Gå til innhold

Forstoppelse i uke 10

Anbefalte innlegg

Jeg er 10+1, og har diagnosen hyperemesis. Var innlagt på sykehus for å få væske intravenøst i 4 dager i uke 9. På sykehuset fikk jeg en medisin som heter zofran, som hjelper endel på kvalmen. Har gått fra å kaste opp 15 ganger hver dag til 2-3, og fra å spise og drikke omtrent ingenting til å klare å få i meg normalt med drikke og et par brødskiver og en youghurt daglig. Er fremdeles ikke så sprek, og ligger store deler av dagen for å holde kvalmen i sjakk (blir kvalm av bevegelse).

Poblemet nå er at jeg er blitt så ekstremt forstoppet, har ikke vært på toalettet på en uke og verker i magen. Godt mulig dette forsterker kvalmen også. Vanlige råd om å spise masse fiber og være i aktivitet er jo ikke aktuelt i min situasjon..

Er det noen som har noen tips? Tror forstoppelsen kommer av en kombinasjon av medisinene og graviditeten.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143512412-forstoppelse-i-uke-10/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste rådene mot forstoppelse er jo at en skal spise/drikke noe. Og økt bevegelse er jo ikke akkurat alternativ. Men... Hvis du skulle klare å få i deg noe; Prøv Biola istedenfor youghurten (inneholder LGG bakterier som skal være godt for tarmen på alle måter). Evt. kan jo gravide også bruke avføringsmiddel, da helst Duphalac eller Laktulose (andre KUN i samråd med lege). Har dessverre få råd, men håper du kommer deg! God bedring!

Hei. Det som har hjulpet på meg er å svelge en spiseskje linfrø hver morgen med vann. Evt. blande i litt frokostblanding. Men er kanskje vanskelig for deg å få ned når du er mye kvalm? Å har aldri vært forstoppet i en hel uke heller da. Ville snakket med legen hvis ikke ting kom igang ganske snart.

Håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...