Gå til innhold

Mellomnavn til Alfred

Anbefalte innlegg

Da er Alfred kommet til verden, men han har fortsatt ikke fått riktif mellomnavn!! Jeg har fått den ære å bestemme mellomnavnet hans, men det er søren ikke enkelt!!

Nå er alternativene:

Alfred Livius

Alfred Olavius

Alfred Olavi

Storebror har mellomnavn, og med et traust "ender på -sen"-etternavn, så vil vi ha et litt friskt mellomnavn..

Hva tycks??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511760-mellomnavn-til-alfred/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Min oldefar het Alfred Olaus =)

Men, du syns Olai er for poppis? Alfred er jo det nye superpoppisnavnet!!! Kjenner hele 7 Alfreder under 3 år... Og jeg kjenner ikke spesielt mange barn! Så for meg er faktisk Alfred blitt et kjedelig navnevalg. Jeg ville syns det var mye flottere å kalle barnet for bare Olaviuss! Eller som jeg foreslo øverst, Olaus:)

Jeg studerer av alle ting navn dette semesteret (på masternivå, hehe, det går an;)), og professoren min trakk frem Alfred som et av de mest økende navnene, som snart vil være blandt poppisnavnene. Olai er langt mindre brukt, og ikke på langt nær så økende. Ville valgt Olaus/Olai eller en av de andre O-kandidatene dine, og latt det stå alene=)

Her er professoren min:

http://www.aftenposten.no/kul_und/article4076900.ece

Mulig at Alfred kommer til å bli poppis i fremtiden, for det er et nydelig navn! Men jeg kjenner ingen Alfred`er, og jeg vet av mange smårollinger! Olai er et typisk mellomnavn (setter det i samme bås som Andre) Lite kreativt spør du meg..

Lille Alfred er tre uker nå, så det blir ikke aktuelt å bytte navn på han =) Elsker navnet på den lille gutten min, og har fått både positive tilbakemeldinger og noen som rynker på nesen når jeg sier hva han heter!

Leste artikkelen, og synes det er topp at disse oldemornavnene kommer tilbake!! Poppis eller ei, det er mye mer smak over disse navna enn de som er mer vanlige i dag!!

Hihi, helt enig=) Bestevenninnen min fikk sin Alfred i natt, sukk:) Heeelt nydelig, både gutt og navn. Min lille tass heter Gustav, representerer akkurat den samme "poppisbølgen". Og enig med deg, disse oldefarnavnene er helt nydelige!!!

Lykke til med valg=)

Jeg liker ingen av de navnene du fåreslår. Syns ingen av de passer spesielt godt til Alfred heller.

Hvis du vil ha forslag hva med

Alfred Kornelius

Olav Alfred

Alfred Olaus

Johan Alfred

Alfred Otto

Alfred Antonio

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...