Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Har en del ullklær etter forrige sesong som passer enda, men som er veldig flekkete. Hvordan farger man ullklær?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 Det stemmer ikke. Har sett folk har farget ullklær, men mangler oppskrift eller fremgangsmåte Har hørt om konditorfarge, men vet ikke om det er vanlig konditorfarge eller spesialgreier
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 Jeg pleier å farge ull (av den typen som tåler 40 grader) med vanlig farge ment for bomull, det går helt fint:-) Herdins eller Nitor, feks. Gøy med solgul, olivengrønn og vinrød ull. Er det flekkete farger jeg alltid brunt eller mørkeblått. Jeg velger et laaaangt program på vaskemaskinen (40grader) og bløyter alt tøyet slik at det er klissvått og putter det inn i maskinen sammen med salt (bruker vanlig salt, trenger ikke kjøpe fargeprodusentene sitt) og fargen. Etterpå vasker jeg en ny runde uten vaskemiddel og rengjør gummien med en bomullsdott før jeg kjører en 90 graders rensevask til slutt (UTEN tøy, selvsagt;-) Du kan finne bilder og tips til ullfarging på tettinntil.no/forumet
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 Etter å ha sett hvor raskt min take away Chana Masala satte en gul flekk på mitt hvite bord (som absolutt ikke går bort), har jeg hatt lys til å teste om det kan la seg gjøre å farge naturhvit ull i kjele. Må kanskje mose kikertene og blande med litt vann først. spennende:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå