Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som holder på med dette?

Evt noen som har kjennskap til det?

Leste denne artikkelen:

http://www.babyverden.no/Baby/Lek-og-laring/Sma-babyer-gjor-seg-forstatt-med-tegn/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=BVN11W34&T=8852459785

Jeg ble rent inspirert jeg, tror jaggu jeg skal prøve noen av de mest elementære tegnene med datteren min.

Men altså, er det noen her som har gjort dette med barna sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjort og gjort.. jeg har hele tiden sagt og tenkt at å lære babyen tegn for forskjellige ting er positivt. Så her i huset har jeg bevisst brukt en del tegn.

Feks har vi tegn for "å være ferdig",mat,vann,tlf,bok,ball,pus og "slutt.

Jenta mi er nå 10 mnder og gjør nå tegnet for mat,drikke,slutt og ferdig. :)

Ja,og tlf.. :)

Har ikke satt tilbake hennes språk iallefall,hun sier jo ikke sååå mye da(lita enda) men ifølge helsesøster og andre med barn så har hun et fint muntlig språk allerede.

Sier pus,mamma,pappa,tante og hade.

Så jeg synest absolutt at å lære "tegn" har vært positivt her i huset. :)

Og det er ikke minst kjempegøy!

Skrevet

Så spennende! Hvordan gikk du inn for å lære henne dette da Nøtta?

Så lenge man benytter seg av verbal kommunikasjon ved siden av, tror jeg også det bare er positivt for småttisene å kunne gi uttrykk for noen av behovene de måtte ha.

Skrevet

Nei,jeg bare brukte tegnene hver gang jeg sa ordet til henne,eller vi var ferdige med feks å spise mat. Da gjorde jeg tegnet for "ferdig",man spiser jo mange måltider iløpet av dagen så det blir jo noen gjentagelser her,så ikke så rart at nettopp dette tegnet var dt første hun lærte. :)

Og når hun gjør noe/rører noe hun ikke skal så gjorde jeg "slutt-tegnet" samtidig som jeg sa nei.

Ikke noe sånn hokuspokus for våres del,bare jeg som har hatt troen på det liksom og testet det ut. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...