Gå til innhold

Noen andre med slike magesmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 31, og har hatt 5 episoder med akutte magesmerter, ledsaget av kvalme og oppkast. Det har gått alt fra en uke til tre uker mellom disse episodene. Hver gang unntatt sist gang har jeg vært så å si bra dagen etter.

Smertene går over hele gravidmagen, og kommer takvise,og når de er som verst har jeg bare skreket og vridd meg i smerte. Mellom takene er jeg ufattelig kvalm.

Har vært hos lege flere ganger, og de har utelukket at det er noe galt med svangerskapet og babyen. Blodtrykk normalt, blodprøver og urin normal.

Sist gang ble jeg sendt på sykehus. Fikk ul av nyrer, normalfunn. Ingen rieaktivitet. Tilslutt sa en lege at det var muskulært, at det var for trangt for noen nerver i bukveggen, de lå i klem. så sendte de meg hjem, uten å si hvordan jeg skulle forholde meg til det, eller hva man kunne gjøre med det.

Ble verre på tur hjem, og samme kvelden bar det på legevakta igjen. Fikk smertestilliende og fikk bli på sykestua der over natta. Har fått med meg smertestillende som jeg skal ta hvis jeg får vondt, og beskjed om at det ikke er så mye annet å gjøre.

Men etter siste episode vil det liksom ikke helt slippe taket, og får litt vondt bare jeg går over gulvet. Magen blir ikke akkurat mindre fremover, og jeg klarer jo ikke fungere normalt hvis det ikke gir seg.. Og synes ikke noe om å gå å knaske paralgin forte..blir jo susete av det også..

Noen som kjenner igjen dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm, jeg slet med smerter i magen i forrige svangerskap. Det kom takvis, men liknet ikke rier. Husker ikke helt hvor i magen smerten satt. Jeg kastet også opp og var kvalm.

Etter mye om og men og inn og ut av sykehuset fant de til slutt ut at det var magesår. Lå på intravenøst i en uke og fikk medisiner, ble bra etterpå.

Jeg hadde ingen av de klassiske symptomene som blod i oppkast og avføring. Bare sterke magekramper og oppkast samt noe feber.

Fikk beskjed om å holde meg unna sure matvarer og melk resten av svangerskapet (dette var i uke 34).

Vet jo ikke om det er det som feiler deg og de er forsiktige med å utføre gastroskopi i svangerskapet her iallfall. Håper det bedrer seg for deg!

Skrevet

Kan ikke si at de har vert så alvorlige smertene jeg har opplevd. Men kjenner igjen dette med å ha vondt i hele gravide magen. altså hele livmora. Og blitt kvalm og uvel av det slik at jeg har måttet ligge..

Men har bare hatt det 2 ganger enda da. Lurer på hva det kan være, hadde det ikke med forrige. Hørtes jo ikke godt ut det du hadde heller ;( Det er ikke noe galt med meg eller babyen her heller. Men har de undersøkt om du har feks livmorbetennelse eller hva det nå heter? Om du får feber må du ivertfall kontakte de igjen!

Håper det gir seg og at det bare er som legen sier :) Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...