Gå til innhold

Vaskemaskin full av vann, what to dooo?!?

Anbefalte innlegg

Vaskemaskina mi er full av vann, den virker ikke mere, klikket mens jeg vasket klær. Trykker på "tøm" og sentrifuger osv, men den vil ingenting lenger. Måtte tilslutt taopp lokket, la vann sildre ut og tømme den for klærne, men nå sitter jeg altså igjen med en vaskemaskin full av vann som ikke funker. Googlet vaskemaskinreparatør, men finner ingen.. What to do?!? Bare kvitte meg med den, eller fins det håp? Hjelphjelp.

Fortsetter under...

Tøm den for vann, manuellt , - og se om det er noe som har tettet pumpen... Et lokk nede på framsiden... Er du heldig er det bare rusk der, - eller så er pumpen "finitio!" Lykke til...

Blir sikkert noe vannsøl på gulvet...

Sjekk filteret om det er fult eller er noe annet som sitter fast i det.

Sitter det for mye der stopper maskina før sentrifugeringa. Jeg opplevde at en liten spenne satte seg fast der og stoppet alt.

Hvis ikke det er nok pump gåen og da er det rimeligere å kjøpe ny maskin med mindre du har en ny og dyr en.

Annonse

Det er ikke noe problem å tømme maskinen manuelt, om du ikke har manualen lenger kan du google navnet på maskinen + bruksanvisning så finner du den nok på nett.

På min maskin er det en liten luke nede ved gulvet foran, i den er en liten slange jeg kan fjerne "proppen" i så tømmer maskina seg gjennom slangen. Det sitter også et lite rundt skrulokk ved siden av den lille slangen og bak der samler det seg alt fra penger til bøss og legoklosser noenganger ;)

Den forrige vaskemaskina vår gjorde dette innimellom. Den hadde ikkje tett filter, men den var litt for "svak" til å pumpe til tider, så om me tok slangen og la den ned på golvet/sluken i dusjen, så trengte ikkje det like mykje krefter for å pumpe ut av maskina, som det trengs når slangen ligg oppi eit uttak høgare oppe på veggen. (tyngdekrafta og alt det der, altså) Då greidde stort sett alltid maskina å tømme seg likevel, og etter det funka den greitt igjen ei stund; før den fekk ein ny "down-periode"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...