Gå til innhold

Jeg mener dette grenser til barnemishandling,- men hva mener dere:

Anbefalte innlegg

Hvis dette er barnemishandling så lurer jeg på hva vi skal kalle vold og overgrep. Hun kan fint gå på en privatskole og ha venner der samtidig som hun har lekekamerater i nabolaget. Men selvsagt kan hun havne utenfor i nabolaget da, og det er jo synd.

Fortsetter under...

HI; du høres ut som en selvgod kjærring. Hvis byggefeltet er full av slike som deg, skjønner jeg godt at de holder seg unna. Hvis du ser på argumentasjonen din, så slår argumentene dine hverandre ihjel. Ingen vet om dem eller har visst at de bor der, men alle vet hva de driver med til daglig og hvilken menighet de tilhører osv. Det henger jo ikke på greip.

Jeg er generelt imot alle private, religiøse skoler, uansett hvilken religion de tilhører.

Og en av grunnene til det er at jeg mener barn skal vokse opp i fellesskap og se de verdiene vi har i Norge på tvers av alle andre skiller. Så kan de ta egne, selvstendige valg når de blir gamle nok.

Dessverre blir man ofte litt for isolert i slike miljøer, det har vel vært nok at historier i media den siste tiden til at alle har fått med seg ulempende med lukkede, religiøse miljøer.

Så på et prinsipielt grunnlag er jeg enig med HI.

Har ikke dere andre dib-damene fulgt med i media de siste årene?

DU mener det er å presse på barna sine en tro. Men snu på det da, hvilken rett har du og jeg til å la barna vokse opp uten tro??

Det er deres livsstil, da former man barna sine etter det. De er kristne og vil ha kristne verdier i sitt liv, da velger de det, jeg synes det er greit at vi sitter i stua foran tv å spiser middag, det er jo garantert barnemishandling i noens øyne da.

Annonse

Så enig 09:40, hadde feltet her vært fullt av sånne som HI her avslører så ville jeg sørget for å gi ungen min en god kristen oppdragelse selv. Sitte der å anta at man vet om noen man ikke vet noe om. Men HI's ansvar er det ikke - nei for hun vet jo ikke hvem jenta er, nei vent, jo hun vet hvem hun er, eller nei, hun dukket bare opp, eller jo, jeg vet hvem de er, hva de gjør, hvilke farger de har på soverommet og hva slags trusemerker mora bruker!!

Spesielt.

Buhu HI 09:59.

Slutt med det forutinntatte opplegget ditt. Innse at du bare er ei kjedelig drittkjerring, i et kjedelig drittfelt med stygge holdninger og kjipe tanker.

Hva vet du om de muslimene du kjenner fra feltet ditt, de hinduer, de jødene og de kristne, hva vet du om de trekker sin religion nedover ørene på ungene sine, du er vel ikke en flue?

Hvordan kan du da vite at denne jenta nærmest er i en sekt fordi hun går en kristen privatskolen, du kjenner jo henne ikke, ei heller familien, nei vent, du visste en hel del om dem ...hmm - visste eller antar her inne for å gi argumentene dine kjøtt på beina så vi til slutt skal bli enige med deg?

Vi blir ikke enige med deg, du er ei sånn gneldrekjerring som alle nabolag har, hun som ingen egentig vil snakke med. Hun vi går omveier rundt for å slippe å treffe.

Men du vet det HI, det gjør ikke denne familien, for de er gode kristne de og vet å tilgi, forbarme seg over, snu det andre kinn til og alt det der du vet ...

Bu føkking hu. For ei sutrete dame du er tvert du går tom for argumenter!

"Greit det, jeg skal ikke bry meg, jeg skal la andre barn bli mishandlet jeg å ikke gjøre noe med det ..."

Skikkelig dramaqueen altså.

Sidend ere vet at barnet ikke leker me dde andre barna og bare er hjemme med foreldrene HELE tiden, så regner jeg med at dere har dem under oppsikt!

Og da lurer jeg på om noen av dere har gjort såpass som å ringe på døra der og be dem med dere ut? Har dere sendt ungene deres dit for å spørre om jenta vil være med å leke?

Begynn der du, istedetfor å svartmale denne familien på internett! Vis ansvar for inkludering!!!

Hi igjen..

NEI, jeg har ikke sagt at jeg skal la være og bry meg, og la evt mishandling fortsette, om det er DET jeg mistenker. ..Jeg skrev jeg skal slutte og tenke på og synes synd på denne jenta.

Jeg mener ikke at alle skal gjøre alt likt og følge "saueflokken";- herregud, selv bor vi jo ikke i "feltet" og opplever ulemper og fordeler med dette,- men istedet for å gjøre "som alle andre" valgte vi og bo som vi gjør, men det krever litt ekstra av oss som foreldre mtp kjøring/Henting av barn til og fra aktiviteter og venner.. FOr jeg synes barna skal få leke med venner, det er VIKTIG at barna pleier sine vennskap og siden vi som foreldre valgte og bosette oss "øde", så må vi yte den lille ekstraservice for våre barn.

Jeg har ikke vist ovenfor NOEN at jeg mener hverken det ene eller andre om denne familien, det har vært en bekymring jeg har gått med alene (les mitt innlegg hvor jeg "ser meg selv" i denne jenta), men jeg skjønner at det er helt feil av meg og tenke slik.

Og ja, det er ei bygd/tettsted med få mennesker, og vi har nabokjærringer både på godt og vondt, og bygdedyret finnes,- med de fordeler og ulemper det har med seg. Jeg skal ikke nekte på noe annet. Og igjen, jo,jeg bryr meg om jeg ser barn lider, jeg har ikke "Brydd meg" mer om denne jenta enn og bare synes synd i henne, og tenker at foreldrene ikke har gjort riktig, ut fra hva jeg SER..Men dette skal jeg slutte med..

HVa mer skal jeg gjøre for å få dere til å se at jeg innrømmer jeg har tenkt feil,- og jeg skal ALDRI tenke på den jenta og synes synd i henne mer? Jeg sitter her og mer eller mindre trekker tilbake alt jeg har sagt, og korrigerer opp det svar hvor det står jeg sier at jeg skal slutte og bry meg om jeg tror folk blir mishandelt på ORDENTLIG...

Jeg er ikke engang i mot private alternativ til offentlige skoler sånn på generellt grunnlag, ikke engang om skolen er bygd på livssyn og pedagogiske holdninger som kan stride med MIN barnelærdom. Det var DENNE jenta og hvordan jeg ser HENNE ute blant andre barn.......Og det i forhold til at hun går på en skole hvor nærmeste venn trolig bor 2 mil unna(minst)......Ikke at privatskole er galt eller feil eller bør forbys.....

Uten å ha lest alt her så ser jeg at hi blir dømt ned og hjem. Det er litt drøyt mener jeg. Og det er helt sikkert noe i det hi sier om dette barnet. Mulig noen av formuleringene er litt uheldige (har bare skumlest), men noen grunn til halshugging av hi ser jeg ikke. Hvis noen f.eks skriver at de synes det er greit å slå barn eller låse dem inne eller noe sånt,- da hadde jeg hatt forståelse for denne voldsomme dømmingen.

Annonse

Og du tror dem ikke har andre gjenvnaldrende barn i denne menigheten, og private skolen??

Selv om du har valgt det du har valgt for ditt barn, så er ikke det nødvendigvis det eneste rette!!

Jeg for min del kan syns det heller til omsorgsvikt når barn aldri er hjemme!! Enten er de på skolen, sfo, aktiviteter og sosiale lag, aldri er dem hjemme sammen med familien...

Du kan ikke se ned på folk som ikke er som deg, akkurat som at andre ikke kan se ned på deg for at du velger en kommunal skole til din datter... osv.

Skjærp deg!

Gjest Antarctica

HI syns åpenbart at alle barn mishandles hvis de er så uheldige å gå glipp av den uerstattelig berikende kontakten med HIs miljø og HIs barn.

Mine barn er like uheldige, de bor ikke på feltet ditt, det er synd på oss som ikke kan nyte deres sprudlende selskap og sosiale kontroll.

Gratulerer med beste innlegg 2011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...