Gå til innhold

Ringte nav ang for stor utbetaling

Anbefalte innlegg

Hadde fått beregnet for mye foreldrepenger så ringte nav i dag for å si fra og spørre om det var gjort en feil, snakk om å få reaksjon. Hun første jeg snakket med: "ringer du for å si at du har du fått for MYE penger??" smålo litt og satte meg videre til rett person. Andre person var også veldig overrasket og glad for at jeg ringte og sa fra, virker ikke som de får for mange telefoner av den sorten akkurat :P

De takket meg flere ganger for at jeg sa fra, men det hadde jo bare gått utover meg selv hvis jeg ikke hadde sagt fra tenker jeg.. Vært lite gøy å skylde rundt 50 000 etter endt permisjon liksom.. må si jeg følte meg som den superærlige personen da jeg la på telefonen, hehe. Håper bare det blir rett etter ny beregning nå da..blir vel kanskje ikke møtt like hjertelig hvis det viser seg at jeg har fått for lite.. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143512245-ringte-nav-ang-for-stor-utbetaling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det også en gang. Nav ringte og ba meg søke kontantstøtte siden jeg hadde rett på det. Barnet mitt var 1 år og hadde ennå ikke fått bhg plass. Jeg visste engang ikke hva det var. Så dem sendte inn papirer og jeg fylte ut og sendte tilbake.

Det gikk 3-4 mnd før jeg fikk pengen inn på konto. Og da fikk jeg for de 3-4 mnd til sammen. Jeg hadde jo helt glemt at jeg søkte kontantstøtte og ringte inn for å si ifra at dem hadde sendt inn penger til feil konto.

Damen i tlf. sjekket saken og lo da hun fortalte at pengene var mine.

Hehe men da var du jo heldig som skulle ha pengene da :) Håpet i mitt stille sinn at damen fra nav skulle si at jeg hadde rett på alle pengene selv om jeg visste de hadde gjort feil :P Må si det var fristende å tenke på å få så mye mer penger hver måned fremover, men tanken på å komme i gjeld etterpå var verre ;)

Har også ringt og meldt ifra om "feilbetaling". Hadde ikke fått barnetrygd på noen måneder, og jeg ante ikke at jeg måtte søke på nytt fordi jeg hadde flyttet (selv om det var innen kommunen, men annen bydel). Plutselig hadde jeg nesten 12 000 på konto. Visste at jeg skulle få etterbetalt barnetrygden, men i min beregning var det tydeligvis for lite penger. For nav var helt bestemt på at demmes beregning er riktig, og da var det jo helt greit. Nesten 12 000 for ett barn på noen få må¨neder, ble rimelig sjokkert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...