Gå til innhold

hvilket brød gir dere til babyen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 6,5 mnd som jeg har prøvd å gi mat til nå siden han var 5 mnd. Men lite interesse utenom på fruktpure og avokado. Men her en kveld gav jeg han brød og det spiser han :-)

Men så på brødinnholdet idag og ser at det er litt salt i brødet...

Og lurer på om det finnes brød uten salt... må jeg bake selv... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gir hjemmebakt uten salt og han elsker det og ikke klistrer det i ganen :)

Skrevet

Vi har gitt kjøpe brød, vanlig kneip og et litt grovere. Mini her er ikke så flink til og drikke vann, så vi "skyller" ner med fruktmos....hehe:)

Skrevet

Men når det er sagt, skal bli flinkere til og bake selv og skal prøve meg på brødet til costamummy&mini bamsen:)

Skrevet

Så flott da! JEg må nok se å finne frem bake inspirasjonen..

har du en lett oppskrift å anbefale?

de gangene jeg har laget brød/rundstk har det hevet dårlig.

Har ikke kjøkkenmaskin.

Skrevet

Kjære vene. Litt salt er ikke farlig. Det er maten vi voksne spiser, halvfabrikata, supper, sauser, kjøttkaker ol som blir for salt for babyen.

Tipper det ikke er mange skivene han spiser på en dag, så å lage eget brød til babyen høres helt håpløst ut for meg...

Skrevet

baker ikke KUN til lillebror, resten av huset spiser samme brød og å kutte ned på saltinntaket til alle husets beboere er nok ikke dumt med tanke på at det tilsettes salt i alt mulig. Her i spania er det tilsatt salt i tomat på boks, vet ikke om det er det i norge, så for oss gjør det ingenting å kutte på salten :)

Skrevet

Slår også et slag for Costamummys brød. Det er godt for alle i huset og kan lett varieres om det er noe man ikke har hjemme. Har bakt det 2 ganger. Deler i halve brød og fryser. Tar opp nytt kvelden før. Det holder seg ikke så lenge som kjøpebrød.

Skrevet

jeg kjøper brød, men passer på å kjøpe nøkkelhullsmerket brød - det har i hvert fall en øvre maxgrense for saltinnhold

Skrevet

Var akkurat på kontroll med bolla, og spurte om dette da hun sa baby skal spise det sammesom oss, det er jo salt i alt pålegg.

HS mente at brød går greit og at man bare må smøre på litt tynt med pålegg. Det er jo salt i alt, tomatpure til og med såman kan jo ikje unngå det...

Skrevet

Du må ikke bake selv. Er selvfølgelig fint å bake, ikke bare for barnet men for deg også, men du må ikke ha dårlig samvittighet om du kjøper brødet. Har ikke gitt så mye brød til vesla her enda, men hun har fått samme brød som oss, og det er et sunt brød som har nøkkelhullsmerke med 3 eller 4 "skraverte" felt i den kaka... hvis du skjønner... og ikke store hele korn i brødet.

Litt salt går nok bra, det er bare hvis det blir for mye at kroppen kan slite med å forbrenne saltet (eller nyrene som bearbeider saltet, eller hvordan var det?). Som det nevnes her så er det jo salt i pålegg også, og etter hvert skal de jo ha samme mat som oss og, så hvis man bare er litt obs på hva barnet får i seg samlet sett så tror jeg ikke man trenger å frykte noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...