Gå til innhold

Soving på dagen, sart 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå har jeg forsøkt å google litt for å finne ut, men jeg får jo så mange urelevante treff, så jeg spør her isteden! :)

Lillemann her blir snart 7 mnd, og har i det siste vært utrolig vanskelig å få til å sove på dagen. Vi står opp mellom 6 og 8, og han har som regel første luren etter ca 2 timer, da sovner han fort, og sover mellom en time og halvannen time. Det er de to neste lurene som er en stor utfordring! I går holdt jeg på i 3 timer med å få han til å sove siste luren, og sånn kan man jo bli smågal av.... ;)

Når var det dere sluttet med 3 lurer iløpet av en dag, og bare hadde 2? Tenkte kanskje at det er det som er tingen nå, men aner jo ikke når man begynner å "trappe ned"... Han legges mellom 18:00 og 19:00 på kvelden, og sovner da fort av seg selv. (utrolig takknemlig for det!)

Noen med erfaring?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk over til to lurer ved ca 7 mnd.

Fikk første luren etter ca 2,5- 3 timer. De første dagene tok vi oss en tur på kjøpesenteret en stund før hun skulle sove slik at hun hadde god underholdning med å se på folk der, så ble det lettere å holde seg våken. De første ukene skiftet vi litt på å gi henne 2 eller 3 lurer da, alt etter dagsformen og nå vi stod opp.

Skrevet

Har en på snart 7 mnd selv og merker godt at noe er på gang med hensyn til antall lurer på dagen.

Han sover gjerne 3 lurer, men i det siste har han ikke villet legge seg til kvelden og er oppe seint fordi han nekter fullstendig. Dette rettet seg de dagene han kun sov to lenger lurer.

Det er ikke lett å få en tass som i utgangspunktet sov 3 korte lurer til å sove 2 lange. Han sover så lenge han sover uansett.

Skjønner at det er i en brytningsfase og skjønner jeg må se an dagsformen og evt aktivitetsnivået for dagen hvorvidt det er nok med to lurer fra nå av.

Husker dette med førstemann, og mener at det gjerne tok et par uker når det var rutineforandring på gang før en ny en var etablert.

Lykke til!

Skrevet

Vi gikk over til to lurer rundt 7 mndrs alderen. Da var det fryktelig vanskelig å få ham til å sove på siste luren. Drøyde bare andre duppen lengst mulig, og begynte å legge ham ca halv syv istedenfor syv. Nå er han snart åtte mndr og vår dag ser sånn ut:

Ca 7 - våkner

Ca 9 - første lur (sover mellom 45 min og 1.5 time normalt)

Ca 14 - andre lur (sover ca 30 min, men av og til opp mot en time)

Ca 18:30 - legger seg for kvelden

Funker fint for oss :)

Skrevet

Jeg spurte om noe lignende her og forsto at flere gikk fra 3 til 2 dubber ved 6 mnd. Det begynte å skje noe her for en uke siden. Gutten min er 6,5 mnd nå og vi begynte å utsette første dubb til 2 timer etter vi står opp. Da sover han mye lenger og blir ikke så fort trøtt igjen. Kan ta en kort dubb midt på dagen (5-15 min), og så en til drøy time i 15-16-tiden.

Skrevet

Da virker det som om det er samme greia vi er inni.. I dag har det bare blitt 2 dupper på han, han er jo nå stuptrøtt, men sitter i pysjen og får grøt av pappan sin, så snart kan han få sove! Bare han ikke er overtrøtt og ikke vil sove nå da, hehe.

Vi kom jo litt skjeft ut i dag, siden han stod opp 6, og hadde første luren til vanlig tid... Tror han syns det har vært en lang dag! Men nå vet jeg iallefall hva skal jobbe frem imot ;)

Takk for innspill! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...