Gå til innhold

Pergo, baby!

FIFFI *nybakt 2barnsmamma*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere alle! Nå er det superlenge siden sist jeg var her inne, eller ihvertfall skrevet her. Etter ett års prøving, mye spotting og frustrasjon, har vi blitt utredet hos gynekolog. jeg har da dårlige eggløsninger og mannen har litt nedsatt kvalitet. Så nå blir det PergoTime i høst! :D

Min første tablett er tatt idag, så nå krysser jeg virkelig fingrene for at det endelig skal bli vår tur!

Andre pergo-damer her som nylig har startet opp med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en ukes tid så er det pergo syklus !!

Da vil eg gjerne være med i en pergo tråd ; )

Skrevet

Venter også på mens for å starte med Pergo:-) I mellomtiden er det lavkarbo og akupunktur. Heldig du som har begynt.Spennende dette her! Vet dere om det er lettere å bli gravid på Pergo? Enn om en skulle hatt vanlig EL mener jeg?

Skrevet

vet ikke om det er større sjans ved pergo-EL enn vanlig EL. (at egget slippes da). Men det er jo større sjans å få flerlinger med pergo, siden det legemiddelet stimulerer eggstokkene til å produsere egg og kan ofte modne flere egg på samme syklus.

Skrevet

Blir utrolig spennende dette her. Da lager vi en pergo-tråd :D

Skrevet

Fiffi : turbojenny er forresten 2 snart 3 ; )

Vi snakket om å danne en barnevogn mafia skjønne du turbojenny for nå skal det klaffe

Skrevet

3 pergodamer fra stavanger?? :D Yey :) Klart me ska danna barnevognsbande :D

Skrevet

hehe konge det :)

Skrevet

Jeg føler tanta nærme seg og da kOmmer eg akkurat i den helga gyn er vekke. Så hvis alle bare heier på at tanta skal holde seg vekke til torsdag så hadde det vert fint ; )

Skjønner det at gyn skal reise vekk 8 sep og dersom cd 12 kommer da så må jeg vente en Mnd før jeg kan begynne.

Skrevet

jeg har startet opp med pergo runde nå,å fått positiv el test i dag :) så da er det bare å legge ein aksjer på pergo baby nr2.. 1mann satt på første forsøk,så merker jeg har litt høye forhåpninger :.. :/

Skrevet

Heier på deg!!! :)

Metti og jeg sin gyn skal ha oss inn rett før EL for å sjekke at det ikke er flere egg som er modnet samtidig. Får ikke dere andre noe oppfølging ift Pergo?

Metti, husker du om Gyn sa noe om å sette et medikament for å løsne egget innen 36 timer og?

Skrevet

mammen til 2 krysser fingrene for at det er gullegget som legges nå !!

Har du forresten mange bivirkninger av pergo ?

Fiffi : Han sa ingenting om det te meg nei. Så eg vet ikkje om han ska det me meg. Men du sa han ikkje at me sko komme inn mellom dag 11 og 13 så da kan eg kanskje komme på dag 13 og. Håper virkelig ikke tanta komme før torsdag ....

Skrevet

Yeey, barnvognbanden:-) Er du også fra Stavanger Fiffi? Krysser fingrene for at TR holder seg borte til torsdag Metti, kjipt å måtte vente en hel måned ekstra:-( Jeg har også fått beskjed om å komme på UL på cd12, men ikke hørt noe om EL sprøyter.... Oi så spennende Mamma til 2, håper at det klaffer for dere denne gangen også:-) Det er slike gladhistorier som hjelper oss å holde motet oppe:-)

Skrevet

Jeg er fra Stavanger ja :) Håper TR holder seg inne frem til torsdag, metti!!!!!!

Gyn sa at jeg skulle komme inn på cd 12 for å se hvor mange egg som var blitt modnet. hvis det var flere, måtte vi bruke kondom, for da kunne så mange egg bli befruktet. Men om det var ett egg som var klar, skulle han gi medisin som skal slippe egget innen 36 timer! :) Spennende :)

Kjenner det murrer i eggstokkene, de blir nok skikkelig stimulert av pergoen....Go go go!!!:D

Skrevet

da var det høy temp i dag og så da holder tanta seg vekke i dag og Håper håper !!!!

Skrevet

Åj metti....kanskje det er noe på gang hos deg? Krysser fingrene for deg *(ikke beina, fnis) :D

Sitter bare å gleder meg til fredag da jeg skal inn å sjekke ut foliklene :D yey.....

Skrevet

Nei nei nei nå sank tempen til mensen temp. Eg må jo ikkje få det før minst onsdag. Bare en gang før har eg hatt syklus på under 28 dager så koffer komme den nå. Ja tanta har ikkje kommet enda men det love ikke bra !!!! Vil ikke vente en Mnd te

Forstår godt du e spent fiffi det hadde eg og vert ; )

Skrevet

Jeg prøvde en stund å bli gravid, men forstod etterhvert at eggløsningen ikke var tilstede. Ble ganske frustrert etter å ha sjekket i flere mnd. Men etter utredning så har jeg gått på pergo og pregnyl i snart 3 mnd. Og endelig kom smiletegnet på eggløsnings testen. Så nå går jeg og venter på om det skjer noe snart ;)))

Skrevet

Hei pergo jenter,

Jeg skal også igang med min 2. kur med pergo denne måneden. Starter på onsdag, dag5. Men oppfølging??

Jeg fikk ingen...

Hadde ikke noe særlig bivirkninger 1.runde. Kanskje litt mer hissig.. hehe.

Skrevet

Æsj da kom tanta og eg må sansynligvis vente en hel Mnd på å få begynne på pergo!!

Fiffi tror du det er sjanse for at eg får komme inn på dag 10 hvis eg ikkje ska ta den sprøyte

Skrevet

Nei nei nei Metti! Alltid dumt når tanta kommer, men ekstra dumt denne måneden:-( Er det enkel kur du har fått? Hva er oddsene for å bli overstimulert med det? Du kan jo kanskje bare kjøre på og late som om du misforstod gyn, litt sleipt men, i krig og barnelaging er alt lov:-p

Her skjer det ingen verdens ting. Hvis jeg ikke har fått mensen innen 2 uker kommer jeg til å be om primolut tror jeg. Kan jeg få dette av fastlegen eller må jeg til gyn? (litt kjipt å måtte betale 1000 kr hver gang jeg må til gyn)

Skrevet

Hm...kan jo være du får lov. du kan jo spørre på mailen til gyn! :)

Skrevet

Yes Yes Yes eg har en fantastisk gynekolog !!!

Han svarte meg på Mail 20 30 på kvelden og sa at eg fikk komme på dag 10 så da blir det pergo på meg alikevel ; )

Når på døgnet tar dere tabelettene ?

Skrevet

JAAAAA pergo here we go!!! :D

Jeg tar hver morgen :) Tror ikke det spiller noen rolle, står ikke om det i pakningen hvertfall :)

Skrevet

Eg e så klar !!! Denne Mnd må det klaffe ; )) krysser fingrene for ingen overstimulering.

Fredag er den store dagen . Eg begynne på pergo og fiffi skal sjekke forholda etter pergo ; ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...