Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Jeg var hos jordmor forrige uke når jeg var i uke 37 + 4. Da var symfyse målet mitt på 36-37 cm. Alle sier at magen min er så liten, men jeg ligger jo laangt over "linjen" på helsekortet og utenfor den grønnsonen. Jordmor sier det ikke er noe å bekymre seg over og at hun ikke tror dette er noen kjempe baby.

Noen som er likt eller som har født og lå rundt samme symfysemål som meg i slutten av uke 37? Jeg er egentlig ikke engstelig for at det er en stor baby, men hadde vært spennende å hørt andres erfaring :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Var hos legen min både i uke 36 og 37 og hadde SF mål på 37 cm. I tillegg er min mage veldig hard og stor så jeg ble sendt på UL neste uke for å få sjekket om det er stor baby eller mye fostervann.

Har fått flere bemerkninger om at magen min er stor, kan jo ha med hvordan babyen ligger (er vanskelig å finne ut hos meg pga magen er så hard og stor), om babyen er lang og hvordan SF målet ditt har vært tidligere(hos meg litt over den røde streken, men plutselig laangt opp)

Synes det var litt rart at du ikke ble sendt på UL, men så er jeg heller ikke noe jordmor..Er nok mange momenter som vurderes..

Skrevet

Aha - interessant det du skriver siden du og jeg tydleligvis er ganske like i målene. Jeg spørr jordmor nesten ved hver kontroll om hun tror det er en stor baby, men hun sier "det er nok ikke en liten baby, men ikke noe unormalt stor". Jeg skal tilbake til henne neste torsdag. Da er jeg i uke 39+2. Kanskje jeg kan be om en ultralyd? Da er vi jo så langt opp mot termin at det kanskje begynner å bli snaut med tid, men..

Men jeg var på 3d privat ultralyd i uke 27 og da sa legen som utførte ultralyden at rundt magen var bayen hele 3 uker "forran" sitt mål. Hodet var normalt, men hun sa at babyen så litt tjukk ut. Derfor har jeg bekymret meg litt for det symfysemålet. Men jeg velger jo å stole på jordmor også. Regner med hun ville sendt meg på ultralyd hvis hun mente det var fare for stor baby?!

Skrevet

Heia;)

Jeg har hele graviditeten ligget godt over gjennomsnitt på SF målingen, utenfor det grønne feltet. mener å huske det var 36cm i uke 37ja. MEN magen er likevel liten!!! ingen som skulle tro at jeg har 5 dager igjen til termin:) dette har folk bemerka heele veien, men jm har ikke sagt noenting de siste kontrollene.. Sist fikk jeg liten baby i uke 38 og var myyyye større..

Fatte det den som kan! Magen sank forresten veldig her i uke 36,begynte å føle meg liten etter det..

Skrevet

Ja, det er min også!! Derfor får jeg jo ikke dette til å stemme. Haha!

Alle blir sjokkert når jeg sier at jeg har termin om under 14 dager. Jaja, det er godt å høre at du har vært igjennom det før og at magen var stor men babyen liten. Da trenger jeg ikke vær redd for å få en "kjempe".

Magen min sank veldig bare igår synes jeg. Når jeg stod i speilet igår kveld kunne jeg ikke lenger se øverste trusekanten!! Juhu, tar alt som er positivt tegn til at fødsel nærmere seg :-)

Skrevet

Jeg lå over det grønne feltet hele veien med førstemann (kom ut 3700g og 50 cm 18 dager før termin), og det er akkurat samme greia her. Håper han popper ut litt før termin, ellers blir det nok en liten sværing..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...