Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #1 Del Skrevet 26. august 2011 VI bor i ei bygd/tettsted, med en barneskole 1-7 klasse. Det er fra knapt 30 til nesten 70 elever i hvert trinn, og minst 70% av disse kommer da som regel fra et( egentlig tre nesten sammenknyttede) byggefelt i sentrum. Selv om vi bor utenfor sentrum, så er barna mye "oppi feltet" til skoelkamerater og alle barna kjenener hverandre før skolestart,- selv om de er fordelt på flere barnehager, nettopp pga at "feltet" er så samlende. I vår var vi på den ukentlige fellestreninga (idrettskole) for min datters årskull. Alle barna er med på denne...Ikke alle er med HVER gang (noen avskyr fotball f.eks og er ikke med de gangene det er på timeplanen osv..) men barna ser mer på dette som aktivitet med venner enn trening. Denne treninga var det ei ny jente der. Hadde aldi sett henne før og min datter visste IKKE hvem hun var. Mest sannsynlig ny-innflyttet til feltet, så spurte noen barn derifra, som heller ikke kjente henne....(De gikk i 2. klasse da): Men til slutt fikk jeg høre at familien hadde bodd i byggefeltet så lenge at de fikk jenta etter de flyttet dir iallefall (misnt 7 år)! Men hun går på en privat, kristen skole. Og gikk også på barnehagen tilhørende denne, noe også en del andre barn i klassen gjorde. Men altså, foreldrene meldte jente på denne skolen, istedet for den kommunale, og hun har nå ingen venner i nabolaget sitt pga dette. Ikke kom hun på flere treninger heller, og barna i feltet i hennes aldersgruppe vet ikke hvem hun er!!! Og det er ikke sånn at hun er til venner i nabotettsteder/bygder heller, for foreldrene til min datters klassekamerater ser jo at kvelder er de hjemme. Og hun er sammen med de. Noen bruker denne skolen når barna blir mobbet, eller faller utenom i klassen de EGENTLIG skulle gått i.....Men "alle" prøver og gå på "vanlig" skole først. Det er en super skole for barn som har slitt på vanlig skole, så jeg mener ikke noe negativt om den som et privat alternativ..Men jeg lurer på hva FORELDRENE tenker når man stenger barnet ut fra normal sosial omgang FØR skolestart til og med.....Det er så trist, og denne jente passerer den kommunale skola HVER dag på vei til "sin skole".....Og ser alle jevnaldrende beøske og leke med hverandre hver dag,- mens hun har alle vennene sine på skolen og på fritida,- ingen ting.....ER ikke dette litt lite gjennomtenkt av foreldrene? De er da medlemmer i meningehten som har denne skolen, og er ene og alene derfor jenta går der, men kjenner jo flere medlemmer derifra og de har barna sine kommunal skole, iallefall barnaskolen, og noen velger da at barna går på "Kristne grunnskolen" når de begynner på ungdomsskolen....(kan jo egnetlig forstå det, da barna da ofte begynner og tenke annet kjønn, fest og løsriving fra hjemmet....)andre sender aldri barna sine dit. Men igjen, og sende sitt barn på privat skole når alle nabobarna går på den kommunale, er kanskej ikke så lurt? Særlig om man i tillegg ikke gjør noe forsøk på og innlemme barnet i sosial omgang med barna i nabolaget på fritida. VI har MANGE muligheter vi amusikk, dans og idrett,- men er ikke med på NOE:....Hjelper ikke at skolen er regnet som bedre mtp på læreresultat blant elever,- den sosiale læring er da MINST Like viktig,-eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #2 Del Skrevet 26. august 2011 Du tuller? Du kan ikke seriøst mene at det grenser til omsorgssvikt å la jenta gå på en privatskole? Hun må ikke ha venner i byggefeltet for å ha det bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #3 Del Skrevet 26. august 2011 Du... barnemishandling...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #4 Del Skrevet 26. august 2011 Du HI kan umulig være helt frisk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #5 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg antar at foreldrene synes det viktigste er at jenta får en skolegang hvor de kristne verdiene fremheves. De ønsker det beste for sitt barn og synes ikke den kommunale skolen gir henne et godt nok tilbud. De ønsker kanskje å skjerme henne fra kommersialisering og fravær av sentrale verdier og andre negative ting de mener den offentlige skolen står for, hva vet vi. Jenta er vel neppe alene på denne skolen? Hun har etter all sannsynlighet venner på skolen og hvis foreldrene er aktive i en menighet har de mest sannsynlig venner med barn på samme alder der. Den sosiale læringen foregår minst like bra i slike miljøer som ute i gata. At hun ikke er med på idrett betyr da ingenting, kanskje hun går på søndagsskole, synger i barnekor på skolen, er på kristne helgeleirer, hva vet dere? Hurra for foreldre som velger utradisjonelt! Enten det er "home-schooling", Steinerskole, kristne skoler eller Montessori... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #6 Del Skrevet 26. august 2011 Enig med 9.01 Og hva er det som sier at miljøet i "feltet" er så forbannet bra å være medlem av? Har vokst opp i et tilsvarende miljø, og det var preget av klikkdannelser og et beinhardt hierarki: var du neders i hakkeordenen så var du ikke mye verdt. Og ingen alternative miljøer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #7 Del Skrevet 26. august 2011 Ærlig talt, du er søren meg trangsynt som definerer dette som barnemishandling, hva vet du om livet til jenta. Hun har vennene sine på denne skolen hun, ikke på den kommunale skolen, er det så vanskelig å forstå? Jenta mi gikk på skole et godt stykke herfra i 2 år, hun kjente heller ingen unger i nabolaget her vi bor som går på skolen her vi bor. Vi kjørte henne til vennene hennes på den andre skolen og de var ofte med hit, ingen av dem kjente unger her, men hun var jo ikke alene fordi om. Mener du jeg mishandlet barnet mitt da? Du hadde jo ment det hadde du bare sett det utenifra, for du visste ikke før jeg sa det at jeg kjører ungen min på besøk og de er på besøk her ... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #8 Del Skrevet 26. august 2011 Ærlig talt.. Virkelig?.. Er du seriøs når du sier det grenser til barnemishandling? Mye av det du skriver kan forklare seg selv og noe kan også kunne snus tilbake på dere andre foreldrene. Hva vet du om denne familien? Tydeligvis ingenting! Hvis den kristne skolen er bra, og de er medlem av menigheten, er det rart de velger den da? Hva om jenta ble så mobbet i "vanlig" barnehage at de lot henne gå et sted hun er lykkelig? Hun kjenner jo sikkert de barna der gjennom menigheten? Kanskje jenta er så sjenert at hun ikke tørr å oppsøke nabobarna? Kanskje hun prøvde å presse seg til å være med på all-idretten, men at det ikke var noe for henne/hun var for sjenert? Og sist, men ikke minst; om dere foreldrene ser henne være alene hjemme med foreldrene hver kveld, hvorfor sender dere ikke barna deres over der for å prøve å bli kjent med henne? Det virker jo ikke akkurat som om dere har gjort et veldig stort forsøk på å bli kjent med denne familien.. "Og det er ikke sånn at hun er til venner i nabotettsteder/bygder heller, for foreldrene til min datters klassekamerater ser jo at kvelder er de hjemme. Og hun er sammen med de." Noen av dere må jo ha visst om henne da! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #9 Del Skrevet 26. august 2011 HI her, jeg tenker selvsagt ikke barnemishandling i den grad at det bør ropes varsku, eller meldes inn elller sende bekymringsmelding.Mer en måte og uttrykke seg på. Nei, det er ikke et felt med "Klikker", mobbing og utestengelse, snarere tvert i mot. SKolen har vært i media pga supre resultat mtp mobbing og inkludering, og selv om det visst finnes tilfeller, så er det unromalt lite. Og om man tenker på min datters klasse så er det en UTROLIG klasse hvor de tre-fire foreldrepar som ikke "Hørte til" (de bor langt unna sentrum, eller har kommet innflyttet,og et tilfelle med "en gammel mann som har fått thai-dame",- som er med, både han og henne på det de kan av aktiviteter, dugnader og har besøk hjemme hos seg og barna deres på besøk til andre,- og er akspetert på helt liklinje med "Vanlige foreldrepar")har kommet inn og blitt akseptert og i følge deres ord,- STORtrives her, og skryter av miljø og hvor flinke BARNA er til og ta vare på hvrandre, være med og invitere andre hjem og inkludere alle. Skolen er bra på dette generelt, min datters klasse, eksepsjonelt bra..(bare 30 elever da) Joda, forelde må jo få gjøre det de mener er best for barna sine,- men er det riktig og presse et barn inn i "sin tro" så drastisk som dette? JEg mener, det største bevis på at man lever rett og har "den rette tro"; må være at barna VELGER og leve likedann og tro på det samme,- UTEN at det har ligget noe press til grunn, og at de har hatt mulighet til og VELGE noe annet... Nei, jeg tror den jenta har det noenlunde bra, men kunne hatt det bedre om hun faktisk hadde hatt sosial omgang på fritida med jevnaldrende. Det er kun på skolen og på søndager hun er sammen med andre enn familien. Og det og lære og omgåes andre med ulike livsstiler, trossyn og meninger er vel og skape åpne unger, som både tåler og tålerere mer........ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #10 Del Skrevet 26. august 2011 Det er helt påfallende hvor opptatt du er av å fremheve hvor fortreffelige dere er. Ikke alt passer for alle. Familien du omtaler har valg noe annet enn deg og dine fortreffelige likesinnede. Er det vanskelig å svelge? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #11 Del Skrevet 26. august 2011 Kanskje du, HI skal lære ungene dine at man kan ha venner man ikke nødvendigvis går i klasse med også? Så kanskje denne jenta får noen venner i nabolaget også? Jeg kommer til å ha mine barn på katolsk privatskole. Men kommer også til å lære dem å ta kontakt med andre barn... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #12 Del Skrevet 26. august 2011 Men herregud da menneske! Selv om DU mener din måte å leve på er det rette, så er det ikke dermed sagt det er det rette for naboen. Det er først når man fyller 15år at man kan velge sin egen trosretning. Fram til da er det da heeeelt normalt at barna gjør som sine foreldre. Om de er så kristne at de velger kristne skoler, tror du virkelig det er i deres tanker at barnet selv skal få velge om det tror på Gud? Nei, vi lærer våre barn det vi selv mener er riktig... Barn på 7 år velger ikke sin religion selv.. joda, ved å være sammen med de som er "annerledes" enn seg selv er med på å skape toleranse og aksept, men har du noen gang sendt dine barn over for å leke med jenta? Helt ærlig? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #13 Del Skrevet 26. august 2011 HI, synes du virker veldig fornøyd med deg selv og din egen livsstil, og det er jo flott. Men kanskje DU skulle tenke deg om før du prøver å presse dine meninger og holdninger på andre? Det synes jeg er minst like ille som om et foreldrepar oppdrar sitt barn i den troen som er viktig for dem. det er ikke barnemishandling, det er omsorg og å ville det beste for barnet. Og LITT selvbestemmelse har vi vel i dette landet enda? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #14 Del Skrevet 26. august 2011 Hadde "feltet" vært fulle av slike som deg, HI, så hadde jeg jammen holdt ungen min unna jeg også. Det er forøvrig svært påfallende hvor mye du later til å vite om denne familien. Hva de gjør til enhver tid på kvelden i ukedagene, f.eks. Veldig spesielt, vil jeg si. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #15 Del Skrevet 26. august 2011 enig, 09:40 Og det dreper liksom argumentet om at ingen visste om jenta... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #16 Del Skrevet 26. august 2011 Ok, så er det helt feil av meg og mene at barn bør få treffe og lære og omgåes andre barn uten at det er styrt av voksen som under skoeldagen eller på organisert aktivitet.. Barn har sikkert godt av og bare være sammen med mamma og pappa all den tid de ikke er på skole. Jeg vet at folk oppdrar barna forskjellig og at vi gjør ting ulikt. Jeg kjenner både Jehovas Vitner, musilmer og Hinduer, og de gjør my på andre måter enn meg,- mens noen "tvinger" sin religion mer på barna (for noen er religion o glivvstil mer ett enn hva vi er vant med) så har andre den oppfatning at foreldre har sin tro og levemåte, mens barna skal få være "Multikulturelle" til de selv tar et valg. Jeg mener ikke barn skal være sammen med andre barn, hele tiden, og var selv et barn som var mye alene,- og likte det. Men min mor tvang (????) meg med på aktivieter og sosiale sammenkomster med klassekamerater, og hadde det ikke vært for det hadde jeg nok ikke vært der jeg er i dag. Kanskej derfor jeg engasjerer meg litt ekstra i denne jenta. Jeg ser meg selv i henne, både utseendemessig (litt stor i både høye og bredde) og de få gangen jeg har møtt henne virker hun veldig sjenert, stille og virker litt usikker. Akkurat som meg. Jeg husker det var så enkelt og bare være hjemme. Og lese boka mi, og tenke for meg selv, men hadde det ALLTID moro når jeg var sammen med jevnaldrende også. Men var aldri noe jeg følte var verdt bruke energi på, altså ta kontakt og planlegge leketreff med andre..DE måtte komme til meg,- eller at min mor organiserte....FOr jeg følte også at jeg "presset meg" innpå om jeg noen gang tok inititativ. Jeg tenker med gru på hvor ensom jeg kunne vært i dag om jeg ikke LÆRTE meg sosial omgang, for jeg måtte LÆRE det, det kom så absolutt ikke av seg selv. Og med en fysikk som gjør en mindre egnet til de fleste idretter var det ikke sagta v seg selv at jeg ble med i noen"gjeng" gjennom evner der heller. OG musikk/teater,- hallo, sangstemme som skjære og musiklask som en kasserolle.... Jeg tror disse foreldre gjør jenta si en bjørnetjeneste, men selvsagt, jeg tar helt sikkert feil..Men den dag i dag bruker jeg råd og tips min mor og venner gav meg da jeg var i alderen 6-13 år...Og det hjelper meg fortsatt gjennom sosiale sammenkomster med nye folk..HAr man ikke noe og snakke om,- spør om den personen du snakker med, la denne fortelle om seg selv. Hadde JEG gått på privat skole og ikke hatt sosial omgang utenom skoletid, ikke blitt presset med på aktiviteter, så hadde jeg vært tykk (jeg har ALLTID måte røre mye på meg for ikke blir tyngre enn det som er bra for meg), asosial og sikkert helt uten utdanning...FOr jeg hadde aldri turt og flytte ut for meg selv til det nærmeste studiested en gang.....Sier ikke denne jenta blir det, men jeg synes det SER ut til at hun KAN være som jeg var, og KUNNE hatt godt av å bli "tvunget "til, intill en viss grense, og lære de sosiale regler "resten av verden" lever etter... Har man barn som helst vil være alene og sitte inne og ikke være med andre barn, så tror jeg det beste er og "tvinge" det til...ER den erfaring jeg har med meg selv..Det var mange tårer og slitsomt og løgner der og da (Glemte bursdagsinvitasjoner i sekken, fordi jeg ikke ville dra), men var ALLTID fornøyd i etterkan,..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #17 Del Skrevet 26. august 2011 Synnes det er en større bekymring at dere har en "egen" skole til barn som blir mobbet eller faller utenfor. På et så lite sted bør man kunne ta tak i dette på skolen. Kanskje denne jenta får bedre venner på den kristeneskolen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #18 Del Skrevet 26. august 2011 Den ligger på vårt "Lille sted", men har en del byer som "sogner" dit, på den måte at barn fra disse byene som faller utenfor, blan ANDRE skoler, kan velge denne som et alternativ...SÅ det er INGEN fra "vårt lille sted" på den skolen, bortsett fra den jenta,- de andre kommer fra områder et stykke unna,- de næremste fra en by 2 mil unna..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #19 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg synes fortsatt det er spesielt at du vet så mye om denne familiens gjøren og laden, samtidig som du hevder at ingen visste om jenta. Hvis du er så engasjert og bekymret som du gjerne vil gi inntrykk av, tar du med deg en pose boller, ungene dine, og stikker over til dem en tur. Så får du jo se hvordan de lever - i virkeligheten, ikke bare i fantasien din. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #20 Del Skrevet 26. august 2011 Takk og lov for at vi som foreldre ennå har endel valgmuligheter når det gjelder våre barn! Vi har valgt kristen privatskole for våre barn og ungene har det supert! Men vi er bevisst med tanke på sosiale aktiviteter utenom. Mitt barn er ikke interessert i fotball og annen ballidrett, i mange bygder faller en utenom hvis en ikke er med på det "alle" andre gjør på frititden som ofte da er ballidrett. Men man kan velge andre aktiviteter der en treffer andre, men da kanskje ikke de som bor på feltet. So what? Vi som foreldre har venner og familie med barn på samme alder som våre som vi er med i helgene, ikke i feltet, men andre steder. Hva vet du om hva denne familien har? Grenser til barnemishandling, det er det verste jeg har hørt på et slikt grunnlag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #21 Del Skrevet 26. august 2011 Herregud, alt man kan henge seg oppi.....Har du littegranne fritidsproblemer HI? Hva raker det deg at denne familien har valgt anderledes enn deg og andre naboer i feltet? Mangfold er en fin ting gitt.....:-O Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #22 Del Skrevet 26. august 2011 HI her Nei, det skal jeg ikke. For man skal ikke bry seg med hvordan andre oppdrar barna sine, og hun har det helt sikkert supert. Så fra nå av skal jeg kun tenke på mine barn og at de har det bra og har venner og lever et sundt og aktivt liv. Og prøve og lære de og oppføre seg som medmennsker og folk og håpe de får et godt liv og at jeg gjøre det riktig i forhold til min oppdragelse av de. Jeg tok feil, jeg innrømmer når jeg gjør det, så lenge jeg ikke kan bevise at jeg har rett.I denne saken har jeg ikke noe behov for det, og avslutter herved tråden. Dere har rett, jeg har feil, men føler noen noe mer for å kalle meg fordømmende, dum og naiv så vær så god, jeg trekker emd stille tilbake, med halen mellm bena fra denne tråden. Vil bare legge til at jeg ALDRI har snakket med andre om denne jenta ogm in bekymring for at hun ikke er sammen med "Lokale jevnaldrende",- så jeg har ikke skapt noe problem for denne familien, snakket om de bak deres rygg eller noe,- så DER håper jeg iallefall har gjort rett.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneeli Skrevet 26. august 2011 #23 Del Skrevet 26. august 2011 Alle mennesker MÅ ikke være med i grupper og gjenger som flertallet rundt seg. Det er lov å være annerledes uten å være ensom av den grunn. Skjerp deg, trådstarter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #24 Del Skrevet 26. august 2011 Uuææh!! Det er sånne mødre som hi som skremmer meg! Hvis du velger noe annet en resten av saueflokken på feltet, så mistenkelig gjøres du.... Ikke alle kan være med i deres lille klikk av perfeksjon, men det er ikke dermed sagt at evt. Barn i denne sammenhengen har det vondt?!? Utrolig hva "nabokjærringa" skal bry seg med. Gruer meg til min skal begynne på skolen, for da er det kanskje en som Hi som lurer på hvorfor min unge har valgt andre fritidssysler enn resten av klassen osv. Hva med andre religiøse miljøer? Smiths venner og mormonere? De har også egne skoler og grupper med likesinnede...... Man trenger jo ikke være enig i alt hva de gjør, men de gjør nok det beste for barna sine uansett.... Slik alle foreldre prøver på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #25 Del Skrevet 26. august 2011 Tror ikke du trenger å bekymre deg HI. De fleste menigheter er aktive i barne og ungdomsarbeid. Jenta er sikkert med på fritidsaktiviteter i deres regi og har venner der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511489-jeg-mener-dette-grenser-til-barnemishandling-men-hva-mener-dere/#findComment-143511799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå