Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er på besøk fra Småtroll 0-1 år, men regner med at det jeg lurer på er noe dere alle her inne har erfaring om så jeg tar meg den frihet å spørre her allikevel jeg ;)

Jeg har forsøkt å google litt for å finne ut, men jeg får jo så mange urelevante treff, så da spør jeg isteden! :)

Lillemann her blir snart 7 mnd, og har i det siste vært utrolig vanskelig å få til å sove på dagen. Vi står opp mellom 6 og 8, og han har som regel første luren etter ca 2 timer, da sovner han fort, og sover mellom en time og halvannen time. Det er de to neste lurene som er en stor utfordring! I går holdt jeg på i 3 timer med å få han til å sove siste luren, og sånn kan man jo bli smågal av.... ;)

Når var det dere sluttet med 3 lurer iløpet av en dag, og bare hadde 2? Tenkte kanskje at det er det som er tingen nå, men aner jo ikke når man begynner å "trappe ned"... Han legges mellom 18:00 og 19:00 på kvelden, og sovner da fort av seg selv. (utrolig takknemlig for det!)

Når gikk dere fra 3 til 2 lurer på dagtid?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan høres ut som at han er klar for å trappe ned fra 3 til 2 blunder:)

Her gikk vi ned til 2 blunder om dagen da loppa var 5,5 mnd gammel (storesøster var 6 mnd), og da hun var 9,5 mnd gammel gikk vi ned til bare 1 dagblund! Funker supert, og hun sovner alltid på et blunk;)

Skrevet

Husker ikke når lillegutt begynte med 2 lurer istedet for 3, men det skjedde da han ikke ville sove...

For å få en fin overgang på det, vil jeg anbefale å utsette den 1. luren med ca 30 minutter, også tar du den 2. luren 30 min tidligere enn hva den 3. skulle ha vært... (nå vet jeg jo ikke tidene du bruker å legge barnet ditt, men det var ca sånn jeg gjorde det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...