Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull er 15 dager gammel i dag. Ammingen er godt i gang, men det virker som om han har konstant mageknip og er sulten. Bare surver og hyler, helt til han får puppen. da suger han 10 - 25 min. Han trykker og trykker, men får liksom ikke noe ut helt til det eksploderer. Rape får jeg han sjeldent til å gjøre. Er så vondt når han skriker sånn, noen som har noen råd/tips til hva det kan være, hva vi kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det samme med min lille tulle...

Ta han opp ofte ammingen og prøv å få han til å rape flere ganger i løpet av måltidet.

Du kan prøve minifom dråper fra apotek som hjelper lufta med å komme ut.

Se på hva du spiser- mye barnet kan reagere på. Min reagerte på nesten alt av grønnsaker, frukt, salat, krydder, gjærbakst osv... men prøv å kutt ut de "standard"tingene som kålprodukter (kål, blomkål. kålrot osv), erter, bønner, brus, kaffe, jordbær, løk, hvitløk, chili, sterk mat... huff er ikke lett å finne ut av men kan være lurt å prøve seg litt frem.

Men generelt sett er ikke tarmene ferdig utviklet når de er så små så er naturlig å ha luft i magen og mageknip. Ikke at det er noen trøst. Bare at det blir bedre!

Skrevet

Har nå funnet ut at gutten min raper godt om jeg legger han på magen på fanget etter mat! (men pass på, kan fort komme gulp også..). Har også hatt veeeldig god hjelp av Minifom! Men ikke alle steder de selger det. De har det i hvertfall på Boots apotek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...