Gå til innhold

Hjemme alene med mini

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da blir det nok en helg hjemme alene med mini. Pappan er på gutte tur og jeg kjenner jeg bare ville hoppet over denne helga.. Sorry, men kjeder vettet av meg sammen med jr. Har heller ingen andre vi kan være sammen med for alle skal noe i helga...

Prøver jeg å bake e.l. med han så blir det bare så mye søl at jeg blir stressa og det blir ikke noe koselig. Å bygge duplo/ jernbane har vi liksom gjort mange nok ganger nå.... Tegne har han bare tid til i to min.. Hva finner dere andre på med deres unger (han er 21 mnd...) når det regner og ingen andre å være sammen med?

Sorry at jeg er negativ, men trenger inspirasjon....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leker en del med ball, lego, ser i bøker, også leker han en del alene. (Heldigvis) Prøver få han med på litt husarbeid. Shopping\lørdagshandling.

Også går vi fortsatt ut, selv om det regner. Tar bare på regnklær, det hjelper veldig på humøret! Tiden går fort og man gjør liksom noe, og får frisk luft.

Skrevet

Jeg er alene hver helg;) (og resten av uka) og vi pleier å gå ut litt hver dag, uansett vær. Supert å ha på regntøy og støvler og plaske i sølepytter, kaste stein i sølepyttene, lete etter frosker eller andre småkryp, stikke på barnehagen i helgene og renner på sklia...

Inneaktiviteter som er koselige er duplo, hoppe i senga, leke telt, kaste ball...

Skrevet

Kjedet meg mye jeg også før, satt mye inne. Men bare man kommer seg ut litt, så går tiden so utrolig mye fortere:) På med regntøy og ta dere en tur ut!:) Har dere bæremeis? Kanskje dere kan gå en fjelltur? Jeg og sønnen min går ofte på fjellturer og sætrer rundtom kring her:) Han elsker å sitte i meis:)

Skrevet

Har dere noen lekeland i nærheten av der dere bor?

Det er knall morsomt for barna på den alderen;)

Skrevet

Er det INGEN dere kan være sammen med? Jeg er alene med mini annenhver uke, enig i at om man er hjemme hele tiden og han ikke er i barnehage kan det bli langsomt, men for ei helg? Det er jo veldig opp til deg selv, da. Jeg er ofte alene med han, om vi ikke kan besøke noen stikker vi på bytur eller badeland sammen. Badeland er gull i drittvær - eller lekeland :))

Skrevet

Gå i lekeland, badebasseng/badeland eller en tur på lekeplassen er min anbefaling. Da går det fort tre timer av en lang ettermiddag.

En liten tur for å besøke noen, eller en tur for å handle litt brekker også opp dagen litt.

_

Skrevet

Gå ut! jeg er alene med mini 4 uker om gangen og jeg har ikke familie her, men jeg kjeder meg aldri med han.

Vi baker kaker og pynter (stresser ikke av søl, det er bare normalt) , vi maler og tegner, bygger på lego, leker med biler og ball. Han ser også litt på tv og hjelper mamma med støvsuging, klæsvask og diverse.

Går mye ut på tur, tar bussen bare for moro skyld inn til byen og spasserer langs bryggen og ser på båter :) , går til lekeland eller badeland, eller lekeplassen med bøte og spadde.

Det er mye man kan gjøre med små unger. Du må ikke sitte inne og syns synd på deg selv fordi du må være alene med ungen din, du bør være glad for at du er så heldig at du skal ha han hele helgen helt til deg selv og ingen andre.

Skrevet

Jeg bruker også å være alene med lille gutt hver helg da mannen har en veldig ugunstig jobb med dårlige arb.tider. Men som de andre sier over her:

Gå ut i regnet og lek. Gutten min er 22 mnd og ELSKER å hoppe i vanndammer

Dra på badeland/lekeland (veldig populært)

Tegne, male

Lese bøker

Kaste ball

Lillegutt er VELDIG glad i å hjelpe til hjemme. Henge opp klær/vaske klær. Han legger i klær i vaske maskinen. Han gir meg klær og jeg henger opp. Og om dere prøver å bake, ikke stress med at det blir så møkkete/rotete, er ikke noe værre enn at du vasker opp etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...