Gå til innhold

Forstoppelse i uke 10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 10+1, og har diagnosen hyperemesis. Var innlagt på sykehus for å få væske intravenøst i 4 dager i uke 9. På sykehuset fikk jeg en medisin som heter zofran, som hjelper endel på kvalmen. Har gått fra å kaste opp 15 ganger hver dag til 2-3, og fra å spise og drikke omtrent ingenting til å klare å få i meg normalt med drikke og et par brødskiver og en youghurt daglig. Er fremdeles ikke så sprek, og ligger store deler av dagen for å holde kvalmen i sjakk (blir kvalm av bevegelse).

Poblemet nå er at jeg er blitt så ekstremt forstoppet, har ikke vært på toalettet på en uke og verker i magen. Godt mulig dette forsterker kvalmen også. Vanlige råd om å spise masse fiber og være i aktivitet er jo ikke aktuelt i min situasjon..

Er det noen som har noen tips? Tror forstoppelsen kommer av en kombinasjon av medisinene og graviditeten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste rådene mot forstoppelse er jo at en skal spise/drikke noe. Og økt bevegelse er jo ikke akkurat alternativ. Men... Hvis du skulle klare å få i deg noe; Prøv Biola istedenfor youghurten (inneholder LGG bakterier som skal være godt for tarmen på alle måter). Evt. kan jo gravide også bruke avføringsmiddel, da helst Duphalac eller Laktulose (andre KUN i samråd med lege). Har dessverre få råd, men håper du kommer deg! God bedring!

Skrevet

Hei. Det som har hjulpet på meg er å svelge en spiseskje linfrø hver morgen med vann. Evt. blande i litt frokostblanding. Men er kanskje vanskelig for deg å få ned når du er mye kvalm? Å har aldri vært forstoppet i en hel uke heller da. Ville snakket med legen hvis ikke ting kom igang ganske snart.

Håper det ordner seg!

Skrevet

Takk for svar:) Skal se om noen av tipsene deres kan hjelpe. Føler jeg renner ned dørene hos legen så ville helst prøve noe på egenhånd først:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...