Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Har vurdert å kalle opp vår jente etter oldemor. Har hele tiden tenkt hun heter BenEdikte, men ser nå at navnet hennes var uten e'en, altså Bendikte. Syns egentlig det var litt stilig, men hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 Tja, jeg vet ikke helt? Benedikte er så innarbeidet i hjernen min at Bendikte høres ut som et navn med skrivefeil. Jeg ville nok trodd at vedkommende het Benedikte, men hadde slukt -e`en i midten pga. talefeil eller noe.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 Ringer det ikke en liten bjelle når du trodde at selv din oldemor het BenEdikte? Tror du virkelig du er den eneste som har satt på den E'en? Hva trod du kommer til å skje hos din datter hvis du døper henne Bendikte? Spar henne den jobben å enten få feil nav over alt, eller konstant måtte rette på det.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 Gi henne for all del den ekstra e'en. Vi Benedicter har mer enn nok med å svare på om vi skriver med c eller k om vi ikke også skal måtte forklare en manglende e! Hilsen Benedicte
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 Tja... Jeg har selv et navn som kan skrives med c eller k og syns da virkelig ikke det er stress å svare på hvordan det skrives. Men nå gjør det meg egentlig ikke fryktelig mye om jeg får k'en i stedet for c... Er det bare meg som ofte hører folk si "Bendikte" fordi e'en ofte forsvinner uansett?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #6 Skrevet 26. august 2011 jøss ante ikke at man kunne stave det uten denne E-en jeg da.. Syns det ser litt feil ut uten E-en, men det er jo fordi jeg heter Benedicte selv og er derfor vant til denne ekstra E-en som vi har dyttet inn. Og forøvrig så må jeg også ALLTID stave navnet mitt. "Det er ikke 2 N-er i Benedicte", "Nei, med C, ikke K". "Hvor fikk du J fra? Det er I, ikke J" osv osv Nå som jeg bor i utlandet så er det hakket verre. Så jeg må si at det staves som Eggs Benedict, bare uten Eggs og med en ekstra e på slutten. Hilsen Benedicte som verken har Eggs, eller J i navnet sitt
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #7 Skrevet 26. august 2011 Visste ikke at det var et navn, Bendikte. Er selv ei Benedikte. Er ofte spørsmål om det skrives med "k" eller "c". Synes du Bendikte høres mye bedre enn Benedikte, gå for Bendikte. Ungen din blir nok fort vant til å forklare at det er Bendikte og ikke Benedikte Hilsen Benedikte
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 Kjenner ei voksen Bendikte, og ser de fleste kaller henne muntlig for Benedikte og de skriver Benedikte. Ville nok valgt Benedikte, hun er like fullt oppkalt etter oldemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå