Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre???? (Ekkelt)

Anbefalte innlegg

Jeg fiser heeeeeeele tiden. Herregud, det er jo helt villt. Jeg føler HELE tiden at jeg må fise. Når jeg sitter, står, går, sover....

Har til og med våkna av at jeg fiser... HØYT!

Hva kan jeg gjøre?

Jeg har prøvd å endre kosten min, men det hjelper ikke.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143511391-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re-ekkelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd imogas og noe annet. Ingenting av det har hjulpet..

Kanskje jeg skulle prøvd det. Lang tid tok det før du merket noe?

Jeg kan gå flere meter og fise ny fis for hver meter. Sååå plagsomt. Og FLAUT.

Når samboeren ikke er hjemme fiser jeg hele tiden ukontrollert.

:(

Jeg var sånn før jeg også. Grusomt. Men, så hørte jeg om noen andre som hadde hatt god effekt av å kutte ut hvetemel, så da prøvde jeg det, og det hjalp. Jeg spiser veldig lite hvete i hverdagen, og merker det veldig godt på gassproduksjonen når jeg har spist f. eks en bolle. Spelt tåler jeg bedre.

Det er jo bare å prøve. Jeg merket forskjell etter et par dager.

Hurra. Da satser jeg på at det hjelper meg også.

Tusen takk for tips :D

Da kutter jeg ut hvetemel i dag. For denne fisingen hindrer meg i å leve. Vanskelig å ha sex, være offentlig osv.

Så da håper jeg det funker.

Når det hjelper å kutte ut hvetemel kan det være cøliaki. Masse luft i magen er jo en av mange mulige symptomer på dette.

Å kunne ut hvetemel på egenhånd er helt veldig lite smart. For er det cøliaki må en kutte ut alt med gluten ikke bare en melsort. Selv om plagene synlig er borte blir kroppen like skadet. Og langtidsvirkningene av å spise gluten når en har cøliaki er økt sjanse for tykktarmkreft og benskjørhet.

Så man skal ALDRI kutte ut gluten av kostholdet uten samarbeid med lege.

Det er derfor ekstremt viktig å ikke kutte ut gluten før en har fått testet seg. Det økonomiske har også litt å si, da en ved diagnosen får grunnstønad sats 4 på nesten 1900,-. Men diagnosen får man ikke uten gastroskopi, og gastroskopien viser ingenting om man har levd på glutenfritt en stund.

Ta iallfall en hjemmetest fra apoteket eller dra til legen for en enkel blodprøve.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...