Gå til innhold

Rikshospitalets suppekur - Resultater?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har ikke prøvd suppekuren, men Rikshospitalets Stoffskiftediett. Det er en diett som går over 13 dager med biff og salat nesten hver dag :P Gikk ned 7 kg på de 13 dagene, min daværende type gikk ned 12 kg!! Hvordan er suppekuren?

Å, den har jeg ikke hørt om! *google*

Dette er hvertfall suppekuren, som brukes på sykehus for personer som må ned i vekt før operasjoner:

Oppskrift på suppen (finnes flere varianter hvis man søker):

2 bokser hakkede tomater (velg smak selv)

3 store purreløk

1 bunt stangselleri

1 stort kålhode

2 poser Toro grønnsakssuppe

2 bokser med grønne bønner (feks brekkbønner)

2 grønne paprika

0,8 kg gulrøtter

Kylling eller kjøttbuljong (brukte 2l men det kan reguleres etter ønsket konsistens)

tilsett litt Chili/Kajennepepper for å få den litt hot (sterke ting øker forbrenningen)

Hakk det i så store biter som du ønsker... kan være lurt å skjære gulrøtter i tynne skiver el små terninger så det ikke trengs så veldig lang koketid!

Krydre etter ønske, det kan være lurt å krydre for hver posjon for å ha mulighet til å endre smaken..

Jo MER SUPPE du spiser jo mer går du ned i vekt fordi den øker forbrenningen.

(Frokost lunsj middag og kvelds)

I tillegg skal du spise dette iløpet av dagene:

Ukemeny

Dag 1: Suppe og all slags frukt, utenom banan.

Dag 2: Suppe og grønnsaker, rå eller kokt. (OBS! Ikke erter, mais eller tørre bønner.) Spis en bakt potet med litt smør.

Dag 3: Suppe, frukt og grønnsaker. (OBS! Ikke banan, og ikke poteter.)

Dag 4: Suppe og minst 3 bananer. Så mye skummetmelk du orker.

Dag 5: Suppe, 280–560 g biff/kylling/fisk og 4 tomater.

Dag 6: Suppe og masse biff/kylling/fisk og grønnsaker.

Dag 7: Suppe, grønnsaker, brun ris og usukret juice. Biff, kylling uten skinn eller grillet fisk.

Dette kan du drikke: Drikk masse vann, gjerne 6–8 glass om dagen. Du kan også drikke kaffe og te uten sukker.

Dette skal du unngå: Mens kuren pågår, skal du unngå kullsyreholdig drikke og alkohol.

Isteden for biff kan man spise grillet kokt eller bakt kylling (uten skinn!) eller grillet fisk. Kroppen trenger proteiner!!

Masse vann 6-8 glass pr dag. Kaffe og te er lov usukret.

Tranebærjuice og skummet melk.

Jo mer og oftere suppa spises jo mer går en ned i vekt.

Smarte knep for økt fettforbrenning

* Fråts i krydderurter som chili og kajenne, sennep, hvitløk og ingefær. De pigger ikke bare opp maten, men øker fettforbrenningen.

* Drikk te. Oolong-te øker energiforbruket mest, men denne teen kan være litt vanskelig å få tak i. Grønn te er nesten like bra.

* Fiskefett er svært gunstig for forbrenningen. Om du ikke velger fisk som protein i løpet av kuren, er det lurt å ta et kosttilskudd!

* Drikk en kopp kaffe en time før du trener. Koffeinet gjør at det frigjøres fett til blodbanen, slik at treningen kan forbrenne det.

* Spis frokost.

* Småspis i stedet for å spise få og store måltider.

Ååå, hørtes ikke så verst ut den suppa sånn egentlig:-) Skulle gjerne prøvd hvis jeg hadde hatt litt mer tid og energi, trenger å miste noen kg:-) Å gå på diett er ikke så vanskelig, er vanskeligere å faktisk holde på gode vaner etterpå, synes jeg da ;-)

Hilsen første anonym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...