Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i motsetning til en annen tråd her på forumet hvor babyen bäsjer for mye, sliter vi med det motsatte. har en baby på 6 uker som har hatt bäsj i bleia hver dag, flere ganger om dagen helt til forige söndag. nå har hun altså ikke bäsja en eneste gang på 5 dager, det kommer bare luft. tenkte å ringe helsestasjonen her jeg bor, men de har ikke telefontid på fredager fant jeg ut. :( så nå begynner jeg å bli ganske bekymra. har tatt det litt med ro fram til nå, ettersom jeg har forstått at det er normalt at det kan gå noen dager mellom avföring. men 5 dager begynner vel å bli litt mye?!

fullammer, så baby kan vel i teorien ikke få forstoppelse men det virker veldig sånn.

noen andre som har opplevd dette? kjenner jeg blir litt stressa og veeldig bekymra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo rart ut at det skal endres så brått, men jeg tror ikke det er unormalt. Hvis babyen er fornøyd ellers så tror jeg ikke du skal bekymre deg ennå i alle fall. Det kommer sannsynligvis MASSE bæsj ganske snart.

Lykke til!

Skrevet

hei! uff, det er ikke moro å bekymre seg. iflg jordmor, lege og spedbarnsboken menes det at morsmelkernærte barn IKKE blir forstoppet som du sier og at det kan gå opp til 14(!) dager mellom tømminger. (selv hadde jeg blitt bekymret om det hadde gått så lang tid)

det er jo veldig bra at det kommer luft.

følg med på allmentilstanden! ring evt legevakten om du trenger å dele din bekymring med fagpersonell!

Skrevet

Vår baby bæsjet masse til å begynne med. Nå går det gjerne flere dager mellom hver gang. Men han virker ikke som han har noe vondt, så bekymrer meg ikke lenger. (gjorde det før)

Skrevet

Hei! Knerten min bæsjet flere ganger om dagen frem til han var ca 6 uker, etter det bæsjer han ca 1 gang i uken. Er helt normalt og ingenting å bekymre seg for når man fullammer. Når jeg tenker meg om er det faktisk 7 dager til han bæsjet sist, og han er blid og fornøyd :-)

Så du kan nok ta det helt med ro, bæsjen kommer når den kommer:-)

Skrevet

Samme her! I starten skiftet vi bleier i ett sett, mn nå er d ca 1 gang i uka! Mn når det kommer så kommer det mye!!;)

Skrevet

Noen som vet hvor ofte babyene bør ha avføring når de drikker mme? lillegutt hadde et opphold på 2 døgn, og når det kom så kom det MYE..og ser han driver å trykker etter måltider, men blir litt irritert når han ikke får det til :-/ hva kan man evt gjør for å få i gang systemet?

Skrevet

Jeg tror slike bæsjepauser ofte kan komme i forbindelse med økedøgn. Avføring er jo overskudd og avfall som skal ut, men morsmelk er så godt fordøyelig at tarmen kan ta opp alt i den dersom kroppen trenger det. Har du lagt merke til om hun dier ekstra ofte og viser andre tegn på at hun trenger mer mat nå? Brystet regulerer produksjonen slik at det "henger med" i løpet av noen dager med økt etterspørsel, så du trenger ikke gjøre noe spesielt.

Se også http://ammehjelpen.no/artikkel/10/%C3%98kedagerokedogn

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg over så lenge du fullammer. Innen helga er over har babyen din sikkert bæsjet! Men vær obs på dette når babyen begynner å gå over på fast føde. Da bør babyen ha avføring 6-7 ganger i uka. Dvs stort sett hver dag. Og kos deg med den lille. Vips er babyen blitt stor og barnehagebarn.

Hilsen mamma som plutselig har 2 små barnehagebarn.

Skrevet

Tusen takk for svar. :) Er litt roligere nå. Ja tror nok det med ökedögn kan stemme, hun virker litt mer sulten nå enn tidligere så. Får nok smöre meg med tålmodighet litt til, til mandag i allefall. Har det ikke kommet noe til da så ringer jeg legen, for sikkerhets skyld. :)

Skrevet

mme babyer skal ha en bæsjebleie per dag. Har de ikke det kan de være forstoppe, da er det lurt å blande litt malt ekstrakt ut i melken. begynne med 1 teskje i ett av flaskemåltidene og øk opp i mengde og eller hyppighet til du har ønsket resultat:) Tar 3-8 timer før effekten kommer, men når du er kommet in gang og gir det jevnlig så kommer man jo inn i en rytme. Ved 4 mnd kan de få svisker også.

Skrevet

Så lenge baby ikke har smerter behøver du ikke bekymre deg. Her gikk det hele 17 dager mellom bæsjebleiene i en periode. Hun hadde ingen smerter, var blid og fornøyd hele tiden:) så ikke bekymre deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...