Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Spiser deres barn grøt om dagen enda?

Tulla spiser grøt til lunsj i barnehagen også kveldsgrøt eller havregrynsgrøt på kvelden...

Burde jeg gå over til brødmat til lunsj og kvelds? Det blir mye brød. Hun får brød til frokost.

også lurte jeg på om dere gir barna deres mme eller vanlig kumelk til "sengekosen"? (hvis de får noe melk da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 15mnd og jeg gir fortsatt grøt til morgen og kvelds. Han spiser ca. 2 måltider i barnehagen som er brød. Jeg gir grøt for min er småspist, hater klumper og store biter, da er det bedre med grøt for å få i han mat.

Kan jo gi grøt til noen måltider og brød til andre, også trenger du ikke bare å gi brød heller, kan jo lage grove vaffler, rundstykker osv.. (Vi pleier pfte å gjøre det til lørdagen eller søndagslunsj)

Skrevet

Vi ga grøt 2 ganger dagen frem til 14 måneder - nå (15 mnd) spiser gutten vår en god porsjon grøt hver kveld og grøt til frokost 1-2 dager per uke.

Synes det er topp å gi grøt så lenge barnet vil ha det. Da får de i seg alt de trenger og det metter godt.

Han får ikke melk på sengekanten, men drikker kumelk til frokost og kvelds hjemme, og til lunsj i barnehagen (samt frokost hvis han er der da).

Skrevet

Vi gir veldig ofte fiskekaker/pudding, falunkorv, servelatpølse etc til lunsj i stedet for brød. Han får også da biter med agurk, paprika el andre grønnsaker. Dette er for å variere litt og for at det ikke skal bli for mye brød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...