Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på tre mnd er så småspist! Jeg ammer først og gir ham tillegg på flaske og da spiser han alt fra 0 til 90 (en sjelden gang) ml. Vanligvis tar han ca 40-50 ml av flaska. Han legger ikke nok på seg og uansett hvor mye vi prøver å presse i ham mat er han staere, han dytter flaska unna med både tunge og hender. Er der noen som har råd? Jeg har prøvd å få opp melkeproduksjonen men det nytter visst ikke og han har en tendens til å sovne ved puppen så det er ikke noe hjelp å få der, heller. Hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, dette minner meg om minstemann her på 7 mnd.

Han holdt på akkurat som din. Den verste perioden var ved 3 mnd alder syns jeg. Han hadde da falt 4 vekstkurver (han var stor ved fødsel), og la overhodet ikke på seg tilfredsstillende grunnet småspisthet.

Han hadde på den tiden fortsatt litt magetrøbbel og var ganske plaget av at han forsøkte å bæsje ved vært måltid.

Fikk sjelden i seg mer enn det du beskriver av flaska.

Jeg fikk ikke gjort veldig mye med det, men murte meg nærmest inne i et forsøk på å etablere en form for matrutine som baserte seg på at jeg ventet alltid litt lenger med å gi ham mat enn jeg syns var behagelig. Da fikk han opparbeidet seg en skikkelig sultfølelse, og magen og kroppen fikk "matro" i mellom. Det funket her! Han begynte så smått å spise mer til måltidene, og jeg måtte innse at han spiste sjelden og heller ikke så mye som jeg ønsket. Startet med smaksprøver så fort han bikka 4 mnd.

Nå er han 7 mnd og legger på seg ok, men er fortsatt ikke storspist. Ei heller veldig glad i melk. Grøt liker han ikke så det blir middag to ganger om dagen i stedet.

Ønsker deg lykke til og vet at det er ikke noe moro når man ikke får i barna sine mat. Prøv med lengre pauser mellom måltidene og ha is i magen. Det føles litt som man gjør det motsatte av det som er riktig her, men fikk rådet selv av noen her på forumene:o)

Skrevet

Tusen takk for råd! Jeg har faktisk prøvd å drøye tre timer mellom måltidene men det har sklidd litt ut pga soving bl.a. Men skal prøve å ha mer is i magen! Hadde ikke disse problemene med brødrene hans mens han her var liten da han ble født og da blir det viktigere å spise masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...