

Skrevet

Hei jenter!

Da er jeg jammen tilbake etter å ha født en sønn for 9 mnd siden!

Vi brukte 15. pp sist, så håper det går fortere denne gang!

Dette blir altså vår 1. pp på baby nr 2.

Har lyst at gutten vår skal ha en søster eller bror med ca 2 års mellomrom.

Kjenner at jeg har EL-smerter. Dette har jeg aldri kjent før, men etter at jeg har født er dette ganske vanlig. Vi prøver sånn ca annenhver dag. SIst satt spiren på dag 7 eller dag 9. Det er lurt å være tidlig ute!

Gleder meg til å henge her inne med dere jenter!

Skrevet

Hei igjen damer!

Hvordan går det med dere? Jeg må si at jeg er utrolig imponert over stå-på-viljen og tålmodigheten til mange av dere, som jeg forstår har prøvd lenge. Kan bare forestille meg hvordan håp, forventninger og drømmer så mange ganger har endt i fortvilelse, og hvordan dette sikkert kan danne grobunn for mye grubling og selvransakelse og forsøk på selvkontroll i uke etter uke og måned etter måned. Jeg skulle ønske jeg kunne ta alt dette fra dere, og at denne pp ender i alt dere håper.

Selv synes jeg denne perioden er utrolig merkelig, plutselig skal jeg forsøke å få til det jeg i årevis har prøvd å for enhver pris unngå! Og når jeg tenker på det, virker det jo som at det er helt umulig at det i det hele tatt skal gå an! :) Phew, fort gjort å gruble seg grønn over alle eventualiteter og tenk, og hvis, og hva skal jeg si, og kommer jeg til å gråte/besvime, og er det noe galt, kanskje?,, osv,osv.. i denne sammenhengen, forstår jeg!

Vel, det var dagens tankespinn fra meg, jeg skal forsøke å få beina på jorda og konsentrere meg om de (få) tingene i livet som jeg faktisk har mulighet til å kontrollere inntil videre!

Klem! :)

Skrevet

Da venter vi el i morgen :) Spennende å se om dette går veien :)

Flere som venter el de nærmeste dagene?

Skrevet

Hei Lilla80

Beklager sen svar, men har vært litt bortreist både jobbmessig og privat.. :) Takk for fin melding og krysser fingrene for at EL har komt eller kommer snart.(burde fått i går eller i dag) Har ikke fått helt positiv el-test enda, så jeg er litt bekymret at det ikke går denne mnd heller.

Litt murring i magen, men det har jeg hatt tidligere..

Skal til legen i morgen og får høre hva han sier - begynner å bli mektig lei dette..

Vurdering av å bytte jobb er ganske stor - dumt fordi jeg trives, men ser at det tar alt for mye av meg. Som du skriver, så har du vært borti det selv..

Ønsker deg lykke til og håper du får positiv test i uke 39.. :)

Skrevet

Hei allesammen :)

Med ikm 23/9 hører jeg til her. Er inne i 7pp og positiv el-test idag. Skal som vanlig gjøre en helhjertet innsats denne pp og håper at jeg blir gravid før jeg er 30... ;).

Ser at det er flere som prøvd lenge her (synes 7 pp er en hel evighet). Fint å holde håpet oppe.

Lykke til!

Skrevet

hei :) jeg hører også til her inne da jeg testet positivt den 10 på el. Har veldig liten tro på denne mnd da typen tydeligvis ble stresset av denne el testingen så endte med kun 2 ganger. Men 2 ganger er heldigvis bedre enn ingen :) Håper disse dagene går fort, lykke til alle sammen og ha en fin dag :)

Skrevet

Hei alle sammen!

Hvordan står det til med dere? Her er symptomjakten i full gang, men jeg er jo så ny i dette gamet at jeg ikke helt vet hva jeg kan forvente av tegn. Vel, har litt ømme pupper, og har tidvis lys rosa utflod. Det er de sikreste tegnene. Flere som har det sånn?

Lurer ellers på om jeg skal prøve å teste allerede på onsdag med en sånn tidligtest, men er ikke sikker. Ikm er ikke før 21. september, å det er jop sp lenge å vente til! :)

klem

Skrevet

Hei alle sammen. Melder meg inn her.

Trur jeg har ikm mandag den 19. har så ustabile sykluser, men i følge mens kalenderen på libresse så skal jeg ha ikm den 19. Her er også symtomjakten i gang, Stikkning i bryst og i egstokkene, vondt i korsrygg. Så har jeg fått melk/veske i den venstre puppen. det har jeg aldri hatt før, slutten å amme for snart 15 mnd siden. har ikke hatt noe melk etter det. Har kjempe lyst til å teste no allerede, men skal klare å holde meg. Har heldigvis ingen tester liggende hjemme.

Lykke til jenter =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...