Gå til innhold

Kvalmen er borte i dag, så redd for å miste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare 5+ 2 i dag, så ikke langt på vei. Men har hatt kvalme hver dag. Kjente i morgest at den var mindre påtrengende, å nå kjenner jeg ingen ting til den. Dette er min 8. graviditet. 3SA, en EXU og 3 flotte barn. Vi har prøvd i over 2 år å bli gravid denne gangen. Så ble overrasket og utrolig glad da jeg satt med en positiv test. Men nå er redselen i ferd med å innhente meg. Hadde egentlig legetime om en uke, men de ringte i går å utsatte den nesten en uke til. Vil til legen for å få time til tidlig UL, klarer ikke denne sykiske terroren så mye lenger. Vil bare få vite om det er håp eller ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har mulighet så er det verdt pengene å gå til en privat ultralyd, det er dessverre eneste måten å finne ut på. Jeg har gjort det begge ganger etter jeg hadde en missed abortion og det gir sjelefred å få vite med en gang om alt er bra eller ikke. Når jeg hadde MA sluttet jeg plutselig å være kvalm (ca 6 uker) og jeg oppdaget det ikke før ultralyd i uke 12. Jeg følte det da ble tyngre siden jeg hadde gått så mange uker uten å vite at det ikke var noe i live der. MEN JEG VIL PRESISERE AT ALLE GRAVIDITETER ER ULIKE, OG MIN ERFARING ER MIN, OG DU SKAL IKKE TOLKE DET SOM AT NOE ER GALT MED DEG NÅ. Men for å få ro for din egen del så vil jeg anbefale å ta en tidlig ultralyd privat hvis du har mulighet - tenk om alt er i skjønneste orden og du bruker krefter på å bekymre deg i flere uker før du får svar. Det er slitsomt nok å være gravid i utgangspunktet, så forsøk å få bort all unødig bekymring. Lykke til!!!:-)

Skrevet

Takk for svar! Bare så vanskelig å slappe av... Skal prøve å bero over helga. Hvis jeg er like bekymra da, så skal jeg prøve å få en privat UL.

Skrevet

Hvordan går det med deg?:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...