Gå til innhold

Endelig!

Tobarnsmamma!!!

Anbefalte innlegg

Så, endelig, endelig kan jeg skrive dette innlegget og endre nicket mitt. I vogna på verandaen ligger en stor og søt gutt og sover sin søteste søvn. Han ble født 18. august og er dermed hele åtte dager i dag.

Han har leppe- og kjevespalte, men det har vi allerede vendt oss til. Heldigvis går amming og mating veldig greit nå, og det ser ikke ut til at vi skal få noen problemer med det. Dermed er det bare å vente på operasjon og flott oppfølging på Riksen.

Fødselen ble satt i gang tre dager over termin. Det var det vel mest jeg som insisterte på, jeg var så livredd for at noe galt skulle skje på målstreken etter 3,5 års prøving og slit og nedturer. Kanskje var ikke det det beste valget, i hvert fall ble det en overraskende lang og slitsom fødsel som endte med at han måtte tas med sugekopp og jeg fikk stort blodtap. Dermed var formen min temmelig dårlig de første dagene og det tok tid før amminga kom i gang. Men nå er alt mye bedre, merker også at det er mye lettere med baby nr. to fordi vi har erfaring, og storesøster er verdens stolteste og absolutt til hjelp. Endelig fikk jeg oppleve det jeg har drømt om så lenge: At hun kom på besøk på sykehuset for å hilse på for første gang. At hun først og fremst ønsket seg en lillesøster var heldigvis fort glemt.

Nå gleder jeg meg til å få ledig kapasitet i hodet etter hvert. Denne mislykkete barneproduksjonen har jo tatt mye tankevirksomhet i mange år, og jeg gleder meg til å kose meg med de to barna mine og ellers bruke hodet på noe annet etter hvert.

Takk for alt fellesskap og alle oppmuntrende ord i dette forumet!!

Fortsetter under...

Åhhh, GRATULERER!!!!

Har fulgt med deg fra sidelinjen, og vet hvor mye du har vært igjennom.

Blir helt rørt av å se at du har kommet i mål du også.

For en berg og dalbane det må ha vært, men nå.... nå er det vel verdt hver tåre, all frustrasjon, uro, og sorg som måtte ha kommet.

Nyyyyyt dagene fremover, det er så fortjent:-))

Annonse

Gratulerer så mykje med prinsen;) Så deilig med to fantastiske barn! Vil òg sei at eg nett er komen heim frå RIksen med snuppa vår på 1 år som hadde ganespalte - fantastisk gjeng der og legen som opererer ungane med alle typar spalte er kjempeflott, så det kjem til å gå heilt fint. Så flott at du klarer amme! Kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...