Gå til innhold

Tror jeg er gravid og har blandede følelser

Anbefalte innlegg

Dette er planlagt, så det burde jo være en gledelig nyhet. Jeg kvier meg for å fortelle til mannen min at jeg kanskje er gravid. Vi ønsker oss et barn til, men begge gruer seg for fødsel og barseltid. Mannen min er i perioder sliten (jeg er det hele tida :), og han er i en sånn periode nå. Sønnen vår får siste hjørnetann og det betyr urolige netter og sutring. Føler det passer utrolig dårlig og komme med "gledelige nyheter" nå.. Jeg blir kvalm når jeg tenker på fødsel og barseltid, og spedbarnstida var ikke kos for vår del (kolikk, ammeproblemer, søvnproblemer for mor og barn). Sexlivet vårt har begynt å fungere etter subtotalruptur mm. Hva skjer etter neste fødsel? Vi er 35, så å vente mange år med nr 2 var ikke et alternativ, da heller kun ett barn. Hvis jeg er gravid nå, så er det første pp (første ligg uten prevensjon..), og derfor også litt overraskende. Rotete dette, men.. Mine tanker vet jeg å bearbeide, men jeg får så dårlig samvittighet for at jeg ikke sier noe til mannen min, samtidig som jeg tenker han er "lykkelig uvitende"...

Fortsetter under...

Hei! Jeg er omtrent i samme alder som deg, og prøver på å få barn nr 2. Vet at jeg blir veldig skuffa om jeg får mensen om noen uker... Håper så veldig på å få oppleve å få et barn til! Samtidig så gruer jeg meg til å gå gravid, og til barselperioden. Vi hadde også en baby som gråt mye, og kun sov korte dupper. Jeg var supersliten og bekymra, og klarte ikke glede meg over ting. Fikk fødselsdepresjon, og brukte ganske lang tid på å komme meg tilbake i jobb og fungere normalt.

Men mest sannsynlig så får vi en ny og annerledes opplevelse med en ny baby. Kanskje får vi en baby som sover godt, og vi er mer beredt på hva som venter oss. Jeg håper så inderlig at jeg skal klare å nyte mer av babytiden denne gangen.

Har du kjøpt deg graviditetstest enda? Det kan jo være greit å være helt sikker før du forteller...? Kanskje han reagerer mer positivt enn du forventer deg. Dette er jo noe dere begge ønsker.

Lykke til! : )

Det der hørtes ut som meg, jeg fikk også fødselsdepresjon. Begynte i full jobb etter perm, jobba som en gal og gikk nesten på en smell. Syns det er så utaknemlig av meg å ha disse tankene. Folk strever jo årevis for å bli gravide og noen blir det aldri. Jeg tenkte kjøpe test i dag og ta den imorgen. Så må jeg jo fortelle.. Takk for at du delte :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...