Skedsmo(r) Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Åssen får dere deres barn til å ligge stille på stellebordet? Tulla er 13 mnd og har mark i hele kroppen til tider, spesielt på stellebordet og når vi skal kle på henne. Er dere strenge og holder de på plass til dere er ferdig? Jeg er kanskje for snill og lar henne gjøre litt som hun vil....
*LillaMeg* Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 TANNKREM!! Det er det eneste som funker her. Pleier å gi han tannkremen eller tanbørsten så han kan tulle med det. Da ligger han stille. Hender det kommer tannkrem alle veier, men det er en liten pris å betale for å få han til å ligge stille.. Jeg er ikke streng å holder han nede, prøver å avlede han heller.. Noen ganger funker det ikke, og da tar jeg heller å kler han på fanget mitt.
FrkVips Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 He he, kjenner meg igjen her ja :-) Tulla vår hadde en periode fra ca 12- 14 måneder hvor hun var helt umulig å få til å ligge på stellebordet. Fullstendig mark i kroppen. Jeg forsøkte alt (syntes jeg). Hadde med leker, lot henne leke med diverse kremtuber, hårbørster, tannbørster osv. Men til slutt ga jeg opp.Løsningen ble å sette henne i badekaret og skifte på henne mens hun sto der. Så brukte jeg dusjen til å vaske henne. Det fungerte for oss. Jeg ønsket ikke å være streng og holde henne. Nå er hun snart 15 måneder og plutselig er det helt greit å ligge på stellebordet igjen :-) Trøsten er kanskje at dette også var en periode hun bare måtte igjennom. I hvertfall var det det hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå