Gå til innhold

Ikke glem å si opp kontantstøtta, dere som har nye barnehagebarn i år!(som er eldre enn 13 mnd)

Anbefalte innlegg

Man får støtte ut den måneden barnet starter i barnehagen. De fleste nye barnehagebarn startet vel nå i august, så da har dere rett på kontantstøtta som blir utbetalt nå 31.aug, men så skal den opphøre.

Man kan si opp pr. tlf eller mail. Ringte akkurat selv.

Fort å glemme av når hverdagen starter igjen, så tenkte kanskje det var kjekt med en liten påminnelse for andre småglemske mødre:-)

Fortsetter under...

Nei, det gjør den ikke!

Nav regner med at du gir beskjed selv, de sjekker ikke alle som får kontantstøtte har begynt i barnehagen.

Du må si opp selv.

Har allerede sagt ifra. :) Men får man utbetalt for den siste mnd? Hmmm.. Min begynte i barnehage 1.august, får jeg penger da? Høres jo litt merkelig ut, men sier selvsagt ikke nei takk. :P

Annonse

De fleste barnehagene sender jo inn lister til nav, men noen gjør det litt sent, andre gjør det ikke, så da er det greit å sifra selv, så slipper man klønet med å betale tilbake dersom man får utbetalt for en ekstra måned man ikke har rett på.

Det skjedde automatisk med meg. Selv om jeg sa opp barnehageplassen før barnet skulle begynne, mistet jeg kontantstøtten for barnehagen var så himla snar med å gi beskjed til NAV.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...