Gå til innhold

VinterSol er her igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

dette blir fjerde gang jeg er innom disse sidene,

vi har fra før prinsesse vilikke på fire år, og prins ostepop på to år. Mellom dem fikk vi en engel som desverre aldri fikk møte søsknene sine.

forrige svangerskap ble nøye fulgt opp fra begynnelse til slutt, denne gangen er vi mer "på egenhånd" igjen, så dette blir spennende, jeg håper nervene holder!

fikk fjernet spiralen fredag for en uke siden, og mensen kom allerede mandag.. nå skal vi bare komme i syklus her, så blir det prøving for oss, veldig spennende, og veldig skummelt på en gang!

en tenker liksom at en vet hva en gjør.. men det gjør en jo ikke.. hehe siden alle svangerskap og barn er forskjellige, ...

jeg er også student, så jeg er veldig spent på hvordan det skal gå å skrive masteroppgave med evnt kvalme..

jeg er 27 år, gift og bor i en småby i norge, og generelt nyter livet!

noen andre som har lyst til å prate litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp kommet inn på disse sidene for første gang, med skrekkblandet fryd;) Jeg sluttet på pillene tidligere denne uken, og venter TR denne helgen (forhåpentligvis). Gleder oss til å begynne å prøve.

Jeg er også student, har planlagt en solid mengde med stp denne høsten egentlig, men får se hvordan det går. Sitter ikke spira har jeg hvertfall noe å tenke på;)

Du får ha lykke til du også, så heier vi hverandre frem:)

Skrevet

ja, lykke til! tok litt tid før jeg fant igjen innlegget mitt, hadde blitt dyttet så langt ned!

det er like greit å få unnagjort så mange studiepoeng du kan nå, for når ungen er ute tar det litt tid å komme i gjenge igjen.. iallefall gjorde det det for meg. hodet var liksom fult av babyting..

denne gangen håper jeg på å kunne studere med baby. håhå, optimist, vet du, -med to små til!

og så har jeg begynt å øvelseskjøre. har ikke lappen fra før, begynte da jeg var gravid med førstemann, men blei så kvalm av lukta i kjøreskolebilen! hahahaha. så får vi se hvor lenge motet holder denne gangen!

hva studerer du?

Skrevet

Ah, jeg er glad jeg har lappen hvertfall, og slipper å tenke på det også. Syntes liksom det er nok å tenke på!

Jeg innrømmer glatt at jeg er fæl, allerede nå til å tenke baby hele tiden. Sliter virkelig med å konsentrere meg om det jeg leser om. Så da kan jeg jo tenke meg hvordan det vil gå etterpå. Hehe...

Jeg studere til å bli lærer, og er ferdig med de to årene med obligatoriske fag. Det er deilig å ha det unnagjort hvertfall!

Jeg ventet egentlig TR fredag, enda ikke noen tegn. Hadde det ikke vært for at jeg tror det veldig, veldig usannsynlig, så skulle man tro det hadde skjedd noe. Litt store forhåpninger kanskje?

Hva studerer du da?

Skrevet

tja, hvorfor ikke? om du hadde IKM fredag, så har du vel testa? eller har du sånn is i magen, du?

jeg har blitt gravid på første forsøk alle tre gangene jeg ;)

noen ganger går det fort, andre ganger ikke.

men uansett så venter vi litt nå vi da. venter en mens til, tenker jeg, sånn at ikke det blir termin midt i eksamen

(fødte for tidlig sist, så en kan jo aldri planlegge, men LITT tilrettelegging, iallefall..)

lærer ja! hvilke fag tar du i år, da? mye praksis?

jeg tar en master i pedagogiske tekster jeg, med hovedvekt på visuell kommunikasjon. spennende!

jeg har ikke tankene min rundt baby akkurat nå om dagen, men merker jeg har litt konsentrasjonsproblemer likevel. håper det bedrer seg når vi kommer i gang skikkelig! (masterstudenter begynner senere på året.. grøss! jeg går på veggene her!)

ja, må vel nesten ta den lappen vel. selvom jeg ikke kan skjønne hvordan det skal gå til. bare det å øvelseskjøre er en stor kabal med barnevakter og lån av bil..

men om jeg skal levere tre barn i barnehage neste år (eller, en begynner vel på skolen, men dog..) så hadde det vært greit å slippe å gå altså!

Skrevet

sånn, fått fiksa nicket mitt igjen og..

begynte her som VinterSol, og lagt til barn og moro underveis, og jammen har det ikke dukket opp både en og to vintersoler i mellomtiden, så jeg ikke kan skifte tilbake.. da ble det vintersol+2.

Skrevet

Tja, is i magen vet jeg ikke helt om jeg har altså. Er bare det at jeg har gått på minipiller. Og tidligere, om jeg bare har glemt ei stakkars pille har jeg begynt å blø kort tid etter. Nå har det gått ei uke og ikke noe har skjedd. Jeg sluttet riktignok midt i et brett, men jeg hadde ikke TR når jeg gikk på de, så apoteket sa det skulle gå bra. Om ikke det har skjedd noe til i morra får jeg heller teste litt...

Hehe, tenk å kunne planlegge sånn da. Om jeg virkelig er gravid og føder til termin føder jeg akkurat mellom muntlig og praktisk eksamen i mat og helse, veldig lite praktisk. Derfor håper jeg virkelig på TR, og heller litt hell neste periode!

Jeg tar påbygg i RLE dette semesteret, sammen med 20 stp i norsk (som henger igjen fra tidligere). Er ferdig med all praksis bortsett fra noen få uker, men de blir nok innbakt i bl.a. Mat og helse som jeg skal ha senere.

Kult med visuell kommunikasjon. Nå vet jeg ikke om dette går under det da, men jeg lærte meg en god del tegn til tale når jeg var i praksis. Var en del inne i spesialklasser hvor dette ble brukt. Veldig givende, og jeg håper på å få tatt flere kurs i det senere. Tror jeg kan få nytte av det i jobbsammenheng senere:)

Skjønner godt du går på veggene om du ikke er på skolen engang! jeg syntes det er ille nok når jeg sitter på lesesalen;)

Kan skjønne det er vanskelig med barnevakt osv. Jeg øvelsekjørte aldri (bodde 10 timer unna mamma på vgs), så hadde bare kjøretimer. Var vanskelig nok å få de til å passe inn mellom timer, reising, treninger, stevner osv da. Og jeg hadde ikke barn engang!

Men, ja, det er så verdt det! Bare å kunne kjøre til butikken en sein lørdag etter sjokolade er digg;)

Skrevet

åå, det var hyggelig å høre at noen har klart seg på bare kjøretimer.. *flire* for ei venninne av meg ringte i dag, og fortalte at hun hadde klart seg med bare fem kjøretimer, så nå hadde jeg bare fire igjen! hahahaha, som om det kommer til å skje!

men det hadde vært fint å hatt noe progresjon snart, dette er tross alt tredje gangen jeg begynner. alltid mistet motet etter en liten stund. Men nå har mannen min sagt litt sånn "koste hva det koste vil, nå får du bare ta kjøretimer til det sitter" hehe

tegn til tale går absolutt innunder visuel kommunikasjon! selvom jeg nok håper på å få billedkunst bakt inn, for det er det som er min fagbakgrunn. i utgangspunktet hadde jeg planer om å ta en master i billedkunst, men bl.a pendling gjør seg litt vanskelig uten lappen!

men jeg tror dette blir bra.

spent på om tanta kommer på besøk til deg da, eller ikke ;)

Skrevet

Jaja, jeg brukte da riktignok ti dobbeltimer, så det ble jo noen tusen;) Men jeg begynte helt på skratch, med læring av krypekjøring osv.

BIlledkunst kan jeg så og si ikke noe om. Men jeg skjønner du heller vil vinkle det den veien når det er det som best passer til din bachelor.

Jeg pleier vanligvis få feber og magesmerter ved både el og tr (ved sistnevnte får jeg også migrene). Derfor tror jeg aldri jeg trenger å teste for el, det er ganske lett å merke. Men i dag har jeg bare feber. Holder på å koke opp! Håper _det_ ikke varer så lenge. Men, tiden vil vise;)

Skrevet

hadde jeg bare visst at det var ti dobbeltimer som skulle til, så hadde jeg nok holdt ut!

hatt enkelttime i dag, enkelttime i morra og dobbel på torsdag. og etter det går jeg ut i fra at kjørelæreren vil ha doble... jeg blir bare så skrekkelig sliten!

jeg er altså så REDD,

men jeg syns det er tryggere med kjørelærer enn med andre, da.. for kjørelæreren har iallefall ekstra pedaler!!

spennende å følge med på hva som skjer med kroppen din nå :D

Skrevet

Se positivt på det! Jeg gruet meg til kjøretimene, hele veien. Følte ikke noe fremgang. Grein til og med på den ene time, har så frykt for å kjøre forbi. Har det fortsatt, og hadde jeg måtte kjøre forbi på oppkjøring hadde jeg nok strøke. Men det går bedre, litt for hver gang man sitter i bilen. Det blir også mindre og mindre krevende for hode! Husk det:)

Jeg har enda ikke turd å teste. Feberen gikk over i natt, og jeg mistenker det var el i går. Vi la inn aksjer for å være sikre;) Uansett hva som skjer er kroppen min helt på bærtur. Håper du slipper dette her, og alt er som normalen. Er ikke noe kjekt;)

Skrevet

Hei

Han der ostepop-prinsen din, er han født på våren? Syns jeg husker deg fra sist jeg var her inne, jeg har ei jente som er født i mai 09. Hvis ikke det var en av de andre vintersolene da...

Lykke til med prøvingen og skrivingen, det går sikkert fint :)

Skrevet

Hei Vintersol! Husker deg fra begge de to siste gangene jeg var gravid. I 07 og 09. Så rart å se deg skrive her inne nå, for jeg har en vag mistanke om at jeg kanskje kan være gravid igjen (testing om en uke, ikke helt planlagt). Kanskje det blir trimesterskravling på oss igjen denne gangen også. Ønsker deg masse lykke til med prøvingen, og håper spiren sitter snart!

Skrevet

Hei, jeg vil gjerne prate litt med dere :) Interessant å høre hvordan andre har det, og å ha noen å dele det som skjer med! :)

Skrevet

oi, så koselig å bli husket igjen :D

her sitter jeg fremdeles og venter på mensen da... ingen mens enda.

kanskje er jeg alt gravid?

vi hadde tenkt å vente til etter at jeg hadde fått tilbake mensen skikkelig, sånn at termindato er lettere å sette, ettersom vi jo har mistet i dødfødsel en gang... (ble ikke tatt alvorlig da baby ikke vokste som han skulle, termindatoen ble bare flyttet og flyttet...)

vi har bare vært -litt- uforsiktige da. hehe. sånn type en gang pluss litt til...

kjøringa går forresten litt bedre. var ikke så redd at jeg holdt på å spy sist, iallefall, enda jeg kjørte i halvannen time og det i høy hastighet (syns jeg da. hehe. sånn type 80km/t)

hvordan er det med dere andre?

Skrevet

Heisann!

Ja nå har jo vi sagt hei i et annet innlegg, men hei igjen.

Du klarer helt sikkert å ta lappen! Bare bruk tid, og øvelse gjør mester vett du! Nå bruker jeg ca 35 min til jobb, og det går som en lek, med forbikjøringer og masse svinger. Liker å kjøre nå, var ikke så glad i det før. Men det hjelper å øve og øve!

Jeg var også student da jeg fikk førstemann, lærerskolen. Nå jobber jeg på u-skolen, og underviser i kunst og håndverk og RLE. Trives med det, men vl aller helst jobbe med de minste på barneskolen.

Det strekker så nederst i magen, har gjort det i et par dager nå. Er det et gravidtegn? Eller kan det være EL-tegn? Vil ha baby!!

Skrevet

hei, hvordan er det med deg? strekking nederst i magen er så definitvt et gravidtegn!

her har IKM kommet og gått... så nå er jeg litt usikker her. hehe, vi skulle jo ikke begynne prøve helt før mensen, men så blei det så kjedelig da vettu, å vente.. og så regnet vi littpå det og fant ut at,. joda. la oss nå bare sette i gang.

mannen er oooverbevist om at jeg er gravid. og i morgen tester jeg for sikkerhetsskyld, dersom ikke mensen har kommet enda. men skulle jeg være gravid nå, tror jeg det kun er å kappe strengen som hjelper mot graviditet seinere, altså! for p-hormoner er jeg såå ferdig med!

Skrevet

Det strakk i tre dager, så gikk det over. Nå føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt.... Brystene ser ut som alltid, og magen føles som vanlig, kjedelig...

Kan du noe om hvordan livmortappen er når man er gravid? Har sett at det går an å skjekke den, og er nyskjerrig... Leste at hvis man er gravid er den hard og lukket, så da er jeg vel ikke det da, for min er hard, men åpen.

Sist vi skulle ha barn, gikk jeg på pillen, og det tok ca 6 mnd før mensen ble normal, og 3 mnd til etter det før jeg ble gravid... Håper ikke det tar like lang tid denne gangen! (Selv om mange bruker flere år på å bli det da! Så man burde vel ikke klage.)

Kanskje kobberspiral er noe å prøve? Der er det vel ingen hormoner?

Skrevet

kobberspiral skal være ganske problemfritt sånn ja! mekanisk prevansjon, kalles det ikke det da?

hard og åpen tyder vel på mensen gjør det ikke det? lenge siden jeg leste noe om tapping, men det er faktisk ganske greit å flge med på. selvom en må passe seg for infeksjonsfare og sånn, da.

du trenger ikke "føle deg" gravid for å være det da :P

men er kjedelig å vente på denne menstruasjonen ja. holder på å bli smårar av å ikke vite noe om min egen kropp, kjenner jeg..

Skrevet

Nei, du har rett, jeg trenger jo ikke føle meg gravid for å være det! Jeg kjenner symptomer hele tiden, i noen dager, så går det helt over, og jeg kjenner meg som vanlig igjen.

Men jeg følte meg ikke særlig gravid sist heller... Da tok det laang tid før jeg riktig fatta at jeg faktisk hadde en baby i magen. Og det føltes veldig rart å fortelle folk at jeg var gravid, når jeg ikke hadde noen følesle av å være det.

Får vel ta en test i slutten av måneden, hvis ikke jeg får TR... Men det er såååå leeenge å vente!

Skrevet

hehe, jeg hadde IKM på søndag jeg....

ingen mensen, men også negativ test. så jeg regner med at syklus er forsinka eller noe.

Men nå har vi bare gitt opp å vente . *flire* det er jo så kjeeedelig med ekstraprevensjon!

så får vi se da. Ingen tr enda..

jeg skal på vennehelg til helgen da. Og der blir det nok vin på bordet.. så jeg tester torsdag eller fredag om ikke tr har dukket opp enda... for å vite mer da.. da må jo testen bli positiv, sant? siden jeg da er mange dager over tida?

Skrevet

Har funnet ut at jeg ikke gidder å stresse, derfor kommer jeg ikke til å henge noe mer her før jeg er gravid. Er så kjedelig å lese om alle som er gravide... Vil heller ta det med ro, tar det mange mnd å bli gravid, får det bare være sånn!

Jeg er veldig glad for at det tok ni mnd å bli gravid med førstemann, hvis ikke hadde det jo vært et helt annet barn, og det vil jeg jo ikke! ;)

Men kanskje vi snakkes senere?

Masse lykke til! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...