Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Datteren min på snart 2 år kommer stort sett alltid hjem med sand og møkk overalt. Kjempe flott at hun koser seg ute, men føler nesten at jeg bør bade henne hver kveld. Kjenner at det kan bli litt tungvint noen ganger, da det tar tid. Er i tillegg litt redd for at det kan bli for mye, fordi hun har vært plaget av noe tørr hud innimellom. Så lurer litt på om deres barnehagebarn bader (eller dusjer) hver eneste dag, eller om dere nøyer dere med klut og vann enkelte dager?
Mammahjertet <3 Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 Gullet her i huset nærmer seg 13 mnd. Hun bader hver dag uansett om hun er i barnehagen eller ikke. Og de dagene hun er i barnehagen trenger hun i hvert fall å bade. Hun ser ofte ikke ut når hun blir hentet ;-) Det er ikke noe i veien for bare en god klutvask inn i mellom. Du kan gjerne bruke babyolje i stedet for såpe. Jeg bader henne hver dag mest fordi jeg synes det er så koselig å se henne plaske rundt i det store badekaret.
*LillaMeg* Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 Jeg bader han ca. 2 ganger i uka. Da bruker vi god tid, og han får leke masse. Til vanlig så dusjer jeg han kjapt i badekaret. Det tar jo bare 5-10min. Gjør det nesten vær kveld. Tenker jo litt på huden, men han har som regel sand i håret og sand i rompa og andre steder.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 Oj, her bades det ofte, ser jeg... Har badet ca. 1 gang i uka helt siden han ble født (21 mnd i dag), uten såpe, kun med litt sjampo. De andre dagene vasker jeg bare godt med klut og vann. Synes det funker helt fint her :-) Han er forresten også litt plaget med tørr hud (særlig om han bader oftere). Tidligere smørte jeg hele ham både morgen og kveld, men nå holder det stort sett med ansiktet og hendene i tillegg til full smøring etter badet.
2010 Mammaen Skrevet 26. august 2011 #6 Skrevet 26. august 2011 Bader annenhver dag - har gjort det siden han ble født. Er han ekstremt skitten den dagen han ikke skal bade gir jeg han en rask dusj. Her også plages vi av tørr hud, men føler han trenger dette badet så vi bruker minimalt med såpe for å forebygge.
sillyfilly og Olivia Skrevet 26. august 2011 #7 Skrevet 26. august 2011 Bader 2-3 ganger per uke. Vasker hender og fjes med klut og vann, med mindre hun har skitt absolutt overalt. Men hun går bare 3 dager i uka i bhg da. Hun bader som regel dagene hun ikke går i bhg. Med mindre hun da trenger å bade.
TPK Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 Vår gutt er 16 mnd og bader 3 ganger i uken. Ellers tar vi litt med kluten hvis det er noe spesielt. Han elsker å bade da, så vi holder på lenge de dagene han bader. Er ikke plaget med tørr hud. Vi bruker Natusan baby wash (eller noe sånt).
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #9 Skrevet 26. august 2011 Barnet bader hver 3. dag, og det har hun gjort siden starten.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #10 Skrevet 27. august 2011 Har barn med lett atopisk eksem. Sommertid når de er bedre pga sol (ikke denne sommeren da men...) og de er mye i sand:1-2 ganger i uka, om vinteren 1 gang i uka. Ellers hvis det trengs :-)
Romeren Skrevet 27. august 2011 #11 Skrevet 27. august 2011 Han nekter å bade for tida, og er ikke spesielt glad i å dusje heller, så det blir omtrent en gang i uka.
Lemonia Skrevet 28. august 2011 #12 Skrevet 28. august 2011 To ganger i uka fast. Ellers kan det godt bli en kjapp dusj/bad om han er veldig skitten en dag, men vanligvis er han jo ikke skitten på selve kroppen. Sand og møkk holder seg til hender og ansikt, og de vaskes etter barnehagen uansett.
Mammatiljente-09<3 Skrevet 28. august 2011 #13 Skrevet 28. august 2011 Annenhver dag, og det har hun mer eller mindre gjort siden hun kom til Nå har hun fått såpass langt hår og har krøller i tilegg så håret blir en eneste stor floke om håret ikke vaskes Her er det som regel bare ansikt, hender og klær som er møkkete etter en dag i barnehagen
LittLykkelig Skrevet 29. august 2011 #14 Skrevet 29. august 2011 Min sin bader ca hver 3. dag. Tar han med meg i dusjen av og til i tillegg, synes det er litt styrete med kluten. Heldigvis elsker han både bading og dusjing. Mulig jeg er litt kjip mor nå, men av og til syntes jeg det var litt kjedelig å se på når han badet.. Nå har jeg begynt å epilere leggene, nappe øyenbryn og stelle føttene på gulvet ved siden av. Slår to fluer i en smekk og lillegutt får kose seg i stampen så lenge han vil (og ja, jeg sitter sånn at jeg ser han hele tiden og kan ta han om han faller eller holder på å drukne )
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. august 2011 #15 Skrevet 29. august 2011 Gutten vår på 20mnd bader 1-2 ganger i uka, uten såpe stort sett... Men nå i det siste har han gjørmebadet i bhg hver dag, så han blir dusja der, og før helga var vi da nødt til å ta et skikkelig bade med shampoo og såpe for å få vekk all gjørma;) Ellers vasker vi bare godt med klut...
kirsty*2barnsmamma Skrevet 29. august 2011 #16 Skrevet 29. august 2011 Vår bader 3 ganger i uken, og er hun eksytra skitten etter en dag i sandkassen så spyler vi henne i dusjen Vi bruker ikke såpe, bare libero sin babyolje, og shampo når håret skal vaskes. Ikke problemer med tørr hud, men så er vi ganske ekstreme med den oljen og da hehe.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 29. august 2011 #17 Skrevet 29. august 2011 Det varierer litt, har ikke noe faste dager på dette. Noen ganger 2-3 ganger i uka (har 50 % plass i barnehage), andre uker bader hun oftere. Mest fordi hun er så glad i bade og ikke bare for renhetens skyld. Er hun skitten og sølete, så bader hun selvsagt uansett. men hun er ganske renslig av seg. Hun liker ikke å være sølete og krever å få en klut og vaske seg selv hvis hun blir skitten på hendene. Ellers blir det kattevask med klut
Alt-er-mulig Skrevet 31. august 2011 #18 Skrevet 31. august 2011 Hei Vi bader hver dag. Han ELSKER det og vi gjør det med kvelds-stellet. Noen ganger kjappere enn andre, og det hender vi tar han i dusjen også når vi like gjerne skal det samtidig. Det er så mye møkk og sand fra barnehagen og halvparten ligger igjen i løvemanken på hodet:-) Et GODT TIPS til dere som vil bade barna, men som har tørr hud: hell i et par dråper av oljen fra serien "babyline" http://www.babycare.no/?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=932739&b_kid=0 Dette fåes på nett, på apotek, hos babyshop m.m Vi fikk anbefalt denne på sykehuset. Først og fremst i badevannet og også smøre i rumpa for at ikke den første avføringen/beken skulle sitte fast. Det endte med at vi smurte på noen dråper av dette videre innimellom og det skal sies at han ALDRI har hatt noe som helst utslett, eksem, prikker, nupper eller noe:-) Shampoen bruker vi også, han har alltid hatt MYE hår!
<3guttemamma<3 Skrevet 31. august 2011 #19 Skrevet 31. august 2011 Vi bader sønnen vår som regel annenhver dag:) Men er han veldig skitten en dag så bader vi såklart:)
**Bellasnella** Skrevet 4. september 2011 #20 Skrevet 4. september 2011 Begge mine bader og koser seg hver kveld som en del av kveldsstellet. Smører de med en god bodylotion uten parfyme også. De sover mye bedre og slapper bedre av etter et varmt bad + at de virkelig trenger det etter 1 dag i barnehagen.. De ser jo ikke ut.. Kunne ALDRI bare vasket de før kvelden... De er MØKKETE!! Rent undertøy morgen og kveld og rene klær hver dag UANSETT!
Blåbærmuffins Skrevet 4. september 2011 #21 Skrevet 4. september 2011 Her dusjer eller bader han 3-5 dager i uka. Badingen er mest for å hale ut tiden hvis han er veldig trøtt og det er litt for tidlig å legge han (+ at det jo er veldig koselig). De andre dagene tørker jeg bare av han med en klut. Hvis han er veldig skitten spyler jeg han i dusjen, han syns det er veldig gøy og så går det fort ;-) Har heldigvis ikke vært plaget med tørr hud, men har alltid olje i badevannet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå