Pogoled Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Måtte lage en klagetråd for oss som går på overtid slik at vi kan høre på hverandres syt og klag! Dessuten hjelper det med syt og klag.. Jeg ble litt sur da jeg så at neste fullmåne ikke er før laaaangt ut i september, så jeg kan ikke håpe på den heller! *stønn, akk o ve*... Til slutt må jeg bare si du som ikke går på overtid ennå er hjertelig velkommgn til å gi medlidenhet, trøst, fødestøv og til og med klage med oss!!!
ops...nr.4 Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 tudilu. da var jeg to dager over termin, huff dette tærer på humøret, ikke at det var på topp i utgangspunktet. To telefoner til nå i dag om jeg "kjenner" noe, jo har du sett på fan, kjenner jo et hode som er på tur ut åååååååå blir så sint!!! Lite opplagt de siste dagene, føles som omjeg kunne ha sovet dobbelt så mye som jeg gjør. Har prøvd å legge meg nedpå inimellom, men bekkenet synes ikke noe om det, til tross for puter her og der. Ble skikkeli irritert på gubben idag, han har jo fått beskjed om å ikke spørre hvordan det går o.l, bare behandle meg som vanlig, så det gjorde han jo idag, lurte på om jeg kunne dra å handle+hente noe papp til han på byggern. Stakkar mann, han skjønnte fort at det fikk han gjøre selv :-) Er du fleregangsfødende pogoled?
Pogoled Skrevet 26. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2011 To dager over her også, og for hver time som går tærer det på humøret!! Det er ganske slitsomt med alle telefonene som ringer støtt og stadig, ja.. Enda vi har gitt beskjed om at vi gir en lyd da ting skjer! Men, pøh... det holder ikke det! Egentlig er det jo veldig koselig, men siden man omtrent venter i hjel seg sjøl blir det et mas... Dette er mitt første barn i en alder av 37 år (mest sannsynlig det siste og..) Kan ikke akkurat si at jeg er så motivert pr.d.d til å få flere, nei... Hva med deg da? Flere fra før?
ops...nr.4 Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 skjønner jo at omverden er spent, men synes jo at det er nok at jeg er spent :/ Har tre gutter fra før (tilogmed med samme mann) på 9, 7 og 2,5, starta tidlig var akkurat fylt 18 da eldste ble født, ingen jobb å hoppa av skolen, huff kan gått skjønne at mamma ble fortvila ja.... tok utdannelsen (hjelpepleier) mellom nr 2 og 3, skjønner ikke nå hvordan jeg fikk d til, skal sies at jeg har en fantastisk samboer som er veldi flink til å hjelpe til. mye uvesentli info her menmen... Vi sa at nr 3 var siste, men ingen av oss har vært særlig opptatt av prevensjon, så overraskelsen var jo ikke stor når jeg ble gravid på nytt, vet jo hvordan man lager barn Savner kroppen min så, har altid vært veldi aktiv, tror det ligger til familien, har en far som har lopper i blodet, men nå føler jeg meg så "hemma", har jo vondt over alt, føler meg som ei 80 års gammel kjærring. En ting er sikkert: dette er siste gang denne kroppen bærer frem barn, en gang til så må nok krykkene frem pga. bekkenet.
Pogoled Skrevet 26. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2011 Skjønner godt at det ikke frister med flere da ja... Ikke skjønner jeg hvordan damene før i tiden fikk 11-12-13 barn.. det var jo helt normalt! Stakkars, de må ha vært ødelagt både her og der.. Jeg startet sent jeg.. har ikke vært klar før nå. Studier og jobbing har tatt mesteparten av tiden, men fant ut at nå må jeg sette i gang før jeg blir for gammel!!
ops...nr.4 Skrevet 26. august 2011 #6 Skrevet 26. august 2011 ja 13 barn hadde vært noe, tenker at man ikke hadde gått over termin med den 13. Er jo ikke noe galt i å prioritere jobb og studier isteden for barn. vet du hva det blir? på ul sa de at det kunne se ut som ei jente her, men tror det ikke før jeg ser det. for oss spiller det ikke noen rolle hva det blir, besteforeldrene er mer opptatt av at nå, ja nå MÅ d da bli ei jente. Kjenner det irriterer, det skal sies at det meste har irritert meg dette svangerskapet, har vært meget hormonell.
Pogoled Skrevet 26. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2011 Uff, grøss og gru! Gå gravid med 13 barn og føde dem... VI har vært på flere ultralyder (grunnet mistanke om svangerskapsforgiftning), og det har vært tydelig at det blir en gutt. Ikke så mye å bortforklare at han ligger og vifter med snoppen i været:P Det spiller heller ingen rolle hva det blir, men får sjokk dersom det plutselig skulle poppe ut en jente siden det har vært så tydelig på alle undersøkelser.. Har du gutter fra før?? Kjenner godt til irritasjon og hormonell.. jeg har vært en heks stort sett hele svangerskapet.. stakkars samboeren!!
♥snart2barnsmor♥ Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 Går 5. dagen på overtid og er det man kan kalle drittlei. Dette er min andre, har en gutt på 19 mnd ifra før av. Gikk 3 dager over med første og hadde i håp om at veslejenta ville komme før termin, men neida. Sliter med vondt bekken, sliten rygg, søvnproblemer selv om jeg er konstant sliten og/eller trøtt. I tillegg har jeg sønnen hjemme siden han ennå ikke har begynt i bhg, det kan være en prøvelse gitt.. Har overyidskontroll på søndag, så da håper, håper jeg på at jeg kan bli satt igang..
Pogoled Skrevet 26. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2011 Uff ja, føler med deg!! Ikke noe moro med overtid!
Petrine +spire=❤ Skrevet 26. august 2011 #10 Skrevet 26. august 2011 Føler med dere jenter!! Håper dere slipper å gå så lenge over.
ops...nr.4 Skrevet 26. august 2011 #11 Skrevet 26. august 2011 Har tre gutter fra før, er litt i tvil om hvor vidt jeg egner meg som jentemamma, er jo veldi gla i futt å fart. tenker det blir ei guttejente med årene hvis d skulle bli ei jente. føde 13 barn ja, tenker di siste bare hadde kommet uten at man hadde merket stort til det hehe. Minste har halv plass i barnehage, de to andre er på skolen, kjenner det passer meg bra, de dagene minsten er i bh så prøver jeg slappe mest muli av å de dagene han er hjemme så koser vi oss utover formidagen å det er så deili, han er så moro å være sammen med, sier så mye rart. husarbeid jør jeg litt innimellom i tillegg til at de største er veldi flink til å hjelpe till. Føler jeg har vært den heksa store deler av svangerskapet, er egentlig ganske fantastisk at de har holdt ut med meg. Nå sitter jeg jeg å venter på litt skjønnhetspleie fra min kjære, men det kan virke som om han har glemt av hva han har lovet meg, er veldi opptatt av noe på tv, kjenner hormonet rase nå ja....
Pogoled Skrevet 26. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 26. august 2011 Takk Petrine, godt å få litt medlidenhet fra ei som nettopp har vært igjennom dette!! Hehe.. skjønner du "tviler" litt på å være jentemamma, men det går sååå fint! Det er kjempe bra med aktive mødre, da slipper vi å få barn som nærmest er daukjøtt i tidlig alder.. En aktiv jente er flott det:) Kanskje du må minne din kjære på at han har lovet deg noe i kveld????
Pogoled Skrevet 26. august 2011 Forfatter #13 Skrevet 26. august 2011 Nå legger jeg meg i håp om å våkne med veer om noen timer! God natt. Vi chattes!!
knerten09+ knerteline11 Skrevet 27. august 2011 #14 Skrevet 27. august 2011 Jaja da var jeg og på overtid da. Bare en dag da, men klager likevel jeg. Hadde så på følelsen at tulla skulle komme før tia, så har føltes som 'overtid' en stund allerede. Torsdag kveld var jeg sikker på at nå var jeg igang, men så stoppet det helt opp og siden har jeg ikke kjent noe gitt. Bekkenet har også begynt å klage skikkelig nå. I motsetning til forrige gang så slapp jeg unna bekkenløsning dette svangerskapet, men nå får jeg visst litt på tampen likevel. Det knirker og knaker og vet knapt hvordan jeg skal få snudd meg i senga, gå opp og ned trappa, eller få på sokker og sko. Er liksom ikke noen vits å starte behandling nå heller. Innen jeg får time, så har jeg vel født (forhåpentligvis). Igår var jeg bare sur og lei, er liksom noe psykisk i det å passere termin uten at noe skjer. Så ble masse trøstespising av sjokolade gitt, huff. Min trøst er at i alle fall sykehuset her tar hensyn til nye retningslinjer, så om ikke noe har skjedd til onsdag så skal jeg til legen som igjen vil sende meg videre til kontroll på sykehuset enten torsdag eller fredag. Og om maks 10 dager nå så vil jeg bli satt igang om ikke noe skjer (huff 10 dager hørtes egentlig fryktelig lenge ut, men mindre enn 20 som det kunne vært før.) MEN torsdag er jo 1. september og da er det vel fare for at barnehageplassen ryker. Forrige kom 2 dager over tiden, så håper jo at det skjer noe ila helgen. Masse fødestøv til dere andre som venter!
ops...nr.4 Skrevet 27. august 2011 #15 Skrevet 27. august 2011 signerer den følelsen av å ha vært på overtid før termin var nådd. bestemor sier at på mandag, ja da skjer d, er vist nymåne da ifølge henne. har idag vært på en liten bytur, har faktisk kjøpt noen julegaver. inn og ut av bilen er jo virkeli å anbefale når man har vondt i bekkenet, bytur oxo forsåvitt ble dårlig me kos fra gubben i går, han fant jo en slik spennende film å se på, moro. ellers ingen forskjell fra i går annet enn at bekkenet er enda litt verre. ha en strålende lørdag alle gravide.
Pogoled Skrevet 27. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 27. august 2011 Jeg har det akkurat som deg Knerten og Knerteline.. Trodde ting var på gang tidligere, men nå ingenting, bortsett fra et vondt bekken! Kjipe greier! Ops.. Nr.4, da må du få en tilgodelapp, dette går ikke i glemmeboka!!!
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 27. august 2011 #17 Skrevet 27. august 2011 Hold ut Pogoled, og dere andre, ikke lenge igjen nå! Men jeg vet, hver dag, og natt, føles uendelig lang.. Dere er kjempeflinke, og belønningen er nære Fødestøv i kommer her!!
Pogoled Skrevet 27. august 2011 Forfatter #18 Skrevet 27. august 2011 Takk, Anna75:) Fødestøvet tas i mot med takk!! ) Håper du koser deg masse med Alfred!
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 27. august 2011 #19 Skrevet 27. august 2011 Takk, det gjør jeg:) Kjøpte vippestol i går, og det var ikke dumt, nå sitter han der og gynger fornøyd. Ikke sååå mye skriking da.. Kreftene begynner så smått å komme tilbake, men overtidsventing tok det meste, så det tar virkelig tid... Hvordan går det med deg? Har du begynnende svangerskapsforgiftning? Hvilke symptomer har du, hvis jeg får spørre..
Pogoled Skrevet 27. august 2011 Forfatter #20 Skrevet 27. august 2011 Jeg har hatt høyt blodtrykk de siste 4-5 ukene og har det fortsatt. På kontroll på onsdag hadde jeg først 145/105 og ved ny måling ett kvarter etterpå var det 140/95, pannehodepine ( som forøvrig kan komme av stiv nakke), av og på smerter øverst i magen på høyre side mot ribbensbuen.. Også har jeg hatt proteinspor i urinen, men ikke nå på onsdag.. Har ødemer i kroppen og har hatt det en stund. Jeg har ikke hatt synsforstyrrelser. Alt dette er tegn på svangerskapsforgiftning og føden har tatt meg inn til sjekk. Babyen har det bra ved undersøkelse og det er det som er viktigst:) Det som er litt ekstra nå er at jeg er 3 dager på overtid, har høyere BMI enn gjennomsnittet, og er 37 år gammel førstegangsfødende som blir engstelig av alle disse symptomene som kommer og går. Jeg liker ikke det høye blodtrykket mitt. Litt paranoid, men vet jo at dette kan føre til hjerneslag (og jeg jobber med slagpasienter/afatikere som logoped) og kjenner godt til dette. I dag har jeg da fått tilbake hodepinen og er i tillegg blitt kvalm... Liker det ikke altså.. Skal ta meg en dusj, prøve å spise litt også ringer jeg føden dersom ikke dette gir seg...
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 27. august 2011 #21 Skrevet 27. august 2011 Det er så rart det med svangerskapsforgiftning og hvordan de forskjellige sykehusene/legene ser på symptomene. Jeg hadde, akkurat som deg, pannehodepine og magesmerter. Litt høyt bt av og til ca to uker før termin. Dessutom følte jeg meg i forferdelig dårlig form og gikk opp mye i svangerskapet. Det var ingen som tok symptomene mine riktig på alvor, da det "manglet" proteiner og blodtrykket gikk litt opp og ned.... Men så plutselig, når jeg var på overtidskontroll på riksen viste det spor av protein i urinen og jeg ble lagt in der og da for igangsetting. Babyen hadde det fint, men den som svangerskapsforgiftning er potensiellt farlig for er jo mor. Etterpå har jeg skjønt at jeg hadde mye vann i kroppen, fast jm ikke trodde det når jeg var på kontroller, og så er jeg 36 år hvilket jo også øker risikoen litt, som hos deg. Håper de tar godt vare på deg og passer på, du er jo på overtid så det burde ikke være lenge til de må sette deg igang, med dine symptomer... tenker jeg da... hva tenker du selv? Skjønner at du blir bekymret, og med all rett! Det er jo din kropp og du kjenner den best... Har du snakket med føden nå? Håper du føler deg bedre, eller at de tatt deg inn for en sjekk til. Bedre en gang for mye. Sender gode tanker. A.
Pogoled Skrevet 27. august 2011 Forfatter #22 Skrevet 27. august 2011 Jeg har vært en tur på føden nå og fikk sjekket tingenes tilstand.. Heldigvis har bebisen det bra, men legene var litt usikker på hvor lenge jeg skal gå slik. Dermed ble min opprinnelige overtidstime fremskyndet til mandag i stedenfor onsdag, så skulle de heller vurdere hva de gjør da.. De lurte på å legge meg inn, men siden jeg kun bor 3 minutter unna sykehuset var det greit at jeg fikk dra hjem. Ser ut som om vår historie er lik Anna.. Ikke så greit å være førstegangsgravid og alt det fører med seg.. Uansett var det greit å få en sjekk og de var veldig forståelsesfulle på sykehuset..
knerten09+ knerteline11 Skrevet 28. august 2011 #23 Skrevet 28. august 2011 Hvor er fødeknappen hen? Noen som har funnet den? Jeg leter og leter men vet ikke hvor den er. Ikke så mye som et lite tegn til fødsel her ennå. Litt spesielt egentlig, her går man og lengter etter å få skikkelig vondt, hehe.
ops...nr.4 Skrevet 28. august 2011 #24 Skrevet 28. august 2011 gått å høre at d gikk bra på føden pogoled. kanskje du blir satt i gang i morgen da om du er heldig. skal til jm i morgen, må få henne til å røsske litt opp der nede, kan jo ikke gå sånn her lenger. 3 min til sykehuset er jo en overkommeli bit, vi har 1,5 time til sykehuset, må si jeg gleder meg veldi til den bilturen ja menmen sånn er det vel å bo på bygda. fødeknappen ja, hvor pokker er den blitt av? er jeg riktig heldi blir det vel fødsel den 31, mellomste har bursdag da så da passer det jo ikke, er vel da de pleier å komme. foresten, ingen forandring her.
Pogoled Skrevet 28. august 2011 Forfatter #25 Skrevet 28. august 2011 Fødeknappen ja! Ikke pokker om jeg vet hvor den har blitt av... Noen som har stjålet den?? Finnerlønn til den som finner den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå