Gå til innhold

Fordeler/ulemper ved bruk av sutt. Hjelp! ?

Anbefalte innlegg

Jenta mi har brukt sutt siden fødselen og nå er ho 5 mnd. Jeg har de siste dagene latt være å gi sutt, men da har jenta ho vært mer avhengig av å ammes til søvn. Jeg tenker å amme ihvertfall 3 mnd til. Tror dere jeg vil jeg få få problemer med å få ho til å sove når Jeg slutter med ammingen uten bruk at sutt? Hva er ditt syn på bruk av sutt? Fordeler/ulemper?

Fortsetter under...

Der er lite problemer tilkyttet langvarig bruk av smokk. Jenta mi hadde det typiske smokkebittet da hun sluttet som 4-åring, men etter et halvt år så var tennene der de skulle være Og det samme sier tannleger. Så lenge de varige tennene ikke erfarer smokkebruken, så er det ikke noe problem. Det er gammelt og utdatert at smokk skader i så ung alder.

PS. Jenta mi er nå 10 år, og trenger hvertfall ikke streng eller noe. Alt står som det skal i hennes munn :)

Jeg syns det er veldig greit uten smokk så lenge ikke de har ett stort suttebehov. Ene barnet mitt hadde det i noenIngen av oss savnet den siden. Jeg jobber i butikk og ser hvor mange som får smokken bare det kommer ett knyst ut av munnen dems, og syns jeg er litt trist. Barn skal få lov til å prate og gi fra seg lyder uten å bli stappet i en smokk for å vøre stille. (forskjell på å grine og lage lyder)

Også kan det være vanskelig for barna å slutte med smokken når de er litt større. Så for mange blir det en kamp når smokken må bort, en kamp som kan være veldig lett når de er små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...