*bikki* Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Lurer på om det er mange som går til modningsakupunktur? Hvor tidlig og hvorfor? Kunne godt tenke meg å fått babyen 1-2 uker før termin Sikker ikke alene om det, hehe. Men kan jeg liksom liksom noen som driver med dette og kun begrunne med at jeg vil føde før termin? hihi...
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Jeg snx med ei venninne om dette... prøvde å fiske litt i samme "damm" som deg. Men hu sa at di setter nåler der di skal være etter hvor langt du er på vei. Så det er nok ikke sånn at første gang så setter di i gang fødsel med masse nåler.... men modner. Har ikke prøvd selv, men har time på Tirsdag. Verdt å prøve )
*bikki* Skrevet 25. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2011 Oki, jeg er 35 uker. Tror kanskje jeg skal bestille meg en time om 1-2 uker... Absolutt verdt forsøket ja
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Greit å ha noen "avtaler" utover så tiden går litt fortere ) Kjekt å ha noe å se frem til.
Lillegull2011 Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Jeg begynte på modningsakupunktur denne uken(uke 38). Har hatt god effekt av akupunktur for andre ting i svangerskapet(kvalme, halsbrann++) og vil derfor prøve om det kan hjelpe til med fødselen.
Septemberknøttet Skrevet 26. august 2011 #7 Skrevet 26. august 2011 Hei! Jeg går til modningsakupunktur, hadde 1st timen min denne uka, er i uke 35:-) Har hjulpet for meg med andre plager også, så jeg prøver og uansett syns jeg det er greit å bli litt kjent med akupunktur siden jeg tenkte å bruke det under fødsel! Har 3 venninner som har gått og fått og alle har født litt før termin men det er jo ingen garanti:-/ Lykketil!
Knotten & lille persille Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 Jeg går også til akupunktur. Begynte denne uken(uke 37). Tenker som knøttet over her at jeg har tenkt å bruke det under fødsel og ville bli litt kjent med det først + at jeg har et streikende bekken som jeg får nåler for i tillegg. Det virker for bekkenet iallfall så gjenstår det å se når lillemor kommer. Gikk over tiden sist.
pregnito Skrevet 26. august 2011 #9 Skrevet 26. august 2011 Jeg ar hatt tre timer med modningsakupunktur nå.. to denne uken og sist fredag. er 39+2 i dag.. Ingen fødsel enda.. får en del kynnere etter jeg har hatt timene så hjelper vell litt på en måte.. Skal ha en tilvrunde med det før termin.. Min baby har ikke festet seg enda så hun satte noen nåler som skulle hjelpe til slik at hun fant veien nedover
*bikki* Skrevet 26. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2011 Takk for mange svar! Jeg ringte til en lokal jordmor tidligere i dag. "Det starter vi med når du er 38 uker på vei" sa hun og ga meg en time den dagen jeg er 38 uker... Arg, håpte jeg skulle få komme i gang litt tidligere, lurer på om jeg skal ringe en annen plass også å høre... Hva tror dere?
Knotten & lille persille Skrevet 26. august 2011 #11 Skrevet 26. august 2011 Jeg fikk beskjed om at de hadde retningslinjer å forholde seg til ifht hvor langt man er kommet i svangerskapet. (Var litt nysgjerrig på hvilke nåler som gjorde hva). Om ikke jordmoren min sender en bekreftelse på at hun kan sette nåler som starter rier så gjør hun det heller ikke, bare myker opp muskulatur, sener og mormunn forklarte hun. Jeg har hatt mye bekkentrøbbel og skal få riestartende nåler fra mandag. Da er jeg 38+2. Vet jo ikke om det fungerer i det hele tatt,men alle akupunktører må visst forholde seg til disse reglene. Så da er det vel like greit å vente?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå